Toon posts:

Vivanco SBX99 AV Control 5 doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een scartverdeelstation gekocht, de Vivanco SBX99 AV Control 5. Hier kun je 5 verschillende apparaten op aansluiten en mbv een afstandsbediening switchen tussen de verschillende inputs. Nou heb ik het volgende probleem:

Zodra je bijvoorbeeld een DVD speler die aangesloten is op de Vivanco aanzet, hoort het apparaat automatisch te switchen naar de DVD scart input en zo het DVD signaal automatisch door te geven naar je TV. Dit geldt vanzelfsprekend ook voor alle andere apparaten. Op zich werkt dit prima, alleen, de Vivanco switcht soms naar een ander apparaat zelfs als dat apparaat niet aanstaat! Zo zit ik vaak een DVDtje te kijken als de Vivanco ineens besluit (geheel at random, de ene keer na 10 minuten, de andere keer na een uur) om te switchen naar het VHS-scart kanaal; Heel fijn, maar ik wil toch echt die DVD zien! :( Dit gebeurt ook regelmatig als ik TV zit te kijken, dan springt de TV ineens naar het scartkanaal waar de Vivanco op zit, om vervolgens een zwart scherm te geven (want ik heb geen apparaten aangezet, ik zit namelijk TV te kijken...).

Kan het zijn dat mijn videorecorder een pulssignaal oid afgeeft wat de Vivanco in verwarring brengt? De video staat eigenlijk altijd op sleepmode, dus sterk kan het signaal niet zijn... Waarom doet de Vivanco dit, en hoe is het op te lossen? Er zit een lock-functie op het apparaat, maar die is meer voor het op kunnen nemen van signalen van de ene scartaansluiting, terwijl je via een andere scartaansluiting iets anders doet.

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb neergekalkt, de Vivanco klantenservice was in elk geval van mening dat het apparaat niet doet wat het moet doen. Weten jullie meer?