Toon posts:

P.A. & Light set voor Feest

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lijstje getikt met wat ik allemaal van plan ben te gaan huren voor het jaarlijkse Gala van mijn vereniging.

Graag zou ik jullie reacties willen horen betreffende de apparatuur en waar ik deze het voordeligst kan huren (omg. A'dam.)

En ik heb totaal no experience met de Martin 2308 controller, is deze moeilijk te doorgronden?

Volgt hier het lijstje:

Audio:

Speakers: EAW LA 325 (600W): 2* :7
Amplifier: QSC 1.8 (1800W): 1*
Mengpaneel: Dateq 7.3: 1*
Cd-speler: Pioneer DJ 500: 2*
Mic: 1*

Lights:

Martin 2308 controller 8 chann.: 1*
Martin scanner Pro 518 (250W): 2*
Martin Mac 250 moving head (250W): 2* :9~
Martin RoboColor III set (4 * 150W): 1*
Griven Blacklightgun (400W): 2*
Stroboscoop incl. a/b. (1500W): 1*
JEM Hazer incl. a/b. DMX (excl. fluid): 1*
Spiegelbol 40 cm incl motor: 1*
Par 36 pinspot: 6*

Rigging + Cabling:

Stroomverdeler 16A -> 3x 16A Schuko
Verlengkabel 5m: 6 *
Verlengkabel 15m: 1 *
Verdeelblok 3-weg: 4 *
Verdeelblok 4-weg + 10m verleng: 4 *
Spotbeugels 50mm: 17 *
V.K.'s: 17 *
Manfrotto Wind-up 3,8m: 2 *
Spigots: 2 *
Prolyte 30cm vierkanttruss: 4m

TIA!

Edit: van een twee speakers gemaakt en toch maar 2 cd-spelers.... Zat niet op te letten, JAG gelukkig wel :)
Verder is de zaal 15 bij 30 bij 8 meter (approx.) en komen er een mannetje of 120/140.
Edit 2: DMX verwijderd bij de 2308 (want dat istie niet!)

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja, vergeten, dit grapje kost nu waarschijnlijk 1400,- (ex). :'(
En dat zou ik graag iets goedkoper zien.
Want ik zou echt niet weten wat er overbodig is......

Er is 380v/16A aanwezig als ik deze splits naar 3x 220v/16A kan ik dan op de ene de audio zetten en op de andere 2 het licht?
Scheelt een hoop kabels leggen in het gebouw toch? Of stoort dat toch nog?

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
dat martin ding is best easy to understand Maaaaaar Je kan alleen maar Voor gefabriceerde shows er meer maken en niet echt ehh live Licht jockeye

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Tja, je hebt ook niet het goedkoopste spul gehuurd :). EAW speakers, Mac bewegend licht, da's best duur allemaal.

Van licht weet ik niet veel, van geluid meer. Ik weet niet waarom je voor een mono opstelling gaat, maar dat is wel erg mager. Bovendien is een QSC power amp die 1.8 kW levert, een beetje overkill voor een speaker die een AES power handling heeft van 600 Watt (1 kW voor het laag). Ik weet ook niet oor heoveel mensen het is, maar ik zou iig twee LA325's nemen. En één cd-speler?? Dat wordt leuk als je er een nieuw cd'tje in stopt. Gaat er in de tussentijd iemand door de mic zingen ofzo :P.
Ik heb trouwens weinig ervaring met dimmer city (zoals ze het op concerten noemen) en het combineren van audio en video op één aansluiting.

Jag

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Ff een vraagje, hoe wil je die mac's besturen?? Een 2308 is GEEN dmx maar het martin protocol. Die mac's kun je niet met een 2308 besturen de 518's wel.

En het is niet echt verantwoord om die meuk met 2 manfrottotjes omhoog te draaien. Ze houden het wel maar eigenlijk is het nie echt slim.

En die 2308 is heel makkelijk te besturen....maar ik zou toch wat door sparen een een MA lightcommander 24/6 of een het liefst een MA scancommander omdat het intelligent licht is....:) En met deze controllers is het mogelijk om die mac's wel te besturen...als je toch voor die 2308 gaat moet je die mac's op een voorgeprogammeerd programma in die mac zelf (dan master-->slave dat ze allebei het zelfde doen)

Verwijderd

Topicstarter
stiena: Ik was er ook net toevallig achter gekomen dat die Mac's niet samengingen met de 2308... De pro 518's wel en de Robocolor III's is ook geen probleem.
Weet jij of je die 2 Mac's in reversed M/S mode kan zetten, zodat ze allebei gespiegeld opereren aan het einde van de truss, dan laat ik ze standalone draaien. (Vind ik mooier dan dat ze allebei eerst rechts staan en dan allebei weer links...)
En hoe doe ik dan een black-out...gewoon lights-off op de 2308?
En wat zou je dan willen adviseren om die truss wat op hoogte te krijgen i.p.v. de Manfrotto's, ze doen het namelijk al 3 jaar ok!
Verder is het nou niet zo dat het allemaal profi moet zijn.
Het is maar een feestje waar ze al blij zijn als er 6 Par56's met een dimmerpack staan te knipperen, dat ik het nou wat strakker en bruter wil ;).

Weet iemand misschien nog het antwoord op mijn vraag of er nog een goede verhuur-toko in Amsterdam zit?

• stiena
Ik weet zo niet of je die mac's m/s kan laten lopen zoals jij wilt....ik heb vrijwel geen ervaring met de standalone functie's van een mac, ik ben ze gewend ze gewoon ze gewoon live te besturen.

Zover ik weet kan je geen blackout doen met een mac als ie op een internal programmatje staat te draaien, je hebt dan totaal geen controle over wat die mac doet. Als je hem op je 2308 aansluit gaat dat nog niet omdat de 2308 alleen de martin producten die voor gepatchet zijn (en alleen met het martin protocol) en die mac zit er niet in voorgeprogrammeerd.

Een verhuurbedrijf uit amsterdam kan ik zo niet noemen kzal wel ff rondvragen

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx.
In het uiterste geval dump ik de Mac's wel (met pijn in mijn hart) en neem ik er nog wel 2 518's bij.

• stiena
Ik denk dat het slimste is, maar wel jammer
:(
Een ander optie is het oude Martin 3032 (deze word niet meer gemaakt) maar ik dacht dat je ook mac's kunt aansturen...de meeste verhuur bedrijven die martin heeft heeft ook zo'n besturing. Het is gewoon een PC met een DMX kaartje en software erop waarmee je heeel makkelijk kunt besturen.

Er schieten mij trouwens 2 bedrijf in amsterdam binnen

Angel Amsterdam
Minervahavenweg 5
1013 AR Amsterdam
mail@angel.nl

Angel Amsterdam-Noord
Asterweg 22
1031 HP Amsterdam-Noord

En die andere is

Aukes theater techniek
Veemarkt 44a
1019 DD Amsterdam
sales@aukes.nl
rental@aukes.nl

En als je een echt groot bedrijf wil hebben moet je naar Focus showequipment (doet o.a licht bij de golden earing).maar ik weet niet of ze die discospullen verhuren (licht spullen, ze verhuren volgens mij alleen licht).

Als je nog andere zoekt moet je maar ff op dutchcrew.nl kijken

Ok het zijn er 3 >:)

En over die manfrotto's: het gaat best wel maar ik doe het nooit meer. Wij hebben ook 4 van die dingen (zijn goede dingen) maar ze kunnen zo weinig tillen, we hadden er eerst 4 op het achter truss (10meter) met scan's fourbarren en acl en al die meuk. Het stond allemaal heel wankel, het kon gewoon elke moment naar beneden vallen. Nu hebben we echter 2 VMB TE074 pro's gekocht en dat is een verschil :9~ . Maar voor jou setje is het op zich niet nodig om andere te huren

• Jag

Jag

ImotMart, check mail.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Jag, check mail

ImotMart

Verwijderd

Als je zoveel geld wilt uitgeven, zou ik het toch anders aanpakken denk ik.

Ik zou voor 4 boxen gaan, dit klinkt meestal wat voller, omdat het geluid "overal" vandaan komt. Maar dat is mijn mening...

Ik zou sowiesow voor een ge-biamped systeem gaan. Dat moet toch goed te huren zijn voor dit bedrag.

btw, heb je al een dj etc? Anders is het misschien handig om een drive-in te laten komen. Dan is het hun probleem wat ze aan apparatuur neerzetten :P

Verwijderd

Topicstarter
Jupz, DJ staat in principe al vast...
De achterliggende reden van die LA-325 is dat ik ze op de voorgaande 2 edities ook al neergezet hebt en ze doen het lekker in die zaal...

Maar meer tips!
Alles is welkom :).

Ennuh: bi-amped, Wasda :?? Een AMP voor het laag en eentje voor de mid en hoog?
Mijn enige kennis op dit gebied komt voort uit ervaring...

• Jag

Jag

Biampen is idd een aparte versterker voor het midden/hoog en laag. En met PA gebruik je ook altijd een low level active x-over. Dat wil zeggen, je gebruikt een x-over (= crossover) voor de power amps, die het signaal in hoog en laag scheidt (of nog meer). Je gebruikt dan een aparte versterker voor het hoog en laag. Er zijn zelfs speakers die tri-amplified zijn (de EAW Kf850 bijvoorbeeld).
Biampen heeft veel voordelen. Een groot voordeel is dat de versterker van het laag kan clippen zonder dat het midden daar last van heeft (waar je het clippen het best kan horen). Ook heb je meer headroom, en kan je een betere match maken qua geleverd vermogen en power handling. En vaak gaan speakers ook beter klinken.

Jag

• stiena
Kwil alleen ff zeggen dat die nieuwe 750 set konten schopt man O+

• digifiel
EAW schopt gewoon altijd kont :)
maar ik blijf voor de combie eaw op t hoog en turbosound op t laag :) dan een carver of een crest rack er achter en gaan met die Banaan ;)dusse een eaw 650kf als topkastje en een turbosound tsw-718 voor de bass :)

• stiena
mmmmm turbosound en eaw, mooie combinatie, lijkt vooral een combinatie voor da bedrijf dat scoop doet....

Maar ik heb die 750 1x gehoord en ik was metteen verkocht :9

• digifiel
Das een combinatie van dat bedrijf dat scoop doet ;)
ook welles met 850 top en 4 van die basjes van turbo,
Kalk van t plafond af :)

• stiena
Op dinsdag 26 december 2000 17:12 schreef digifiel het volgende:
Das een combinatie van dat bedrijf dat scoop doet ;)
ook welles met 850 top en 4 van die basjes van turbo,
Kalk van t plafond af :)
:9~

Verwijderd

Ik heb geen zin om alles door te lezen, maar als je een P.A. set voor een goede prijs wil huren moet je bij F-sound zijn in Hazerswoude.

Daar heb ik jarenlang P.A.'s gehuurd en altijd naar volle tevredenheid.

succes
Mudman

Verwijderd

De herkansing van het bedrijf dat voor Scoop het geluid doet.

Gisteren waren we (met digifiel) in Emmen en hadden zoals gewoonlijk onze LA's mee als sidefill en een nieuwe QSC (WOW) schijtversterker. Het was de 3704 ofzo in ieder geval de zwaarste en ik moet zeggen,... NOOIT MEER!

Normaal nemen we een Carver PT2400 mee of een Crest 8001 en dan klinkt het stukke beter en gaat vele malen harder.

Ik denk dat als je een LA met QSC neerzet dat je in de loop van de avond een klein probleem krijgt met het sub-laag gehlate wat uit je LA komt, ik adviseer er toch een subje onder. Maar nog beter is wat onze digifiel al aangaf een 650 topje en een 718 subje. Mooi compact en gaat toch hard en klinkt lekker. Het voordeel is dat je em ook zachter kunt zetten :)

Kijk deze week op www.badboyscrew.nl voor nieuwe foto's en een videoclip van Scoop.

GI-GA-Groeten

Jeroen

Verwijderd

Ohw ja,... HW Sound heet dat bedrijf en komt uit Veen.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Op woensdag 27 december 2000 15:20 schreef Joens het volgende:

Gisteren waren we (met digifiel) in Emmen en hadden zoals gewoonlijk onze LA's mee als sidefill en een nieuwe QSC (WOW) schijtversterker. Het was de 3704 ofzo in ieder geval de zwaarste en ik moet zeggen,... NOOIT MEER!
Ik weet niet welke jij van QSC heb meegenomen
maar in iedergeval niet de zwaarste want dat had je wel gemerkt aan de bekabeling die nodig is gezien het feit dat de zwaarste QSC 9,000 watt over de luidspreker kabels kan gooien op 4 Ohm.:9~

• digifiel
Hej joens sinds wanneer post jij hier?

Marre die baggerversterker kon je ook gemakkelijk tillen dus dat was al fout die crest moest je gewoon moeite voor doen om m op te tillen :)

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Op woensdag 27 december 2000 16:53 schreef digifiel het volgende:
Hej joens sinds wanneer post jij hier?

Marre die baggerversterker kon je ook gemakkelijk tillen dus dat was al fout die crest moest je gewoon moeite voor doen om m op te tillen :)
das echt raar he met een geschakelde voeding
dat spul weegt maar 9,5 kg en levert een puist herrie ik zou zeggen kijk eerst een op qscaudio.com voordat je deze top versterkers afkraakt.

want dat spul gaat gewoon niet kapot o en in de Arena staat ook QSC, Focus gebruikt het, ook de meeste bedrijven die een JBL array set hebben zijn overgestapt op de QSC PLX serie en niet alleen vanwegen het gewicht maar voornamelijk de kwaliteit, En de meeste Bioscoopen die een THX certificaat hebben gebruiken de QSC DCA serie.

• stiena
Eeuj jeroentje!

Jij bent toch van de J&h chat! :D
Heb ik ow wel een keer gezien....samen met menno......werk ook bij bbc niet?

greetz

• stiena
Jow min computer is aan't flippen :?

• stiena
Jah HW sound ha ik van Chris Driessen gehoord (misschien ken je die wel) ook een EAW crest en carver fan ;)

• Jag

Jag

Mijn Crest versterker weegt geloof ik 25 kg. En een speciale versie (de multiplex serie) ervan is THX professionel gecertificeerd.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Hate 2 interrupt, maar ik wil toch nog even vragen of het nou een handig idee is om een 380v/16A aansluiting naar een 3x 220v/16A schuko verdeeldoos te gebruiken.
Kan je in dat geval dat hele zooitje licht op, zeg, schuko 1+2 te gooien en dan de amps + cd-spelers e.d. op schuko 3.
Is dat nou une bonne idee, of kan je beter alleen het licht op de 380 en het geluid ergens anders vandaan trekken?
Die 380v aansluiting is namelijk pas recentelijk aangelegd, en ik gebruik hem dus voor het eerst..

'ff course iedereen natuurlijk bedankt voor de reacties tot dusver.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Als ik me er ook nog ff mee mag bemoeien:
Ik weet niet in hoeverre ImotMart bekend is met een MA ScanCommander; zoniet, ga er dan niet mee bezig. Daar heb je tijd voor nodig namelijk.:) Tijd om hem goed onder de knie te krijgen.
Ik kan met een ScanCommander overweg, maar als het ff kan, pak ik een MA LightCommander II, en dan de versie die 48 kringen aan kan sturen via DMX. Die programmeer je in no-time.:)
Ik zet de scans op de bovenste rij faders, de gewone lampen op de onderste rij, maak wat lijntjes en combi's en met een beetje vogelen kun je er de mooiste dingen mee doen.

Met een ScanCommander heb je vaak toch weer twee mensen nodig om de show goed uit te laten komen; 1 voor de scans en 1 voor de gewone lichten en de rook enzo.

Oh, en mocht je voor MA gaan; zet de tafel NOOIT op Desk-Lock. Het wil nog weleens gebeuren dat de sleutelschakelaar dienst weigert, en dan zit je helemaal zonder licht. Het is maar een tip.

• stiena
Oh, en mocht je voor MA gaan; zet de tafel NOOIT op Desk-Lock. Het wil nog weleens gebeuren dat de sleutelschakelaar dienst weigert, en dan zit je helemaal zonder licht. Het is maar een tip.

mij nooit gebeurd

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Is mij twee keer gebeurd; één keer zels 1 minuut voordat we moesten beginnen.
Een of andere mislukte roadie dacht leuk te zijn en de zaak te locken, om dan vlak voor de show met die sleutel aan te komen zetten.
Nadat die roadie kennis had gemaakt met mijn rechtervuist, stak ik de sleutel in het slot en draaide hem naar Full Access. Maar het display bleef op Desk Lock staan en pas na wat rewiring had ik licht.
Die andere keer was voordat bovenstaand incident speelde: ik zat ik een zaaltje met veel (grijpgrage) kinderen, en om te voorkomen dat mijn setup naar de gallemiezen ging (datacards zijn duur), zette ik de MA op DeskLock.
Na het eten bleek dat de schakelaar het niet goed deed, en de zaak op DL bleef staan...

Sindsdien zet ik de tafel _NOOIT_ meer op DL.:)

• stiena
Ik gebruik die functie zo zo toch niet, snap het niet, beetje georganiseerd klusje heeft wel dranghekken om de foh staan waar niemand bij kan komen behalve bevoegde duss

• Jag

Jag

ImotMart, check mail :)

Jag

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op donderdag 28 december 2000 20:58 schreef stiena het volgende:
Ik gebruik die functie zo zo toch niet, snap het niet, beetje georganiseerd klusje heeft wel dranghekken om de foh staan waar niemand bij kan komen behalve bevoegde duss
Dat valt nog vies tegen.:(

• digifiel
Ja heb vaak zat mensen vriendelijk moeten verzoeken om nie met bier boven de mengtafel en versterker rack te komen :)
of mensen die lekker op je ep6 en ep4 pluggen gaan staan :) die dingen kunnen t wel hebben maar t is toch nie leuk als iemand t doen als ze in de SPEAKER zitten :)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kijk. Met digifiel kan ik praten.:)

• digifiel
Jah en dan in T uiterste geval als er niemand van de beveiliging komt is er altijd nog de MAGLITE >:)

ook al wel eens gebruikt kaj?

• stiena
Hebben jullie niet standaard een maglite bij dan? :?

Als die dranghekken een beetje goed staan, dan moet je wel heel slim zijn om daar ongemerkt bij te komen

Geen bierkappen?????

• digifiel
Bij een tapeshowtje zie je niet vaak drang hekens of bierkappen :)
en ik bedoel maglite in de zin van knuppel :)

Maglite ligt hier thuis standaard bij de pc :) voor reparaties enzow hoef ik de kast niet los te maken en onder t buro vandaan te trekken :)

• stiena
:)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. heeft een imitatie-mag [img=15,15]i/s/sadley.gif[/img]
en een echte mini-mag in een canvas pouch aan m'n riem, zoals een goed lichttechneut betaamt. :)

en idd, bij een kleine gig heb je geen bierkappen, bewaking or whatever.
Nadat die roadie en mijn vuist nader tot elkaar gekomen waren, besloot ik tot de aankoop van die imitatie-mag.>:)

Verwijderd

Kaj heeft het dus over een gummyknuppel, dat heeft nix meer met zaklantaars (zaklantaars? staaf-bouwlampen!)te maken :P

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nee nee nee... Het ding geeft wel licht; hij is alleen wat minder prettig qua lichtafgifte.
Maar hij is even zwaar en dik als een D-mag.>:)

• digifiel
* digifiel heeft een gewone 4d maglite [img=15,15]i/s/smile.gif[/img] neem m alleen niet meer mee omdat ik een keer nieuwe baterijen en een riemhouder moet kopen,

was een keer bezig met een locatie uitzending van lokaal radio stationnetje en we waren de zendmast aan t afbreken, Ik spring van t dak naar beneden en die ring blijft ergens achter hangen :) SCHEUR t leer door midden :)

Pagina: 1