Toon posts:

[R9800] Pc na paar minuten spelen vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na een paar minuten spelen valt automatisch de monitor uit en loopt de pc vast.
Soms is het zelfs zo erg dat ie niet eens meer kan worden gereset, alleen door een hardware matige bios reset....

Ik heb alle drivers geprobeerd, en alleen met de omega driver werkte hij (nadat ik hem wat terug klokte in radlink) wel.

Ik weet niet of de videokaart kapot is, de fan draait prima.

Misschien iets met de voeding??? Help!

ps: ik heb nog niet de temperatuur kunnen meten, dat doe ik vanavond met speedlink.

Dit probleem lijkt op veel van de andere in alle forums ware het niet dat de mijne zo heftig vastloopt dat ie niet eens meer opstart.... en bios hardware matig resetten kan nooit goed zijn....

gr. Daan 8)7

systeem:

PIV - 3200 mhz
512 mb ram
Club 3d Ati Radeon 9800 pro

Verwijderd

Volgens mij heb je gewoon je VGA/CPU overclockt die t niet meer trekt. Chech bovendien je waarden van je voeding eens.

Verwijderd

wat speel je? gebeurt het onder elk spel? heb je een ander videokaart geprobeerd? is misschien de koeler van de vidkaart uit?

Verwijderd

Ah! Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag een Radeon 9800Pro gekocht en het werkt fantastisch in spellen als BF1942 en Far Cry maar in Grand Prix 4 (dat toch relatief zwaar op de CPU leunt (zover ik weet)) hetzelfde. Hij knalt er zonder pardon uit.. helemaal uit. Heel vreemd.

Ik denk dat het aan de voeding ligt, maar hoe kom ik erachter hoeveel vermogen mijn huidige heeft? Of ligt het ergens anders aan?

Intel Pentium 4A, 2000 MHz (5 x 400)
Intel Tehama i850 - Asus P4T-E (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 CNR, 4 RIMM)
512 MB (RDRAM)
RADEON 9800 PRO (128 MB)
Creative SB Audigy LS [NoDB]

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
welke 9800 pro kaart is het ??? en probeer is Zonder overklok het te regelen

1337

Verwijderd

Het zal waarschijnlijk aan je voeding liggen die het niet meer trekt als je zware dingen gaat doen (3DMark, veeleisende spellen etc.).

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:19:
Ah! Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag een Radeon 9800Pro gekocht en het werkt fantastisch in spellen als BF1942 en Far Cry maar in Grand Prix 4 (dat toch relatief zwaar op de CPU leunt (zover ik weet)) hetzelfde. Hij knalt er zonder pardon uit.. helemaal uit. Heel vreemd.

Ik denk dat het aan de voeding ligt, maar hoe kom ik erachter hoeveel vermogen mijn huidige heeft? Of ligt het ergens anders aan?

Intel Pentium 4A, 2000 MHz (5 x 400)
Intel Tehama i850 - Asus P4T-E (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 CNR, 4 RIMM)
512 MB (RDRAM)
RADEON 9800 PRO (128 MB)
Creative SB Audigy LS [NoDB]
kast open maken natuurlijk, staat meestal op de voeding.

Ik wil trouwens ook wel een p4 met 400mhz externe clocksnelheid :D
ik denk dat je 20x100 bedoelt.

Verwijderd

ZandBak schreef op 13 juli 2004 @ 15:21:
welke 9800 pro kaart is het ??? en probeer is Zonder overklok het te regelen
Die van mij: Connect3D Radeon 9800 Pro. Ik heb niks overklokt..
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:26:
Het zal waarschijnlijk aan je voeding liggen die het niet meer trekt als je zware dingen gaat doen (3DMark, veeleisende spellen etc.).
Vreemd genoeg doen spellen als Far Cry en BF42 het dus wel. Ik krijg van de week een nieuwe kast met 360Watt voeding, is dat een redelijke spec!?
Alexio schreef op 13 juli 2004 @ 15:29:Ik wil trouwens ook wel een p4 met 400mhz externe clocksnelheid :D
ik denk dat je 20x100 bedoelt.
Geen idee, zo komt het uit AIDA32 rollen.

EDIT:
@ Alexio => inderdaad 100mhz... heb het even nagezocht, vreemd dat het er dan zo staat.
Is er een manier om achter het vermogen van mn voeding te komen, buiten de kast om? Ik kan het namelijk niet vinden (wel de voeding natuurlijk :P maar niet het vermogen)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de reacties!!

Nu zijn we er in ieder geval achter dat het w.s aan de voeding ligt...

Vraag: Kan ik een nieuwe (zwaardere) voeding kopen en deze aansluiten?

Is dit niet gevaarlijk voor moederbord etc?? En wat voor voeding moet ik kopen??

ps: De pc is gloednieuw, kan me bijna niet voorstellen dat de voeding te zwak zou zijn; een kennis van me heeft zo'n klein bare-bone pc'tje met een voeding van 200 watt (100 watt minder dan in de meeste systemen) en zijn 9800 pro kaart functioneert prima...... 8)7

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast :)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:30:

EDIT:
@ Alexio => inderdaad 100mhz... heb het even nagezocht, vreemd dat het er dan zo staat.
Is er een manier om achter het vermogen van mn voeding te komen, buiten de kast om? Ik kan het namelijk niet vinden (wel de voeding natuurlijk :P maar niet het vermogen)
Als het goed is zit er een stickertje op met de voltages per kabeltje en de bijhorende ampere ...
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 16:44:
Bedankt iedereen voor de reacties!!

Nu zijn we er in ieder geval achter dat het w.s aan de voeding ligt...

Vraag: Kan ik een nieuwe (zwaardere) voeding kopen en deze aansluiten?

Is dit niet gevaarlijk voor moederbord etc?? En wat voor voeding moet ik kopen??

ps: De pc is gloednieuw, kan me bijna niet voorstellen dat de voeding te zwak zou zijn; een kennis van me heeft zo'n klein bare-bone pc'tje met een voeding van 200 watt (100 watt minder dan in de meeste systemen) en zijn 9800 pro kaart functioneert prima...... 8)7
Met een brakke voeding is het zo gebeurt hoor, en Ja is het antwoord op je vraag natuurlijk kan dat. Het voltage op de kabeltjes is ATX standaard alleen het Wattage verschilt.

[ Voor 47% gewijzigd door SH4D3H op 13-07-2004 20:27 ]

Pagina: 1