Toon posts:

HP LJ 8000N druk af na aan / uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een raar probleem. Ik heb hier binnen een netwerk een HP laserjet 8000N staan. Er hangen diverse gebruikers aan.

Ip van Jetdirect is 172.16.110.30

Zodra ik een printopdracht geeft naar de printer dan gaat de print opdracht er niet uit echter doe ik de printer aan en uit dan gaat de opdracht er wel uit. De printer heeft lange tijd goed gewerkt. Naar mijn idee zit het probleem in de printer en niet in het netwerk. Ik heb een test gedaan inzake printen via de server share waarop de HP 8000 is geinstalleerd alsmede direct printen via een jetdirect printerpoort dus op het IP adres.

Ik heb in het printer menu alles al terug gezet naar fabrieksinstelling maar ook dit werkt niet afdoende ;-( Weten jullie waar te kijken want steeds de printer aan / uit zetten is geen optie.

Thanks

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:19:
want steeds de printer aan / uit zetten is geen optie.
Er is bij hp printers in het algemeen een verschil tussen uitzetten en de stekker eruit trekken is mijn ervaring. Trek de stekker er eens voor 1 minuutje uit en probeer dan nog eens. Wellicht kan het ook nog aan de kabel tussen de jetdirect en de printer liggen.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

^^^^ een goeie tip
wat voor jetdirect? extern kastje of ingebouwd in de printer?
als het een extern kastje is ff 5 minuten van de stroom halen en opnieuw testen
grote kans dat het dan opgelost is...

ik ben hp monteur geweest, en met dit soort problemen was het eerste wat ik deed de printerqueues checken (in de pc/server, in de jetdirect, in de printer, in die volgorde)
9 van de 10 keer was het namelijk een printopdracht waar de printer van over z'n nek ging.(en dat is niet de printopdracht die je zelf verstuurd om te testen)

dit is erg leuk als er direct naar de printer wordt geprint ipv via een server, omdat je dan alle PC's af mag lopen om de queues te legen.

Pc of Server printerqueue's krijgen een status melding van de printer als het printen van een opdracht klaar is, en als ze die niet krijgen, wordt de opdracht na een timeout opnieuw naar de printer gestuurd.
met een brakke printopdracht kan je wel bedenken wat er dan gebeurd......

dit kan ook een heel raar effect geven als er een hele ingewikkelde/grote printopdracht naar de printer wordt gestuurd, de printer doet er dan te lang over om binnen de timeout een melding terug te geven naar de printerqueue, waardoor de printerqueue opnieuw de opdracht naar de printer stuurt, gevolg -> endless loop van een printopdracht waarvan de laatste pagina's missen elke keer... maar dat is een ander verhaal.... (met een moraal, zet de timeout van de queue RUIM, een half uur of een uur is meestal wel afdoende)

p.s. de printer geeft geen foutmeldingen? , print eens een status, log en een configuratie pagina van die printer(kan op de printer zelf via het menu-tje)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 16:08 . Reden: moraal van het andere verhaal ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Toelichting het is een interne Jetdirect.

Er hangen maar 2 gebruikers aan op dit moment en de printque is leeg.

Timeout staat op 120 sec.
De print wordt uitgevoerd via RAW en gaat in een spool.

Wat opvalt is dat wanneer ik vanaf een client een printopdracht geeft de opdracht in de que maar blijft dan hangen. Zet ik dan de printer uit via de aan / uit knop dan gaat die na opstarten printer netjes eruit.

Het wordt nog gekker. Na opstarten printer kan ik 1 opdracht daarna gewoon via client eruit gooien maar tweede niet meer 8)7
Zet ik em aan ./ uit dan kan ik dit proces weer gewoon herhalen....???????

Wie weet raad want op dit moment lopen ze tig keer per dag die LAserjet aan / uit te zetten....

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 21:07 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24
je documents defaults kloppen ook?

dus de lade's staan ingesteld op A4 ipv de standaard letter in de engelse drivers :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Installeer in plaats van de standaard Microsoft TCP/IP Printer Port, de HP Standaard TCP/IP Port. Dit is in de meeste gevallen de oorzaak van dit soort storingen...

De makkelijkste manier om deze te installeren is doormiddel van het uitvoeren van de HP install network printer wizard op je printserver. Deze wizard maakt een nieuwe printer aan op de printserver.

http://h20000.www2.hp.com...Fja-7489-4%2Fhpjsi_en.exe

[ Voor 54% gewijzigd door Pannenkoekkie op 14-07-2004 10:04 . Reden: Linkje :) ]

• jorritv
  • Laatst online: 18-05 13:47
Gebeurt dit altijd? of alleen als de printer in powersave staat.

Is het laatste het geval, kijk dan eens of je de firmware van de JD kunt updaten (eigenlijk is dit altijd wel verstandig om te doen).

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Welk os gebruik je ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
De printer is geshared op een Win NT 4.0 server. De clients draaien Windows 2000.

Ik eens proberen de JD te updaten omdat ik er bij blijf dat het probleem zich voordoet op de printer.

Standaard instellingen heb ik nagelopen en die staan naar mijn idee goed.
Ik kan vanaf de 2 clients ook goed pingen. Als ik een test print die vanaf de server waar de printer is geshared geeft hij de melding "printer is bussy / print error". Zet ik de printer aan / uit dan komt de test print er uitzetten.

Pannekoekkie: ik zal jou installatie eens proberen.

Kan het niet zo zijn dat de printer zelf brak is geworden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 19:12 ]

Verwijderd

PNS > NT

• TheZoo
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 19:11:

Kan het niet zo zijn dat de printer zelf brak is geworden?
Dat kan natuurlijk altijd. Aangezien hij aan een jetdirect kastje hangt, lijkt het me dat je dat ding dus ook zo op een pc aansluit op een parallelle poort. Kun je kijken, hoe-ie het daarop doet.
edit:
Stom, ging er onterecht van uit dat het om een extern jetdirect kastje was.Het feit dat zijn naam een 8000N geeft natuurlijk al aan dat het een netwerkprinter is. |:(

[ Voor 23% gewijzigd door TheZoo op 15-07-2004 16:10 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Topicstarter
IK vrees dat de 8000N geen paralellepoort heeft waardoor die gemakkelijk op een pc is aan te sluiten. Wat ik wel ga proberen is te kijken of hij rechtstreeks aan 1 client kan hangen op de JD.
Pagina: 1