Powerbook zit vast in fn-functie van zijn toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
[edit] weg met het bewijs 8)7

Ik voel mezelf op dit moment werkelijk de grootste aap op het noordelijk halfrond, aangezien ik gewoon het goeie knopje op het toetsenbord over het hoofd zag. :X

[ Voor 85% gewijzigd door Netman768 op 13-07-2004 20:15 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:08

botoo

💀 too old to die young

Met een nieuw OS werken is altijd wat onwennig. Het probleem wat veel non-Maccers in het begin met een mac hebben is dat ze te ver doordenken naar oplossingen die heel vaak veel dichter voor de hand liggen.

Enneh Netmans, de helpfunctie van een Mac werkt doorgaans echt :) (dat is een eerlijk en oprecht goedbedoelde opmerking :Y) )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

klopt die help funcitie is echt handig :)

suc6 met je FN toets ;)

Verwijderd

Ik weet niet of het hiermee te maken heeft (Ja ik ben een Apple n00b :) maar ik zit met het volgende probleem. Een vriend van mij heeft pas een Imac (Bondi Blue rev A) en daarop heb ik OS 9.2.2 gezet. Nu deed alles het goed, maar nu doet het keyboard vreemd. Bij bepaalde toetsen worden er twee "toetsen ingevoerd.
Als voorbeeld: Bij spatie krijg je: een ' gevolgd door spatie. Bij een enter krijg je: een * en dan een enter.
Ik heb het geprobeerd op te zoeken op het net en in twee boeken en de Help maar ik kan niet vinden of dit een instelling is die ongedaan gemaakt kan worden (dubbele toewijzing aan een toets ofzo), of dat het keyboard echt kaduuk is.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Probeer het toetsenbord eens op een andere PC of Mac, en een ander toetsenbord op de Mac?
Je kan een standaard USB plank gebruiken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Ik denk dat het toetsenbord kapot is. Gisteren heb ik geprobeerd omde PRAM en NVRAM te resetten (in de hoop dat dat zou helpen) maar ook in de console waren er dezelfde problemen. Ik zal het keyboard nog wel ergens anders testen, maar ik denk tevergeefs.

Aangezien het allerminst zeker is dat de volgende computer weer een Imac wordt zou ik willen weten welke toetsenborden (liefst PS2 en USB connector) Mac OS 9.2.2. (IMac Rev A) Ên Windows compatible zijn. Ik zag wel een paar Logitech keyboards maar die zijn Mac OS X compatible. Enige suggesties?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Er zijn geen universele toetsenborden. Je kunt USB tobo's wel altijd op allebei aansluiten, en ze zullen ook werken (USB HID is een standaard), maar je zit altijd met speciale toetsen die ontbreken (windows en command toetsen bijvoorbeeld).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Juist, ik las ergen ook dat er een progje was om die speciale toetsen toe te wijzen. Mijn "zorg" was met name vanwege de toevoeging bij die Logitecht tobo's dat het Mac OS X vereist was. Maar als het ook met 9.2.2 werkt zoek ik er gewoon een uit.
Pagina: 1