We hebben een printer, en die kan scannen naar een netwerk folder
dit werk overal fantastisch (windows XP, home/pro, 2000)
het werkt alleen niet met windows 2003
uitgevonden is dat op een printer active directory niet ondersteund is, en dat daardoor de win2003 server denkt dat het om een inbraak poging gaat.
in een testopstelling (kale win2003 server) deed ik het volgende
Druk op 'Start', kies 'Run', en type 'MMC' (gevolg door 'enter'
).
Selecteer 'File add' -> 'Remove Snap-in'
Selecteer 'Add' -> Group policy editor -> Finish -> Close -> OK
Ga naar de volgende setting en disable ze: Local computer policy -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Security Settings
-> Local Policies -> Security Options -> Microsoft Network Server: Digitally Sign Communications (always)
vanaf toen was het mogelijk om met de testopstelling de scans te sturen naar een windows 2003 server
het probleem is echter, dat als ik dat in ons gewone netwerk wil instellen, dat de optie digitally sign communications, grayed out is, en dat ik 'm niet kan disablen
ik ben ingelogd als domain administrator, maar nut heeft het niet
weet iemand wat voor optie ik ergens moet uitschakelen om tu ungrayedouten (is dit een woord?)
dit werk overal fantastisch (windows XP, home/pro, 2000)
het werkt alleen niet met windows 2003
uitgevonden is dat op een printer active directory niet ondersteund is, en dat daardoor de win2003 server denkt dat het om een inbraak poging gaat.
in een testopstelling (kale win2003 server) deed ik het volgende
Druk op 'Start', kies 'Run', en type 'MMC' (gevolg door 'enter'
Selecteer 'File add' -> 'Remove Snap-in'
Selecteer 'Add' -> Group policy editor -> Finish -> Close -> OK
Ga naar de volgende setting en disable ze: Local computer policy -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Security Settings
-> Local Policies -> Security Options -> Microsoft Network Server: Digitally Sign Communications (always)
vanaf toen was het mogelijk om met de testopstelling de scans te sturen naar een windows 2003 server
het probleem is echter, dat als ik dat in ons gewone netwerk wil instellen, dat de optie digitally sign communications, grayed out is, en dat ik 'm niet kan disablen
ik ben ingelogd als domain administrator, maar nut heeft het niet
weet iemand wat voor optie ik ergens moet uitschakelen om tu ungrayedouten (is dit een woord?)
[ Voor 11% gewijzigd door BitByter op 13-07-2004 16:46 ]