Graag wil ik een parent tabel hebben met een column die de volgende formule bevat:
MAX(CHILD(tablename).Version)
Met andere worden ik wil een column in de parent-table van een 1..n relatie de hoogste waarde van een column in het child-table.
Het lastige is alleen dat ik vrijwel geen documentatie kan vinden over hoe het Formula field in SQL Server 2000 werkt.
Ondertussen is het me wel gelukt om een view te maken die laat zien wat ik wil:
[SQL]
CREATE VIEW dbo.VersionedSelections
AS
SELECT MAX(dbo.SelectionItem.Version) AS version, dbo.Selection.Id, dbo.Selection.Name
FROM dbo.Selection INNER JOIN
dbo.SelectionItem ON dbo.Selection.Id = dbo.SelectionItem.Selection
GROUP BY dbo.Selection.Id, dbo.Selection.Name
[/SQL]
Maar zoals jullie al raden: ik ben niet 100% gelukkig. Weet iemand goed docuemntatie hierover / weet hoe dit moet / kan me in de juiste richting duwen?
MAX(CHILD(tablename).Version)
Met andere worden ik wil een column in de parent-table van een 1..n relatie de hoogste waarde van een column in het child-table.
Het lastige is alleen dat ik vrijwel geen documentatie kan vinden over hoe het Formula field in SQL Server 2000 werkt.
Ondertussen is het me wel gelukt om een view te maken die laat zien wat ik wil:
[SQL]
CREATE VIEW dbo.VersionedSelections
AS
SELECT MAX(dbo.SelectionItem.Version) AS version, dbo.Selection.Id, dbo.Selection.Name
FROM dbo.Selection INNER JOIN
dbo.SelectionItem ON dbo.Selection.Id = dbo.SelectionItem.Selection
GROUP BY dbo.Selection.Id, dbo.Selection.Name
[/SQL]
Maar zoals jullie al raden: ik ben niet 100% gelukkig. Weet iemand goed docuemntatie hierover / weet hoe dit moet / kan me in de juiste richting duwen?