Toon posts:

Beeldbuis spray om spiegeling weg te halen

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag een tijd terug op tv iets van een vent die een matte spray had ontwikkeld voor je tv.
Dus gewoon erop spuiten en je beeld is mat maar doorzichtig.
Dit zou op de markt komen maar ik heb nog niks gezien.
Iemand enig idee hoe het ermee staat?
Het lijkt mij nogal erg mooi spul 8)

Verwijderd

Wat jij beschrijft klinkt als 'duller'. Ze gebruiken dat op filmsets om reflecterende oppervlakken minder reflecterend te maken. Het zou best eens kunnen werken op een tv. Als je duller wil kopen moet je naar een bedrijf waar ze licht equipment hebben.

Bijv. Open studio http://www.openstudio.nl/home/webshop.htm Je kunt dan het best even bellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 16:51 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 16:47:
Wat jij beschrijft klinkt als 'duller'. Ze gebruiken dat op filmsets om reflecterende oppervlakken minder reflecterend te maken. Het zou best eens kunnen werken op een tv. Als je duller wil kopen moet je naar een bedrijf waar ze licht equipment hebben.
Ik weet alleen niet of het verstandig is om dat erop te spuiten :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Het was echt speciaal voor tv.
Een Nederlandse gast met een verfhandel geloof ik had een helder idee.
Toen heeft hij wat lopen mengen en dat ging goed op zijn tv.
Later heeft hij het zitten fine tunen.

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Ik ken die man persoonlijk, hij test het nu nog kleinschalig op tv`s van bekenden. Het werkt perfect heb ik gehoord, hij is nog aan het onderhandelen met fabrikanten van tft`s. Maar het is bijna wel zeker dat het op de markt komt binnenkort. als ik hem zie zal ik hem eens vragen voor mij `t schermpje van m`n t610` :7

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 22:51
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 20:57:
Het was echt speciaal voor tv.
Een Nederlandse gast met een verfhandel geloof ik had een helder idee.
Toen heeft hij wat lopen mengen en dat ging goed op zijn tv.
Later heeft hij het zitten fine tunen.
Op een aantal merken tv zit een coating op de buitenkant van de buis, en wordt geadviseerd om hier niets op te smeren etc. Anders kan de coating beschadigd worden....
But who cares, ik heb ook last van zon op mijn breedbeeld en ik wil dat spul ook hebben! Nu maar hopen dat het snel in de handel komt.

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
CM5 schreef op 13 juli 2004 @ 21:17:
Ik ken die man persoonlijk, hij test het nu nog kleinschalig op tv`s van bekenden. Het werkt perfect heb ik gehoord, hij is nog aan het onderhandelen met fabrikanten van tft`s. Maar het is bijna wel zeker dat het op de markt komt binnenkort. als ik hem zie zal ik hem eens vragen voor mij `t schermpje van m`n t610` :7
Op tft heb je het toch juist niet nodig???
Dat is al zo mat als ik weet niet wat.

Zeg hem even dat het niet te duur moet gaan worden, 10 euro voor 1 bus voor 1 tv ofzo lijkt me redelijk.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Veel iiyama CRT's hebben een soort anti reflecterende laag aan de buitenkant zitten. Probleem is alleen dat deze erg krasgevoelig is (ik heb er ook een paar kleintjes). Die krassen krijg je niet meer weg tenzij je de hele AR-laag eraf poetst en je monitor een soort spiegel wordt...

Zou het dan kunnen dat je met zo'n spray die AR-functie weer goed kunt vervangen?

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Praktisch elke CRT monitor heeft zo'n laag tegenwoordig. Erg handig dat die laag ook gewoon weg is nadat je vriendin/moeder je beeldscherm heeft geboend met glassex bijvoorbeeld.

Waarsch. heeft die man gewoon een mengel uitgevonden waarmee je zelf zo'n coating aanbrengt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 03:09:
Praktisch elke CRT monitor heeft zo'n laag tegenwoordig. Erg handig dat die laag ook gewoon weg is nadat je vriendin/moeder je beeldscherm heeft geboend met glassex bijvoorbeeld.

Waarsch. heeft die man gewoon een mengel uitgevonden waarmee je zelf zo'n coating aanbrengt.
Geen supergeheim mengsel, hij had gewoon mat vernis gemengd.
Toen getest op zijn eigen tv en daarna betere formules lopen maken.
Je zou het zelf met een spuitbus moeten spuiten, ben alleen benieuwd of dat wel zo goed gaat.
Spuitwerk is nogal een secuur karweitje als je het echt goed wilt doen, je zult maar een druiper op je 1000 euro tv krijgen :| of een vliegje plant zich net op het natte werk :| .
Lastige van beeldbuizen is ook dat een stuk onder de plastic behuizing zit, deze moet dus los als je het ECHT mooi wilt doen.

Verwijderd

@ malle jopie: Waarom doe jij de gordijnen/luxaflex dan niet dicht? Dat werkt beter dan zo'n spray.

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 23:46:
[...]

Op tft heb je het toch juist niet nodig???
Dat is al zo mat als ik weet niet wat.

Zeg hem even dat het niet te duur moet gaan worden, 10 euro voor 1 bus voor 1 tv ofzo lijkt me redelijk.
In tft`s zit al een speciale laag tegen spiegeling, maar zo`n spray is veel goedkoper zodat de prijs van tft`s kan dalen :9

Een behandeling van een tv kost geloof ik 70 euro, maar dat zal wel goedkoper worden denk ik.
Pagina: 1