Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[nummerbehoud] intern via orange gaat niet, welke weg wel?

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:03
ik zit met een probleempje

ik heb 2 lopende abo's bij orange. 1 daarvan ga ik gewoon mee verder, maar het andere wordt straks beindigd maar dat nummer is wel zeer mooi (06abcacb00 om het zo maar ff neer te zetten :P) maar goed nu wil ik die dus meenemen naar mijn andere abo

Dus net ff gebeld met de klantenservice met hoop dat het daar geregeld kan worden. maar niet dus :(

Dus vroeg ik me af of ik niet gewoon naar een andere prepay kan omzetten ofzo en dan weer terug naar orange? Zijn er misschien mensen die dit gedaan hebben, of kan dit gewoon niet?

bedankt alvast!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-11 21:17
Je kan een gratis Hi kaartje aanvragen via de HI site en je nummer daar naar toe laten porteren. Daarna zou je denk ik je nummer van dat HI kaartje bij een officiële orange shop over laten zetten.

Edit: ik begin toch te twijfelen en weet niet zeker of je een bestaand nummer kan wijzigen. Zou even deze constructie voorleggen bij een orange shop. De ervaring leert mij dat die een stuk welwillender zijn dan de klantenservice

[ Voor 38% gewijzigd door amokjeeh op 13-07-2004 17:08 ]

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-11 21:17
oeps 2x

[ Voor 99% gewijzigd door amokjeeh op 13-07-2004 17:08 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Hmm. raar.. ik heb het wel voor elkaar gekregen..
Probeer er eens voor te zorgen dat het abo wat gestopt wordt, met het fijne nummer dus, omgezet wordt naar prepaid...

Als dat gebeurd is bel je de KS nogmaals en zegt dat je beltegoed op is en dat je je nummer om wilt zetten naar het andere abonnement.. als je gewoon doet alsof je neus bloed en gewoon de opdracht geeft om het toe doen (dus niet vragen of het kan), dan zullen ze het vast wel doen..

Bij mij is het gelukt in ieder geval..heb nu een nieuw abonnement, met mijn oude nummer..

Pvouput live

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan bij T-mobile.
Heb de opta even gebeld om te vragen hoe het zit, en nummerportering is alleen verplicht tussen providers onderling. Intern niet. Je moet dus inderdaad 2 x porteren om je nummer als een pre-pay te krijgen bij je originele provider. Raar maar waar.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Ankh
hmm dan ga ik morgen ff langs de orangeshop :) dan kan ik dus wel regelen :) en weet ik dus het kan regelen

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Ankh
amokjeeh schreef op 13 juli 2004 @ 17:06:
Je kan een gratis Hi kaartje aanvragen via de HI site en je nummer daar naar toe laten porteren. Daarna zou je denk ik je nummer van dat HI kaartje bij een officiële orange shop over laten zetten.

Edit: ik begin toch te twijfelen en weet niet zeker of je een bestaand nummer kan wijzigen. Zou even deze constructie voorleggen bij een orange shop. De ervaring leert mij dat die een stuk welwillender zijn dan de klantenservice
die actie is al niet meer geldig jammer genoeg.. :(

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
je kan van prepay Orange naar Abonnement van Orange hoor, dat kan je gewoon doen door je lopende abonnement met het mooie nummer laten omzetten naar prepay en vervolgens gewoon naar de Orange Shop hoppen die hebben zo'n verschrikkelijk mooi formulier liggen die ze voor je gaan invullen en wordt het binnen geloof ik 24 uur geregeld :D

Verwijderd

ik zit precies met hetzelfde. Had oude abo al omgezet naar prepaid, maar bij de ks zeiden ze dat dat niet kon en heb het dus maar bijgelaten (deels omdat ik nog redelijk veel tegoed had), maar ja oude nummer is fijner natuurlijk :) kan je dan nu na ruim een maand dat eigenlijk nog omzetten? zo ja, dan ren ik binnenkort heel hard naar de dichstbijzijnde orangeshop >:)

Verwijderd

Ik hoop dat ik hiermee meer mensen kan helpen.

Als je je contract naar een prepaid omzet kun je later weer het nummer vd de prepaid over laten zetten op je nieuwe abo.

1. Voor het omzetten van de abo naar prepaid kun je de KS gewoon bellen (mits je je abo al schriftelijk hebt opgezegd). Anders gewoon in je opzegbrief kenbaar maken.

2. Bij de Orange shop kun je je prepaid nummer weer over laten zetten op je nieuwe abo.

Zo gepiept.

• Ankh
brief voor orange ligt klaar, dat hij PER DIRECT om gezet moet worden naar prepay :P
kijken hoelang het duurt :) alleen ff kijken of ze ergens een fax hebben daar :)

• Krypt
Toch wel grappig dat hetzelfde verhaal 10x wordt herhaald alsof het er nog niet staat.. maarja..

Pvouput live

• Ankh
Krypt schreef op 14 juli 2004 @ 12:47:
Toch wel grappig dat hetzelfde verhaal 10x wordt herhaald alsof het er nog niet staat.. maarja..
wat bedoel je?

• Krypt
Ok. 10x is overdreven.. valt me gewoon op dat mensen reply'en zonder te kijken of wat ze zelf willen typen al eerder getypt is.. Maar goed; zal me er niet druk om maken, beetje klotedag gehad.. sorry..

Pvouput live

Verwijderd

SCaRaBaeuS schreef op 14 juli 2004 @ 12:09:
brief voor orange ligt klaar, dat hij PER DIRECT om gezet moet worden naar prepay :P
kijken hoelang het duurt :) alleen ff kijken of ze ergens een fax hebben daar :)
Per direct kan natuurlijk niet; je hebt immers een opzegtermijn van 2 maanden. Dus om te voorspellen hoelang het duurt: twee dagen. Orange is altijd heel netjes met de afhandeling van dit soort zaken heb ik gemerkt.

Oh ja, en fax hebben ze daarvoor niet.. moet echt per post.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 20:09 ]

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01
idd zoals hierboven vermeldt staat, heb ik het ook gewoon om laten zetten naar prepay en toen een telfort abbo aangevraagd, zodat ik niet met 2mnd dubbele abbokosten zat!!
Pagina: 1