Terratec XLerate Pro, SPDIF, MD en trackmarks

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Goeiendag samen.. :)

Ik heb sinds kort een Terratec XLerate Pro (overgenomen van Redox :)). Nou, perfect kaartje natuurlijk, maar ik heb 1 klein probleempje. Tijdens het optisch mp3's copieren naar MD, maakt ie geen trackmarks aan.. :(. In de Review van Koen Crijns (HWInfo.net) zei hij dat dat wel werkte. Ik heb hem al gemailt, maar nog geen antwoord gekregen, heeft iemand van jullie een idee?
Thanks,

Martijn

• Martijn
Niemand??

Verwijderd

Ik heb de TerraTec EWS64 Pro met DIGI-output uitbreiding aan de voorkant(panel), en ik doe het gewoon even met het handje een tik op de RECORD knop... ;)

Dit was ik ook zo gewend bij m'n DAT-recorderom ff op de WRITE knop te drukken.

Maar dit zal van korte duur zijn, want Sony is uitgekomen met een MP3/MiniDisc Interface.
Je kunt er nog een stukje over lezen in het Algemeen Rubriek, of hier:

Record Internet Music and Personal CD Collections On Affordable, Re-Recordable MiniDiscs

PARK RIDGE, N.J.. March 1, 2000 - Sony today served-up two MiniDisc (MD) Walkman packages that enable consumers to record CDs or Internet audio files to MD.

“Now all of your favorite music – including MP3 files as well as CD tracks – can be recorded on the high-quality, affordable MiniDisc media"said Ron Boire, senior vice president of Sony Electronics’ personal audio
division. “At about $3 for a blank MD, it is reasonable to create and update a personalized MD mix for every activity with the latest downloadable tunes using Sony’s new Internet Audio Recording Interface.”

By bundling two of Sony’s most popular, virtually unshockable MD Walkman player/recorders with the Internet Audio Recording Interface, consumers can record MP3 or other audio files from their PC to a
MiniDisc. The “Plug & Play” interface easily connects through the primary USB port of a PC, eliminating the need to open the computer or connect to a sound card while delivering superior audio performance with the high
quality digital-to-analog converter called the PCLink.

There is no need to install additional software. The Interface bundle works with pre-installed Windows® 98 or 2000 and any
Windows©-compatible audio player/jukebox applications.

Mixing your favorite music together on an MD is easy. Simply rip your favorite tracks from CDs or download music files, then record your
customized play list to the MD. You can also connect to other audio sources such as a CD Walkman personal stereo or other home audio components.

The Internet Audio Recording Interface will be sold this month with two of Sony’s MiniDisc Walkman player/recorders – the MZ-R55 and MZ-R37.

As the top-selling personal player/recorder, the MZ-R55 has a rechargeable, removable stick-like battery and comes in Champagne
Gold. This pocket-sized unit has a backlit LCD headphone remote control, which lets users leave the unit in a bag or pocket while controlling all of the MD Walkman player's functions, such as changing the volume
and music tracks while displaying the song title, disc title, playback status and battery level. Bundled with the PC-to-MD Interface, the MZ-R55PCIF is expected to sell for about $280.

With a sleek horizontal design and easy-to-access buttons, the Champagne Gold MZ-R37 is easy to use and small enough to hold in your hand. It comes with a remote and runs on the supplied AA Nickel-Cadmium (NC) rechargeable battery. Bundled with the
PC-to-MD Interface, the MZ-R37PCIF is expected to sell for less than $200.
http://www.sel.sony.com/SEL/corpcomm/news/consumer/32.html

De source komt the MiniDisc Community Page Japan toe, http://www.hip.atr.co.jp/~eaw/minidisc/index.html

• Martijn
Das wel cool, maar dat werkt dus niet met mijn MD walkman (Sony MZ-R30)... :(
Weet niemand hoe Koen dat gedaan heeft?
Hij zegt dit:
Wat opviel is dat de geluidskaart en de minidisc walkman perfect synchroniseerden. Bij het starten van een opname begon de Minidisc player precies te lopen wanneer het geluid uit de geluidskaart startte. Bij een pauze schakelde de Minidisc player vanzelf over naar een volgend tracknummer. Het opnemen van een aantal MP3 bestanden op een Minidisc is zo met de XLerate PRO geluidskaart zeer eenvoudig. Je zet een playlist vol MP3 bestanden aan op spelen, en zodra de PC klaar is met afspelen staat de muziek in uitstekende digitale kwaliteit, inclusief de juiste tracknummers, op de Minidisc schijf.
Bij hem werkt het dus preecies zoals ik zou willen... :)

• Martijn
Weet trouwens iemand of het mogelijk is om het volume van de SPDIF te verhogen/verlagen?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Martijn,

Volgens mij is dat gewoon een feature van die minidisk speler, ik heb namelijk eens een keer bij iemand een playlist gemaakt in een module player, waarbij de link naar de minidisk analoog was, en die minidisk deed dat dus ook!

Duseh... misschien een andere minidisk? :) Of langere pauzes tussen je nummers....

• Martijn
Nou, ik gebruik dezelfde MD walkman als Koen, dus het zou moeten werken. Je hebt inderdaad de mogelijkheid om trackmarks aan te laten maken als ere pauzes zijn van >3s
Maar dat wil ik JUIST niet. Als je Synchro rec. aanzet begint ie pas met opnemen als het signaal start, en maakt ie een trackmark als ie naar een nieuw nummer gaat, dat is wat ik wil. Dit doet ie namelijk wel als ik iets digitaal copier van CD op m'n stereo naar MD... Dan begint ie wel pas als het signaal start, en maakt trackmarks bij een nieuw nummer...

En het moet toch mogelijk zijn, ik wacht met smart Koen reply af... :)

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:22
martijn

hoe gek het ook klinkt (heb de Xitel Storm Platinum ook met optische uitgang) maare, die uitgang kun je gewoon met je normale volume harder en zachter zetten

3kwp pvoutput

• Martijn
JA????????? Nou, bij mij werkt dat toch niet... :( Ik zal het eens met de allerlaatste Terratec drivers proberen dan...
Thx anyway... :)

• Martijn
YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH !!!!!!!! Het werkt !!!!!!!!! :) :) :)

Wat je moet doen is bij de Vortex drivers Digital out op 48 kHz laten staan en EQ op NONE zetten... Het werkt nu PERFECT !!!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 10:03
Ik denk dat ik wel weet waarom want bij digital maakt ie automatisch een trackmark als het geluid echt 0,0 is en dat komt bij analoog (geloof me) nooit voor. Doordat je een equalizer aan hebt wordt die 0,0 waarschijnlijk verhoogt naar iets hoger dan dat met als gevolg dat ie het niet meer pakt.

Lijkt mij de meest logische rede

• Martijn
SHIT !! Ik dacht dat ik het eindelijk werkend had, maar nee hoor. Wat ik voor mekaar heb is dat ie automatisch gaat opnemen als het eerste nummer start. Alleen die trackmarks maakt ie nog steeds niet ! Als ik na 1 nummer WinAmp 3 sec stil zet en dan het volgende nummer aanzet doet ie het wel... Is er een player die na elk nummer 3 sec. pauze kan inlassen? Dan ben ik ook van het gezeik af, hoewel het niet de mooiste oplossing is...

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Je kunt toch met de hand voor die trackmarks zorgen??? Wat is het probleem?? (met minidisk)

The "real" Champ will always be The Champ

• Martijn
Ja, dat kan ja, maar vind jij het handig?? Het moet namelijk ook automatisch kunnen...

Verwijderd

Martijn, het signaal via optisch of coaxiaal is digitaal, dat kun je niet van volume veranderen, het wordt weergegeven zoals het "origineel" is opgenomen!

Alleen bij de duurdere SONY broeders kun je dat van te voren in stellen...

• Redox
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

De optische volume kun je dus wél zelf regelen, maar je kan nooit hoger komen dan de "originele" zoals hirboven al genoemd is. Maar wel verhogen, want standaart staat hij al (nog) een stuk lager.

Je moet gewoon naar volumeinstellingen gaan op je taakbalk vervolgens kies je "options","propereties" en dan bij "other" selecteer je "ac97" (als ik het me goed herinner) daar kun je de optische volue-out regelen!

die trackmark weet ik niet, werkte overigens bij mij ook niet (mzr-55).. misschien wachten op drivers (?)
Pagina: 1