Toon posts:

SATA-schijf werkt niet samen met IDE-schijven

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht SATA is aantrekkelijk
maar daar ben ik inmiddels van teruggekomen
ben er al dagen mee bezig
had ik dat tevoren geweten, had ik 'n gewone IDE-schijf gekocht :P
maar goed ..... ik zit er nu mee

situatie is als volgt:

Asus mobo A7N8X DeLuxe rev 1008
IDE-HDD1 (WD 40GB - FAT32) heeft WinXP
IDE-HDD2 (WD 80GB - FAT32) voor data
SATA-HDD (Maxtor 80GB - NTFS) heeft win2000, omdat ik wil overstappen naar win2000

probleem is:

als ik de 3 schijven heb aangekoppeld en de bootvolgorde in BIOS op bv CDROM zet, dan start ie op in winXP (IDE-HDD1 dus)
toen ik de beide IDE-schijven had losgekoppeld, kon ik win2000 op de SATA-schijf installeren (F6 gebruikt voor SATA-controller installatie)
MAAR, zodra ik alleen HDD2 (met alleen data erop) of beide IDE-schijven dan weer aankoppel en in Bios de bootvolgorde op SCSI zet, dan start win2000 (SATA-schijf) niet meer op ...... ik zie onderin scherm 1 seconde "windows wordt opgestart ....." en vervolgens niks meer > zwart scherm
en heel merkwaardig is dat, als ik de beide IDE-schijven weer loskoppel (zoals bij de win2000 installatie) dan start win2000 evenmin weer op?!

geen alledaags probleem denk ik
suggesties worden dan ook met dank aanvaard :*)

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Ik zit eigenlijk met het zelfde probleem, ik heb al een ATA schijf (bootable)alleen ik heb een ATA hd erbij (160gb)gekocht, maar ik wil die inruilen (nog niet gebruikt) met de zelfde maar dan een S-ATA.
Ik kan niets vinden over dat het wel of niet kan. (gegoogled en de searched maar niets concreets gevonden)
Wie kan mij uitkomst bieden? |:(

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Waarom zou het niet kunnen? De topicstarter heeft het zeker wel opgelost gezien de datum.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kan gewoon. Voor specifieke SATA problemen kun je je wenden tot de FAQ van dit subforum :)

Verder is dit gewoon een nutteloze kick. Dicht.

Dit topic is gesloten.