[IE] Website denk dat ik mozilla browser gebruik

Pagina: 1
Acties:

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 14:01
Ik heb dus een probleem. Pas stond er op tweakers.net een bericht over het omzeilen van inlogvensters. Je moest dan de UserAgent, het visitekaartje van je browser veranderen. Door dat te doen dachten websites dat je de GoogleBot was en zou je soms niet hoeven in te loggen. Dit heb ik dus gedaan, je moest dan je registry settings aanpassen. Dit is de locatie van de registry settings:
HKEY_local_user - software - microsoft - windows - current version - internet settings - 5.0 - user agent. Alle waarden moest je wijzigen in googlebot/2.1 ofzo. Ik heb het geprobeerd, maar het werkte niet echt. Dus heb ik alle waarden weer terugveranderd. Zo ziet het er nu uit:

(standaard) mozilla/4.0
Compatible compatible
platform windows
version msie

Dit zijn de settings voordat ik in regedit ging klooien. Toch denkt bijvoorbeeld www.bungie.net dat ik met firefox surf en hij geeft dan een foutmelding, dat hij alleen macOS en IE ondersteund.

Ik heb regedit al een paar keer gecontroleerd, aan anderen gevraagd wat bij hun de settings waren (zelfde als die van mij) en heb al vaak gereboot. Toch blijft bungie.net denken dat ik niet met IE surf, echt vreemd.

Kan iemand me helpen??

Mijn OS is Windows XP Pro
Browser is volledig geupdate IE 6

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 12:26

FlashBang

Hoi.

offtopic:
Voel je vereerd, Firefox roelt. Bungie.net is een kutsite, maak die site compatibel met Firefox!!!

Ja, als je in je register gaat kloten gaat de boel vaak fout, trouwens als je es wat dieper onderzoek had gedaan, zag je dat je die googlebot truc beter met een programmaatje had kunnen doen.

Verder weet ik niet of je dit nog wel kunt herstellen, probeer een register-cleaner anders.

offtopic:
ik kan gewoon op die site komen met me Firefox :?

[ Voor 57% gewijzigd door FlashBang op 13-07-2004 14:00 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit + schop naar Software Algemeen - vragen over Internet Explorer vinden ze daar veel leuker :)

Verder - vraag gewoon eens aan iemand om die registry key te exporteren in z'n geheel en importeer die dan eens bij jou? :)

• PhoenixT
Ik heb al heel vaak in regedit geklooid, dat is heel handig om je account op school meer rechten te geven :Y) ! Ik heb goed gekeken wat de instellingen waren voordat ik ging klooien, nadat het niet lukte, heb ik de settings weer terugveranderd, precies zoals ze waren. Toch denkt bungie.net dat ik met firefox surf, terwijl in regedit toch echt staat Mozilla/4.0! En dat mozilla/4.0 de standaard settting is is wel raar, maar hoort toch echt zo. Dat stond namelijk in de betreffende topic. En een programma, heb ik ook gebruikt! Als ik in dat tweak programma aanklikte, don't use custom settings, dat veranderde hij in regedit niets, want dat heb ik gecontroleerd.

Oftewel: Help Me!

Trouwens, een registry cleaner zal ik wel eens proberen.

• PhoenixT
@ Russian Phoenix.

Ja, bij jou doet firefox het wel op bungie.net maar dat komt omdat je firefox draait!
De bungie site denk dat ik firefox heb, terwijl ik IE draai. Daar zit dus de fout. Omdat hij denkt dat ik firefox draai, krijg ik waarschijnlijk code binnen die IE niet goed kan verwerken(??).

[ Voor 7% gewijzigd door PhoenixT op 13-07-2004 14:08 ]

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Cold_Phoenix schreef op 13 juli 2004 @ 14:03:
Ik heb al heel vaak in regedit geklooid, dat is heel handig om je account op school meer rechten te geven :Y) ! Ik heb goed gekeken wat de instellingen waren voordat ik ging klooien, nadat het niet lukte, heb ik de settings weer terugveranderd, precies zoals ze waren. Toch denkt bungie.net dat ik met firefox surf, terwijl in regedit toch echt staat Mozilla/4.0! En dat mozilla/4.0 de standaard settting is is wel raar, maar hoort toch echt zo. Dat stond namelijk in de betreffende topic. En een programma, heb ik ook gebruikt! Als ik in dat tweak programma aanklikte, don't use custom settings, dat veranderde hij in regedit niets, want dat heb ik gecontroleerd.

Oftewel: Help Me!

Trouwens, een registry cleaner zal ik wel eens proberen.
[offtopic]Waar geeft die sijt bij jou een foutmelding? Ik heb Firefox 0.9.2 en daarbij staat (in about) Mozilla/5.0[/offtopic]

Reactie op je volgende post:

Nou ga dan Firefox draaien en kijk of die het doet :D Firefox roelt hoor! Kijk anders in me sig voor linkje naar het Grote Firefox topic.

[ Voor 9% gewijzigd door FlashBang op 13-07-2004 14:10 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Cold_Phoenix schreef op 13 juli 2004 @ 14:07:
@ Russian Phoenix.

Ja, bij jou doet firefox het wel op bungie.net maar dat komt omdat je firefox draait!
De bungie site denk dat ik firefox heb, terwijl ik IE draai. Daar zit dus de fout. Omdat hij denkt dat ik firefox draai, krijg ik waarschijnlijk code binnen die IE niet goed kan verwerken(??).
Precies, ?? :? Als je niet weet wat er mis gaat, waarom ga je dan allerlei registry items wijzigen zonder eerst te exporteren?

En geef nog eens aan welk registry-path je hebt gewijzigd, want:

1. Het opgegeven pad wat je geeft klopt niet ;)
2. Mijn user-agent key is leeg. Weet je zeker dat je het niet hebt toegevoegd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat met Mozilla/4.0 is helemaal niet raar. Dat is omdat 1 van de eerste browsers die bestond dat gebruikte als user-agent en veel sites weigerde browsers waarvan de user-agent niet begon met "Mozilla/4.0" (4.0 weet niet of dat noodzakelijk is..). Daarom namen alle browsers dat over....

Mozilla/4.0 is echter maar het begin van de userstring.

Kijk hier eens wat voor agent hij stuurt:
klik -> ShieldsUP -> Proceed -> Browser Headers

en post wat er achter User-Agent staat. Bij mij is dat bijvoorbeeld:
code:
1
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040614 Firefox/0.8

Bij jou zou het volgende moeten staan:
code:
1
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Win32)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• PhoenixT
Dit is de User Agent die ShieldsUP laat zien:

User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE; Windows)

Het zit dus allemaal goed, zou je zeggen...

• pasta
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Niet helemaal, het verschilt toch van wat Glashelder zegt dat er moet staan. ;)

Signature

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Glashelder schreef op 13 juli 2004 @ 14:14:
Dat met Mozilla/4.0 is helemaal niet raar. Dat is omdat 1 van de eerste browsers die bestond dat gebruikte als user-agent en veel sites weigerde browsers waarvan de user-agent niet begon met "Mozilla/4.0" (4.0 weet niet of dat noodzakelijk is..). Daarom namen alle browsers dat over....

Mozilla/4.0 is echter maar het begin van de userstring.

Kijk hier eens wat voor agent hij stuurt:
klik -> ShieldsUP -> Proceed -> Browser Headers

en post wat er achter User-Agent staat. Bij mij is dat bijvoorbeeld:
code:
1
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040614 Firefox/0.8

Bij jou zou het volgende moeten staan:
code:
1
offtopic:
waarom heb jij nog Firefox 0.8? ik heb dit:

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040707 Firefox/0.9.2
pastapappie.NET schreef op 13 juli 2004 @ 14:19:
Niet helemaal, het verschilt toch van wat Glashelder zegt dat er moet staan. ;)
Idd zorg dat je het hebt zoals Glashelder zegt.

[ Voor 12% gewijzigd door FlashBang op 13-07-2004 14:21 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Russian Phoenix schreef op 13 juli 2004 @ 14:20:
offtopic:
waarom heb jij nog Firefox 0.8? ik heb dit:

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040707 Firefox/0.9.2
offtopic:
Geen idee..ik denk dat de user-agent switcher ervoor verantwoordelijk is, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb wel 0.9 iig..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• PhoenixT
ik heb de waarde "windows" veranderd in Win32 en de waarde "MSie" MSIE 6.0
Heb net ook een registry cleaner gedraait.
Ik zal straks even rebooten, ik post dan wel of het weer werkt.

Trouwens, in Firefox of Opera doet bungie.net het wel goed.
Als ik het niet kan oplossen, stap ik wel over.

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Cold_Phoenix schreef op 13 juli 2004 @ 14:28:
ik heb de waarde "windows" veranderd in Win32 en de waarde "MSie" MSIE 6.0
Heb net ook een registry cleaner gedraait.
Ik zal straks even rebooten, ik post dan wel of het weer werkt.

Trouwens, in Firefox of Opera doet bungie.net het wel goed.
Als ik het niet kan oplossen, stap ik wel over.
Ik ga het bijna hopen. :)

* FlashBang is Firefox supporter.

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 12:43
misschien een domme optie, maar zou systeemherstel niet helpen?

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

IMO een beetje te rigoreus voor dit probleempje. Stap dan liever over op Firefox >:)

• PhoenixT
Jullie hebben je zin gekregen....
Cold_phoenix is nu officieel firefox gebruiker. :)
IE s*cks.........

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je het goed doet, doe het dan echt goed! Is wel makkelijk om te flamen op een product wat jijzelf notabene hebt vernaggeld ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

BtM909 schreef op 13 juli 2004 @ 15:49:
[...]

Als je het goed doet, doe het dan echt goed! Is wel makkelijk om te flamen op een product wat jijzelf notabene hebt vernaggeld ;)
Maar het is wel de schuld van MSIE dat het zo te vernaggelen is. Dat krijg je d'r van als je een browser in een OS integreert. Als je hetzelfde probleem met Firefox zou hebben zou je het gewoon er af kunnen gooien en opnieuw kunnen installeren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Cold_Phoenix schreef op 13 juli 2004 @ 15:40:
Jullie hebben je zin gekregen....
Cold_phoenix is nu officieel firefox gebruiker. :)
IE s*cks.........
Johnny schreef op 13 juli 2004 @ 15:55:
[...]

Maar het is wel de schuld van MSIE dat het zo te vernaggelen is. Dat krijg je d'r van als je een browser in een OS integreert. Als je hetzelfde probleem met Firefox zou hebben zou je het gewoon er af kunnen gooien en opnieuw kunnen installeren.
* FlashBang is het met allebei eens :*)

en nu allemaal hier heen: [rml][ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III[/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door FlashBang op 13-07-2004 16:03 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Btw je nick is nu ook wel van toepassing want Firefox heette vroeger Firebird, en daarvoor heette het Phoenix geloof ik.
BtM909 schreef op 13 juli 2004 @ 15:49:
[...]

pssst... FoOL z'n ondertiel is
code:
1
Iemand woonruimte voor twee personen in Amsterdam? Nee zeker :D

:+

[ Voor 60% gewijzigd door Glashelder op 13-07-2004 16:30 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Johnny schreef op 13 juli 2004 @ 15:55:
[...]

Heeft TS uberhaupt een re-install gedaan? ;)

* BtM909 wordt een beetje moe van dit standaard geblaat (nofi Johnny, jij reageert alleen maar)
Glashelder schreef op 13 juli 2004 @ 16:27:
pssst... FoOL z'n ondertiel is
code:
1
Iemand woonruimte voor twee personen in Amsterdam? Nee zeker :D

:+
Pssst... Op het moment van stelen was het zijn ondertitel... Wat is er dan verkeerd aan m'n sig :/

[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 13-07-2004 16:32 ]

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

BtM909 schreef op 13 juli 2004 @ 16:31:
[...]

[...]

Pssst... Op het moment van stelen was het zijn ondertitel... Wat is er dan verkeerd aan m'n sig :/
Pssst, ik heb nog steeds maar 1 notch, terwijl ik telkens "up je list move"
Glashelder schreef op 13 juli 2004 @ 16:27:
Btw je nick is nu ook wel van toepassing want Firefox heette vroeger Firebird, en daarvoor heette het Phoenix geloof ik.
[...]
Bij mij ook, ik gebruikte Phoenix toen ook (was versie 0.5 toen).

[ Voor 6% gewijzigd door FlashBang op 07-09-2004 17:16 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

BtM909 schreef op 13 juli 2004 @ 16:31:
Niet zo'n serieuze smile gebruiken ;) Je hebt gelijk

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:58
Kickje dan maar, ik heb overal lopen zoeken, mn user agent is gewoon:

maar ik kan bijvoorbeeld bij MSN niet eens meer flash games spelen omdat ik zogenaamd geen flash heb, en ik kan ook niet windows update :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

cls schreef op 05 september 2004 @ 01:59:
Kickje dan maar, ik heb overal lopen zoeken, mn user agent is gewoon:

maar ik kan bijvoorbeeld bij MSN niet eens meer flash games spelen omdat ik zogenaamd geen flash heb, en ik kan ook niet windows update :(
Voor windows update kan/wil je ook gewoon IE gebruiken. En Flash; je hebt wel goed de nieuwste Mozilla-flash geinstalleerd? :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1