Ben bezig enkele updates door te voeren aan een winkelwagensysteem dat ik een tijd geleden heb ontwikkeld.
Nu wil ik de voorraad van de artikelen bij kunnen houden. Klanten hoeven niet in te loggen om een winkelwagen te gebruiken. Als ze dus een aantal items in hun winkelwagen hebben geplaatst wil ik het tijdelijk van de voorraad in de database aftrekken.
Dat moet geen probleem zijn, maar nu zit ik met het feit dat bezoekers die stoppen met winkelen (ofwel de sessie niet meer gebruiken) niet hoeven uit te loggen, en ik dus niet precies weet wanneer de sessie wordt vernietigd.
Als de sessie wordt vernietigd moet de voorraad dus weer opgevuld worden indien de items niet besteld zijn.
Ik dacht aan de volgende oplossing:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Nu wil ik de voorraad van de artikelen bij kunnen houden. Klanten hoeven niet in te loggen om een winkelwagen te gebruiken. Als ze dus een aantal items in hun winkelwagen hebben geplaatst wil ik het tijdelijk van de voorraad in de database aftrekken.
Dat moet geen probleem zijn, maar nu zit ik met het feit dat bezoekers die stoppen met winkelen (ofwel de sessie niet meer gebruiken) niet hoeven uit te loggen, en ik dus niet precies weet wanneer de sessie wordt vernietigd.
Als de sessie wordt vernietigd moet de voorraad dus weer opgevuld worden indien de items niet besteld zijn.
Ik dacht aan de volgende oplossing:
- Checken of de sessie ouder is dan x aantal minuten, zo ja sessie verwijderen en voorraad updaten, sessies evt. bijhouden in database
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
edit:
De titel heeft een -r- teveel, maar ik kan het niet wijzigen...
De titel heeft een -r- teveel, maar ik kan het niet wijzigen...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 12:57 ]