[xp]in FTP zoeken

Pagina: 1
Acties:

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Ik heb een FTP en veel mensen vragen aan mij of er ook een zoekfunctie op kan. Ik kan alle downloads wel toevoegen in PHP-nuke, maar je kunt ook zoeken via FTP in Windows Verkenner, dit moet nogal via een omslagtige manier, eerst zoeken en dan via bladeren een ftp-locatie opgeven. Als je in de ftp-map zit en je klikt op zoeken, gaat ie zoeken op locale schijven terwijl ik wil dat ie op de ftp gaat zoeken.. Aangezien iedereen die dit vraagt mensen zijn die niets van computers afweten, wil ik hier eigenlijk een makkelijkere manier hebben. Is het niet mogelijk dat ie meteen gaat zoeken via de FTP of dat er een makkelijkere manier is om te zoeken?

Heb Serv-U versie 5.0 corp versie

Jorizzz

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Er is wel een makkelijkere manier, een FTP client gebruiken (bv flashfxp)

Alleen gaat dit nog niet echt snel, hij opent namelijk elke map en kijkt of hetgeen wat je zoekt daarin staat.

Volgens mij is er geen snellere manier voor

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Nouja, dan maar een grote uitleg op mn site, toch bedankt :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Met PHP een scriptje in elkaar draaien dat je FTP directory uitleest, en daar vervolgens een zoekfunctie bij bouwen? Dat is wel prima te doen hoor :)

Goeie uitleg staat bij de beschrijving van readdir(), en met name in de comments. Daar kun je wel wat mee lijkt me :)

[ Voor 51% gewijzigd door G33rt op 13-07-2004 19:52 ]

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij sommige FTP's kan je een SITE SEARCH commando uitvoeren; hoe dat verder zit weet ik niet, maar het zal niet zo handig werken denk ik.

Een index- en zoekscript met ondersteuning voor FTP zou een uitkomst zijn.

Expanding the inexpandable

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kunt natuurlijk ook een cronjob/scheduled task maken die om de zoveel tijd een dir listing dumpt in een tekst bestandje. Dan hoeven ze alleen maar even dat tekst bestandje te openen om vervolgens met CTRL+F te zoeken in die tekst ;)

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Ik ga ook even op www.hotscripts.com zoeken, daar staan ook vaak van die scriptjes op, want ik wist niet dat het comando readdir() bestond, toch een keer een boek van beginners voor PHP kopen dan maar :)
Je kunt natuurlijk ook een cronjob/scheduled task maken die om de zoveel tijd een dir listing dumpt in een tekst bestandje.
Kun je dit in windows doen?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DJ_Jorizzz schreef op 14 juli 2004 @ 09:48:
Kun je dit in windows doen?
Eh ja, dat zeg ik toch? ;) Scheduled Tasks is de task scheduler van Windows 2K & XP (de tegenhanger van cron onder UNIX).

Maak een batchfile aan met iets als "dir /a /s > dirlist.txt" * en laat deze batchile 1x per uur (of hoe vaak nodig is) als een Scheduled Task draaien. Je gebruikers hoeven dan alleen maar in dirlist.txt te kijken om te zoeken waar het bestand staat en kunnen het path dan ook gelijk copy/pasten in hun browser of ftp client.

*Details, commandline opties en paden moet je natuurlijk even naar eigen wens invullen.

[ Voor 6% gewijzigd door warp op 16-07-2004 15:10 ]

Pagina: 1