MSProject: vage foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-08 16:42
Bij het overbrengen van gegevens van SAP naar MS Project sla ik een file op als MPX file.

Ik krijg echter de volgende foutmelding:

"the imported data does not match the destination field type. There is invalid data in the source file on row 1 column 30"

Een probleem met de geimporteerde data dus..... Ik probeer een project te downloaden van SAP, module PS naar MS Project. Dit zou moeten lukken maar het importeren gaat dus mis aan de MS Project kant.

Het werkelijk aantal uren wordt niet meegenomen. Als ik in notepad de MPX file bekijk staat dit werkelijk aantal uren er ook in alleen importeren in MS Project lukt niet.... Help?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
staat het aantal uren in decimalen ofzo misschien? 1.5 of 1,5 ? Wellicht dat daar 't probleem zit (in combinatie met je landinstellingen) :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• miel
RobIII schreef op 13 juli 2004 @ 15:34:
staat het aantal uren in decimalen ofzo misschien? 1.5 of 1,5 ? Wellicht dat daar 't probleem zit (in combinatie met je landinstellingen) :?
In SAP staat er een , dus er staat 1,5 maar heb geen idee wat er in project staat...

Ik heb net even gekeken, een komma werkt prima in Project, een punt echter niet

OK heb wel iets anders gevonden... MS Project importeert in het Engels, SAP Exporteert in het Nederlands..... SAP Zegt dus 8u MS Project zegt: 8H

dat scheelt al.... werkt nog niet optimaal maar goed!

Ok de vraag is dus: Hoe pas ik mijn time settings in mijn regional settings aan?

alles staat al op nederlands maar dat krijg ik dus niet aangepast.... help?

[ Voor 34% gewijzigd door miel op 13-07-2004 15:53 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
miel schreef op 13 juli 2004 @ 15:40:
[...]

In SAP staat er een , dus er staat 1,5 maar heb geen idee wat er in project staat...

Ik heb net even gekeken, een komma werkt prima in Project, een punt echter niet

OK heb wel iets anders gevonden... MS Project importeert in het Engels, SAP Exporteert in het Nederlands..... SAP Zegt dus 8u MS Project zegt: 8H

dat scheelt al.... werkt nog niet optimaal maar goed!

Ok de vraag is dus: Hoe pas ik mijn time settings in mijn regional settings aan?

alles staat al op nederlands maar dat krijg ik dus niet aangepast.... help?
Edit dat zonder gehinderd te worden door ook maar de vaagste kennis van SAP :Y) Goed he?

Kun je bij je landinstellingen niet klikken op de knop "Aanpassen" op het tabblad "LandInstellingen" ? Daar kun je iig de komma/punt wisselen. Beter nog is misschien de landinstellingen op US / EN zetten ofzo.

En als beste optie lijkt mij gewoon ergens in de export instellingen instellen hoe je het wil hebben, maar ik weet dus niet of SAP dat kan...Misschien kun je het bij MSProject wel instellen... I dunno...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• miel
RobIII schreef op 13 juli 2004 @ 17:04:
[...]

Edit dat zonder gehinderd te worden door ook maar de vaagste kennis van SAP :Y) Goed he?

Kun je bij je landinstellingen niet klikken op de knop "Aanpassen" op het tabblad "LandInstellingen" ? Daar kun je iig de komma/punt wisselen. Beter nog is misschien de landinstellingen op US / EN zetten ofzo.

En als beste optie lijkt mij gewoon ergens in de export instellingen instellen hoe je het wil hebben, maar ik weet dus niet of SAP dat kan...Misschien kun je het bij MSProject wel instellen... I dunno...
Nou, SAP exporteert in Nederlands.... Time Format in Windows kun je niet instellen naar Nederlands...
dan moet je dus het systeem in het nederlands instellen...

het moet dus in SAP gaan gebeuren vrees ik!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
miel schreef op 13 juli 2004 @ 22:03:
[...]

Nou, SAP exporteert in Nederlands.... Time Format in Windows kun je niet instellen naar Nederlands...
dan moet je dus het systeem in het nederlands instellen...

het moet dus in SAP gaan gebeuren vrees ik!
Waarom gebruik je SAP en geen Davi-Planning? :+

Kun je er geen macro-tje of programaatje voor maken om dat effe snel te converteren ofzo?

Over mij

• miel
RobIII schreef op 13 juli 2004 @ 22:05:
[...]

Waarom gebruik je SAP en geen Davi-Planning? :+

Kun je er geen macro-tje of programaatje voor maken om dat effe snel te converteren ofzo?
Hele bedrijf draait op SAP en we zijn SAP Partner of the world 2004 of zoiets...

En nee kan helaas niet even snel een macrootje maken..... een oplossing is uiteraard wel om even via edit alle dingen om te zetten naar engels...

maar dan kan ik de automatische koppeling niet meer gebruiken helaas

Pagina: 1