Ik vond dat het maar weer eens tijd wordt voor mij om een nieuwe computer aan te schaffen, maar zit met een probleem, ik wil dat de computer redeljik lang "houdbaar" is dus dat ik em wel een tijdje kan blijven houden, en dat het redelijk klokbaar is. Daarom vroeg ik mij af hoe jullie hierover denken..
Wat ik ermee wil gaan doen: (afgezien van huis-tuin-en-keuken gebruik
)
-gamen (zware spellen enz.)
-videobewerking (dvd authoring en dergelijke)
-rendering(photoshop, 3ds max 6)
-eindelijk een keer de kans een systeem goed te klokken, waarbij de hardware de max toestaat
Daarnaast natuurlijk een beetje prestatie.. zoals sneller bestandenoverdracht..
Wat ik in gedachten had:
Moederbord:
MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Geheugen:
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2)
Processor:
AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
HDD:
3x Hitachi Deskstar 7K250 120GB (7200rpm, SATA, 8MB)
Behuizing en voeding:
Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380 Watt)
Waterkoeling:
AseTek Waterchill
De rest van de onderdelen zijn nog voldoende voorhande naar mijn idee:
Videkaart:
Radeon 9700 @ pro speeds @ airkoeling
Opticals:
Liteon 16/48 dvd speler
NEC 2500A dvd brander
De hardeschijven dacht ik zo in te delen dat 2 in raid-0 komen, en 1 los daarvan waar windows op draait, ivm eventueel dataverlies.
Mijn budget is ongeveer 1800 €, meer wil ik ook weer niet uit gaan geven.. En aangezien ik met dit systeem aardig in de buurt van de 1700 € kom.. Mijn keus is op dit systeempje gevallen omdat ik een fanatieke AMD aanhanger ben en ik daar een dual channel moederbord bij wilde hebben. Het geheugen is uiteraard dus ook dual channel. Na goede ervaringen te hebben gehad met de deskstar IDE versie, ben ik van plan om ook met S-ata ook mijn keus hierop te laten vallen. De kast moet natuurlijk modbaar zijn en er ook al een beetje strak uitzien. Omdat de asetek als 1 van de betere uit de tests kwam, deze keus.
Graag hoor ik natuurlijk wat jullie mening ten opzichte van dit is, en of je nog zegt van dit of dat kun je beter anders aanpakken.
Wat ik ermee wil gaan doen: (afgezien van huis-tuin-en-keuken gebruik
-gamen (zware spellen enz.)
-videobewerking (dvd authoring en dergelijke)
-rendering(photoshop, 3ds max 6)
-eindelijk een keer de kans een systeem goed te klokken, waarbij de hardware de max toestaat
Daarnaast natuurlijk een beetje prestatie.. zoals sneller bestandenoverdracht..
Wat ik in gedachten had:
Moederbord:
MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Geheugen:
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2)
Processor:
AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
HDD:
3x Hitachi Deskstar 7K250 120GB (7200rpm, SATA, 8MB)
Behuizing en voeding:
Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380 Watt)
Waterkoeling:
AseTek Waterchill
De rest van de onderdelen zijn nog voldoende voorhande naar mijn idee:
Videkaart:
Radeon 9700 @ pro speeds @ airkoeling
Opticals:
Liteon 16/48 dvd speler
NEC 2500A dvd brander
De hardeschijven dacht ik zo in te delen dat 2 in raid-0 komen, en 1 los daarvan waar windows op draait, ivm eventueel dataverlies.
Mijn budget is ongeveer 1800 €, meer wil ik ook weer niet uit gaan geven.. En aangezien ik met dit systeem aardig in de buurt van de 1700 € kom.. Mijn keus is op dit systeempje gevallen omdat ik een fanatieke AMD aanhanger ben en ik daar een dual channel moederbord bij wilde hebben. Het geheugen is uiteraard dus ook dual channel. Na goede ervaringen te hebben gehad met de deskstar IDE versie, ben ik van plan om ook met S-ata ook mijn keus hierop te laten vallen. De kast moet natuurlijk modbaar zijn en er ook al een beetje strak uitzien. Omdat de asetek als 1 van de betere uit de tests kwam, deze keus.
Graag hoor ik natuurlijk wat jullie mening ten opzichte van dit is, en of je nog zegt van dit of dat kun je beter anders aanpakken.