Vraagje over de nieuwe apple beeldschermen.

Pagina: 1
Acties:

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik was een beetje aan het kijken naar die nieuwe apple beeldschermen en zag dat ze ook op de pc zijn aan te sluiten. Erg mooi dacht ik want dat zou wel een mooie upgrade zijn voor mij systeem.

Maar nu ga ik twijfelen. Wat voor een kaart moet er in je pc zitten om dezelfde resolutie te halen als ze op de mac halen? Voor de 20" is dat 1680x1050 en voor de 23" is dat 1920x1200. De 30" werkt alleen met die nieuwe Geforce 6800.

Ik dacht namelijk dat DVi uitgangen een max res van 1600x1200 hadden. Dus hoe kunnen die macs dan met een geforce 5200 wel die resolutie halen als er bij de specs van Nvidia staat dat ze max 16x1200 halen?

Weet iemand hier het fijne over?

Verwijderd

Alles t/m de 23" werkt gewoon met iedere PC. De 30" werkt op het moment (geen idee of dat gaat veranderen) alleen met een speciaal aangepaste GeForce 6800.

Waar heb je overigens die max. van 1600x1200 vandaan? Zelfs VGA poorten kunnen hoger dan dat :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 18:21 ]

• STN
hier de specs pdf van de fx 5700: http://www.nvidia.co.uk/object/PO_gffx.html
De resolutie die de kaarten halen is met VGA idd veel hoger. Maar DVI haalt dat dacht ik dus niet.

• STN
Weet niemand hier meer over?

Verwijderd

Een resolutie van 1920x1200 is meer dan de maximale 1600x1200 die in de specs van de dvi standaard staat. In de dvi specs zit echter een ruime marge, zodat meer dan 1600x1200 probleemloos werkt. Wat de werkelijke bovengrens is weet ik niet, dat zal per gfx kaart afhangen.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 10:08 . Reden: zin herschreven, was nogal onduidelijk :) ]

• STN
Ik snap weinig van je zin maar begrijp dus dat het gewoon kan ;)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 21:31

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

de wat oudere kaarten met dvi (Radeon7x00 en GF2) konden niet hoger dan 1280x1024 over DVI. Mijn ervaring is echter dat mijn GeForce4 Ti4600 het wel kon (1600x1200 is gehaald), en ik denk dat mn huidige GeForce FX5900 XT het ook wel kan...

* Whieee denkt dat die 1280x1024 limiet een beetje achterhaald is inmiddels... correct me if I'm wrong.

Launching containers into space

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:34
De 23" schijnt het zelfs te doen met een Geforce 2 MX volgens de Apple specs.
Ik heb het scherm vandaag besteld na lang nadenken :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Heb je een 23" besteld? Wat voor levertijd heb je gekregen?

• Uberprutser
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 10:09:
Heb je een 23" besteld? Wat voor levertijd heb je gekregen?
Ik zie het vanzelf wel, zal ongeveer half augustus zijn...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Ballebek schreef op 17 juli 2004 @ 13:29:
[...]

Ik zie het vanzelf wel, zal ongeveer half augustus zijn...
Hmm dan willen we wel Pics :)
ik ga het eerst allemaal even in Parijs bekijken :)

(van kijken komt kopen...)

Verwijderd

is het eigenlijk mogelijk om een videokaart voor pc te gebruiken in een apple? Ik denk dan bv aan een Geforce 6800 maar niet eentje die 2 30" schermen moet kunnen aansturen en die ook geen €700 kost, maar een 'normale' pc versie.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 18:30:
is het eigenlijk mogelijk om een videokaart voor pc te gebruiken in een apple? Ik denk dan bv aan een Geforce 6800 maar niet eentje die 2 30" schermen moet kunnen aansturen en die ook geen €700 kost, maar een 'normale' pc versie.
Over het algemeen alleen als je er Mac firmware op kunt flashen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Uberprutser
CyBeR schreef op 17 juli 2004 @ 18:56:
[...]

Over het algemeen alleen als je er Mac firmware op kunt flashen.
Ik kan je vertellen dat dit zeker zo is.
Sommige PC kaarten zijn echter wel naar een Mac kaart te flashen, dit moet echter wel in een PC.

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp is het mogelijk om een pc videokaart te kopen, die te flashen naar een andere firmware en dan te gebruiken op je mac.

Nu heb ik ook wat gezocht en hier en daar krijg je te lezen dat het soms ook werkt zonder de firmware te flashen. En aangezien apple nu ook een Geforce 6800 in zijn gamma heeft, zou het misschien kunnen dat je een pc kaart zonder te flashen kan gebruiken of is er teveel verschil?
Ballebek schreef op 17 juli 2004 @ 22:55:
[...]

Ik kan je vertellen dat dit zeker zo is.
Sommige PC kaarten zijn echter wel naar een Mac kaart te flashen, dit moet echter wel in een PC.
heb jij toevallig dan ervaring hiermee?

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar hier staat een uitleg over het flashen van een PC kaart naar Mac... het gaat welliswaar over een andere kaart, maar toch.

http://www.cybercoment.com/macgeforce.htm

• Uberprutser
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 10:21:

[...]

heb jij toevallig dan ervaring hiermee?
Ik heb vorig jaar een Radeon 8500 geflashed naar een Mac versie maar probleem zijn meestal de drivers. In 10.3 zitten de meeste drivers wel ingebakken maar dan heb je weer net die versie (in mijn geval) dat ie sommige games niet wilde draaien.

Ofwel: voordat je een PC kaart gaat flashen moet je eerst zeker weten of het wel gaat werken.

Verwijderd

de nieuwe apple displays werken zonder moeite met een PC die een videokaart heeft met DVI output. Let er wel op dat deze displays geen OSD (Onscreen Display) hebben, je zult met software de instellingen moeten veranderen. Apple heeft dit standaard en ik denk dus dat je met je videokaart instellingen moet gaan spelen. De panels die in 23" worden gebruikt zijn waarschijnlijk de LG.Philips panels die ook in de Benq,HP,Philips en LG worden gebruikt. Mocht je dus erg graag instellinge willen veranderen met een OSD en minder geld spenderen dan zijn deze monitoren wellicht een optie.

• Uberprutser
Vraagje: Ik was vorige week een site tegengekomen hoe je een Radeon 9600SE kan flashen naar een Mac kaart maar ik kan de site niet meer vinden... NA 3 UUR ZOEKEN :+

Misschien toevallig iemand anders die hem tegen is gekomen?

Verwijderd

misschien eens proberen in je cache of je geschiedenis met bezochte sites...

• Uberprutser
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 11:20:
misschien eens proberen in je cache of je geschiedenis met bezochte sites...
Dan had ik het niet gevraagd als het erin zou zitten ;)

Pagina: 1