Manuzhai schreef op 14 juli 2004 @ 13:09:
[...]
Ben Python aan het leren via mod_python, omdat ik nogal gewend ben aan het programmeren voor de browser door mijn PHP ervaring. Gebruik verder niet echt een framework, ik ben om het te leren het framework dat ik in PHP gebruikte aan het ombouwen. Wat voor manieren had je verder nog in gedachten?
Nou, uit je vraag lijkt het alsof je print gebruikt om HTTP output te 'maken' zeg maar. Lijkt het je niet beter om een template-library te gebruiken die om data-structuren heen werkt, of een XML/HTML render library? Vooral als je met niet-ascii ouput te maken krijgt is het erg handig als je een centrale plek krijgt waar je unicode strings gaat encoden in de encoding waarin je je output moet hebben.
Op de python.org wiki hebben ze
een mooie lijst met web-programming gerelateerde libraries en frameworks staan. Ook een grote lijst met template libraries. Persoonlijk heb ik ervaring met de
SimpleTAL en
Cheetah template libs, waarvan ik SimpleTAL de 'cleanere' vind naar cheetah toch flexibeler en perhaps efficienter is, daar het template in python code omzet.
Met Python web-frameworks heb ik helaas geen tot weinig ervaring, op ons eigen framework na dan, maar die is niet python-specifiek. Wat ik wel weet is dat ik nooit meer op de old-skool PHP manier websites wil gaan maken

...