[W2k] onboard Ac '97 werkt plots niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
Ik heb nu een tijdje al deze configuratie, en een tijd geleden werkte alles prima zoals ik wilde.

Ik heb een Creative SB Live 5.1 en een onboard AC '97 (op mn MSI kt333).
Omdat de driver nog niet geinstalleerd was (in mijn ghost), ging ik deze installeren (vanaf de mobo cd-rom), dus alles ging in de installatie prima.

Maar tijdens het afspelen van muziek (wat gewoon gaat) hoor ik compleet niks.

Uiteraard heb ik een koptelefoon (meerdere, die gewoon werken) aangesloten, maar ik hoor helemaal niks. Als ik de koptelefoon langzaam in en uit de aansluiting haal hoor ik wel geruis (de ground d8 ik).

Ook met de nieuwe drivers van ac97, en tevens een VIA 4-1 installatie werkt het geluid niet.

De geluidskaart is gewoon enabled in de bios, de drivers zijn gewoon geinstalleerd, en er wordt gewoon afgespeeld, resultaat: je hoort niks :/

(Tevens heb ik de search niemand met eenzelfde soort probleem gezien)

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Staat je AC97 ook aangegeven als voorkeurs apparaat in je Configuratiescherm?

• Morphine
Jep allemaal geprobeerd.

Zijn echter wel 2 nieuwe usb apparaten bijgekomen laatste tijd, HP printer en logitech quickcam (daarna nooit meer getest).

• Morphine
als ik trouwens de microfoon in de onboard prik, en dan wat opneem en inspreek, dit vervolgens afspeel op mn creative pci kaart, hoor ik dat wel.

Het is wat aan de zachte kant, maar het werkt

en erm de: Line-in krijg ik ook nie aan de praat (van ac97)

is da chippie op mn mobo defect mss?

[ Voor 21% gewijzigd door Morphine op 13-07-2004 19:20 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb toevallig gisteren een msi moederbord ingebouwd en daar zaten ook wat jumpertjes op voor de onboard sound. Die moesten erop zitten als je geen gebruik maakt van frontpanel aansluitingen (aan de voorkant van je kast dus). Als je die jumpers eraf haalt en geen frontaansluting hebt dan doet het geluid het niet (volgens het boekje). Moraal van mijn verhaal is dat je dat nog even na kunt checken ;) (al lijkt het me sterk dat dit 'plots' kan ontstaan).

• Morphine
inderdaad, het heeft namelijk altijd goed gewerkt :)

• Morphine
Palomar schreef op 13 juli 2004 @ 20:34:
Ik heb toevallig gisteren een msi moederbord ingebouwd en daar zaten ook wat jumpertjes op voor de onboard sound. Die moesten erop zitten als je geen gebruik maakt van frontpanel aansluitingen (aan de voorkant van je kast dus). Als je die jumpers eraf haalt en geen frontaansluting hebt dan doet het geluid het niet (volgens het boekje). Moraal van mijn verhaal is dat je dat nog even na kunt checken ;) (al lijkt het me sterk dat dit 'plots' kan ontstaan).
je had helemaal gelijk: ik was vergeten dat ik sinds mijn nieuwe kast heb zitten kloten met die jumpertjes :D

het werkt weer :) thx!
Pagina: 1