DTS decoder chip

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
Ik zie al heel wat mensen die versterkers gemaakt hebben ed. maar nog niet iemand die een dts versterker heeft gemaakt. Ik was zelf al een beetje opzoek naar de decoder chips die nodig waren, echter kan ik die nergens vinden.

Ik ken wel wat mensen die zoiets dergelijks gemaakt ehbben, het ging hier alleen om een standaard pcm decodeer chip van philips (stereo signaal). Het klonk inderdaad erg goed. Hij had dan ook een buizenvoorversterker en een buizenversterker gebruikt en eigen gemaakte speakers.

Ik was vanplan zoiets te doen voor dts, maar dat ligt eraan of de prijs er voor is :) de philips decodeer chip koste die gast maar 2 dollar. Het was in azie en in azie is alles erg goedkoop te krijgen, buizen en alles misschien voor onder de 100 euro had hij een hele set. Hij had zelfs zijn eigen ijzer uitgezocht om een trafo te maken. ijzer was al voorgeperforeerd en hij hoefde het alleen nog in te wikkelen, was misschien 10 euro voor een zak van 5 kilo :P

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Volgens mij worden er geen DTS/DD chips verrkocht.
Misschien is een (PC) geluidskaart een uitkomst?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• justice strike
nice, maar is ie ook los te koop (per chip)

overigens ff terzijde, die philips chip was ontzettend makkelijk te gebruiken, coax in en stereo kwam er uit (aarde draden en powerdraden daargelaten :))

[ Voor 65% gewijzigd door justice strike op 13-07-2004 19:04 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien kun je een sample aanvragen?

Let er wel op dat het een hele onderneming wordt. Je zult er nog een losse CPU bij moeten hebben die het ding aanstuurt. Je zult dan ook een firmware moeten schrijven... 5 of 6 pre-amps maken, en er moeten nog losse DAC"s op geloof ik. Erg veel werk dus.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• justice strike
yup ik zie het, het ziet er idd anders uit dan de philips decoder chip. welke idd meer als dac fungeert dan deze chip.

De amps maken neit echt uit dat worden waarschijnlijk buizen amps dac zou in principe ook nog kunnen, maar firmware gaan schrijven wordt idd iets teveel :) niet dat ik het niet zou kunnen, meer dat ik daar geen zin in heb :P

[ Voor 50% gewijzigd door justice strike op 13-07-2004 19:12 ]

Pagina: 1