Toon posts:

regelmatig verhuizen ... wat voor opties heb ik ?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik zit met het volgende probleem.... ik woon sinds kort opmijzelf via een anti-kraak stichting dit houd in dat ik minimaal 3 maanden op 1 locatie zit of langer en dan moet ik weer verhuizen (sommige verklaren me voor gek) probleem is nu echter dat ik niet zonder internet kan ivbm met me beroep.... en ook gewoon internet moet hebben omdat het gewoon een bron van informatie verschaft..

Jullie begrijpen mijn vraag waarschijnlijk al... wat voor mogelijkheden heb ik nu ? Ik zie het niet zitten om via me mobiele telefoon te gaan internet want dit is langzaam lijkt me en ook nog een heel erg duur... chello of andere breedband bedrijven gaan moeilijk doen "denk ik" ivbm die constante verhuizing ? ADSL leek me ook geen optie omdat je vaak een jaar contract moet afsluiten voor een vaste locatie ... die ik dus niet heb...

Zijn er misschien mensen die mij op het juiste spoor kunnen zetten ?

Vriendelijke groetjes,

Nick

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
als je daar umts bereik hebt is misschien umts een optie?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:14

Elektronicanet

Leds do it!

[knip - daar werken we dus niet aan mee :/ ]

[ Voor 129% gewijzigd door intoxicated op 13-07-2004 12:43 ]

Nederlander in België

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik denk dat er inderdaad niet echt veel opzit om mobiel te gaan internetten..
Toen ik in het ziekenhuis lag heb ik ook liggen internetten via GRPS; gelukkig is Orange World dan voor 6 euro onbeperkt http verkeer.. Messenger ed gaat dan helaas niet..

Verder misschien een optie om legaal internet te lenen bij je buurtgenoten..
Maak een standaard briefje met daarin je situatie uitgelegd met de vraag of je de verbinding kan lenen tegen evt betaling. Zelf een wlan routertje met evt richtantenne regelen..

Pvouput live

Verwijderd

Antikraak is natuurlijk ook niet bedoeld voor mensen die voor hun werk afhankelijk zijn van een vaste internetverbinding.....
Telefoon / ADSL moet je idd een jaarcontract voor afsluiten, maar dat is met kabelinternet ook.
Ik denk dat je toch moet UMTS-en, ook al is dat langzaam.
Of niet antikraak-doen...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:37:
ADSL leek me ook geen optie omdat je vaak een jaar contract moet afsluiten voor een vaste locatie ... die ik dus niet heb...
adsl van kpn kan je gewoon verhuizen hoor. Kost je wel elke keer 45 euro, maar het kan makkelijk. Dus voor 9 euro/maand een belbudged, voor 27 euro per maand een economy adsl abo'tje van planet (kweenie of snelheid belangrijk is?) en dan kan je doen en laten wat je wil. Je adsl kan je gewoon elke keer met de telefoonlijn laten meeverhuizen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30
[knip - en daar werken we dus niet aan mee :/ ]

[ Voor 85% gewijzigd door intoxicated op 13-07-2004 12:47 ]

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01-2025
[knip - en daar werken we dus niet aan mee :/ ]

[ Voor 59% gewijzigd door intoxicated op 13-07-2004 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ennuhm satteliet ? is dit geen optie ?

Verwijderd

Volgens mij moet je naast je sattelietlink ook nog altijd een vorm van 'upload' hebben in de zin van isdn of modemlijntje.
Dat betekent dus dat je sowieso aan een telefoonlijn vast komt te zitten...

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
In het weekend bij je ouders surfen, of misschien toch maar iets permanenters huren? Hiermee kan je bij geen enkele breedband aanbieder tenzij je anti-kraakpand toevallig wel een telefoon of kabel verbinding heeft (nog nooit van gehoord), dan kan je misschien nog wel met een 56k modem aan de gang. En als je buiten het dekkingsgebied verhuisd moet je je jaarcontract waarschijnlijk gewoon doorbetalen.

ADSL lijkt eme toch echt geen optie, je moet je eigen telefoonlijn aan vragen anders heb je problemen met verhuizen van je lijn. Als je geen eigen tel lijn hebt dat duurt dan minimaal 4 weken als je van telefoonnummer veranderd, dan is er nog maar de vraag of je kraakpand uberhaupt wel een telefoonverbinding heeft, en dan moet je de aansluitkosten van de telefoon betalen, en elke verhuizing de verhuiskosten.

[ Voor 34% gewijzigd door siknu op 13-07-2004 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 13 juli 2004 @ 12:43:
Ik denk dat er inderdaad niet echt veel opzit om mobiel te gaan internetten..
Toen ik in het ziekenhuis lag heb ik ook liggen internetten via GRPS; gelukkig is Orange World dan voor 6 euro onbeperkt http verkeer.. Messenger ed gaat dan helaas niet..

Verder misschien een optie om legaal internet te lenen bij je buurtgenoten..
Maak een standaard briefje met daarin je situatie uitgelegd met de vraag of je de verbinding kan lenen tegen evt betaling. Zelf een wlan routertje met evt richtantenne regelen..
6 euro per maand ? zojah wat voor snelheid haal je hier dan mee ?

• MrDry
  • Laatst online: 10:57

MrDry

Desperados!

Ik heb zelf kabelinternet via Mutlikabel. Ben nu al 2x verhuisd binnen 1/2 jaar (leuk is anders). Ze doen niet moeilijk hoor....kost wel 39 euro maar daar verdienen ze alleen maar aan.
Binnen een dag heb je op je nieuwe adres internet....mits je ook tv hebt natuurlijk.

Ik zou gewoon eens informeren of ze er bezwaar tegen hebben dat je steeds verhuisd. Je bent toch gewoon een klant en je betaald ervoor !

Quod licet lovi, non licet bovi

• Krypt
Yep.. 6 eurotjes per maand.. snelheid is voor normaal browsen goed te doen.. iets tussen de 33k6 en 56k modempje.. tussen de 3 a 5kb/s kun je denk ik wel halen..

Pvouput live

Verwijderd

Waarom sluit je met die antikraak vereniging niet een contract af? Ik kan me voorstellen dat er nog andere mensen die hieraan meewerken en die wel een internet verbinding kunnen gebruiken.
Sterker nog, misschien kunnen ze een verdeling maken, en degenen die een verbinding nodig hebben scheiden van de anderen, en in die bepaalde huizen dan (voor pakweg een jaar) een contract afsluiten. Dus telkens een nieuw persoon zijn intrek neemt kan die gewoon de verbinding gebruiken.

Hmm, ik hou geen steek vandaag, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel.

*zet de fles jägermeister weer weg*

Verwijderd

Topicstarter
MrDry schreef op 13 juli 2004 @ 12:51:
Ik heb zelf kabelinternet via Mutlikabel. Ben nu al 2x verhuisd binnen 1/2 jaar (leuk is anders). Ze doen niet moeilijk hoor....kost wel 39 euro maar daar verdienen ze alleen maar aan.
Binnen een dag heb je op je nieuwe adres internet....mits je ook tv hebt natuurlijk.

Ik zou gewoon eens informeren of ze er bezwaar tegen hebben dat je steeds verhuisd. Je bent toch gewoon een klant en je betaald ervoor !
Ja dit heb ik al gedaan :) maar vroeg mij natuurlijk af wat voor mogelijkheden er nog meer waren :) Gelukkig hebben ze in de gemeente Eindhoven overal dekking ... als ik mij niet vergis is er iemand die dit kan bevestigen ?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:50:
en http tunnel dan? in principe zou je natuurlijk een VPN verbinding kunnen leggen via poortje 80 :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:52:
Waarom sluit je met die antikraak vereniging niet een contract af? Ik kan me voorstellen dat er nog andere mensen die hieraan meewerken en die wel een internet verbinding kunnen gebruiken.
Sterker nog, misschien kunnen ze een verdeling maken, en degenen die een verbinding nodig hebben scheiden van de anderen, en in die bepaalde huizen dan (voor pakweg een jaar) een contract afsluiten. Dus telkens een nieuw persoon zijn intrek neemt kan die gewoon de verbinding gebruiken.

pak de fles jägermeister maar weer hoor ik begrijp heelgoed wat je bedoelt ! :)
Ik ga dit inderdaad ook eens voorleggen aan die mensen goeie tip !

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 15:10
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:50:
Ik heb op mijn afstuderplaats ook wat met GPRS mogen spelen... daar haalden we snelheiden van 115Kbit/sec. Ongeveer een dubbele ISDN-verbinding dus (Dual-ISDN = 128k).

Niet snel als je veel wilt downloaden, maar voor normaal browsen en mailen zeker geschikt.

• it0
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

nickjuh21: ik weet niet wat je beroep is, maar ik vind het verbazingwekkend dat je gaat kraken met een beroep en zo, maar dat daargelaten.

Ik ga er van uit dat je niet thuis werkt, dat betekent dat je overdag gewoon kan internetten via je werk, daarmee lijkt mij dat de behoefte voor grote bestanden niet nodig is.

Met UMTS/edge kan je goede snelheden halen maar hier betaal je ook voor, informeer bij vodafone. Als je ongelimiteerd kan gprs'en voor 6 euro zou ik dat zeker doen. je snelheid zal iets van 1Kb zijn maar als je een slimme prefetching proxy en email op zet denk ik dat je best prettig kan internetten. Wat zijn je verbinding eisen en waar woon je aangezien in sommige delen van dit land je ook draadloos internet kan krijgen naast de umts/gprs/edge variant.

• slybas
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

Check ff op je woonplaats of er mischien al een wireless provider aanwezig is op de locaties waar je anti kraak komt te zitten.

Wireless word vaak ook door je buren doorgegeven al of niet bedoelt.

http://www.regroup.nl

Verwijderd

Topicstarter
it0 schreef op 13 juli 2004 @ 12:58:
nickjuh21: ik weet niet wat je beroep is, maar ik vind het verbazingwekkend dat je gaat kraken met een beroep en zo, maar dat daargelaten.

Ik ga er van uit dat je niet thuis werkt, dat betekent dat je overdag gewoon kan internetten via je werk, daarmee lijkt mij dat de behoefte voor grote bestanden niet nodig is.

Met UMTS/edge kan je goede snelheden halen maar hier betaal je ook voor, informeer bij vodafone. Als je ongelimiteerd kan gprs'en voor 6 euro zou ik dat zeker doen. je snelheid zal iets van 1Kb zijn maar als je een slimme prefetching proxy en email op zet denk ik dat je best prettig kan internetten. Wat zijn je verbinding eisen en waar woon je aangezien in sommige delen van dit land je ook draadloos internet kan krijgen naast de umts/gprs/edge variant.
Ik ben webengineer van beroep :) en dat ik op mijzelf wil gaan wonnen daar heb ik mijn redenen voor :) anti-kraak bied mij in ieder geval de snelste optie om weg te gaan bij me ouders :)

Ik kan inderdaad gewoon via me werk internetten en thuis zou ik internet alleen kunnen gebruiken voor informatie.

Ik ben woonzaam in Eindhoven :)

• lonkhuijzen
  • Laatst online: 11:23

lonkhuijzen

100% ADH

onbeperkt gebruik
De kosten van Orange World zijn heel overzichtelijk. Voor het onbeperkte gebruik van Orange World betaal je een vast bedrag van € 6 per maand uit je beltegoed of bundel. Voor dit bedrag kun je eenvoudig en zorgeloos beschikken over de meest actuele informatie of de leukste content. Ongeacht de tijd die je er aan besteedt. En wil je internetten? Dan zijn de eerste 2 MB gratis. Hierna betaal je € 3 per MB.
Wapsites bezoeken is onbeperkt maar internetten dus niet. Dus lijkt me dat internetten via de mobiel ook erg kostbaar is tenzij je een vergoeding van je baas krijgt.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Hmm, met een beetje meer geduld kun je ook bij je ouders weg maar dan naar een appartement met een supersnelle kabel-abbo :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:34
Wat dacht je van Internet Cafe's, en Uni's ?
Bij veel universiteiten kun je gewoon naar binnen lopen en een laptop inpluggen bij een utp kabeltje. Daar zijn speciale ruimte's voor. Dan heb je nog 10/100mbit ook :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Over wat voor afstanden spreken we als je verhuisd? Compleet andere provincie of steeds hetzelfde dorp?

Als je niet te ver weg gaat en een vriend hebt die er in de buurt woont kun je een draadloze verbinding opzetten, evt met richtantenne's :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op 13 juli 2004 @ 13:05:
Bij veel universiteiten kun je gewoon naar binnen lopen en een laptop inpluggen bij een utp kabeltje. Daar zijn speciale ruimte's voor. Dan heb je nog 10/100mbit ook :P
haha ze zien me al binnenlopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 13 juli 2004 @ 13:05:
Over wat voor afstanden spreken we als je verhuisd? Compleet andere provincie of steeds hetzelfde dorp?

Als je niet te ver weg gaat en een vriend hebt die er in de buurt woont kun je een draadloze verbinding opzetten, evt met richtantenne's :)
Ik blijf altijd in de gemeente Eindhoven en wat kosten die richtantenne's ?

• Krypt
Pluk schreef op 13 juli 2004 @ 13:03:
[...]

Wapsites bezoeken is onbeperkt maar internetten dus niet. Dus lijkt me dat internetten via de mobiel ook erg kostbaar is tenzij je een vergoeding van je baas krijgt.
Geloof me maar; het is dus wel onbeperkt internetten.. wap of http maakt niets uit, als het maar via poort 80 gaat.. de rest blocked ie..

Messenger/ICQ en andere IMs werken niet. Mail ed ook niet.. alleen http verkeer.. Maar met wat handige sites zoals mail2web.com, www2ftp.de ed kun je een heel eind komen.. Wil je wel via andere poorten connecten dan moet je de internet apn gebruiken en dat gaat van je 2MB af..

Heb er zelf 3 dagen vol van genoten toen ik in het ziekenhuis lag..

Speedtestje via Orange World met mijn laptop & Nokia 6600:
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland: 5.2 KByte/sec (=42 kbps)
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen: 1.7 KByte/sec (=14 kbps)

Zoals je ziet is gewoon browsen dus echt goed te doen..

[ Voor 7% gewijzigd door Krypt op 13-07-2004 13:18 ]

Pvouput live

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sluuut schreef op 13 juli 2004 @ 13:05:
Bij Uni's binnenlopen om daar te internetten is gelijk aan stelen. Dat mag absoluut niet. Dat is alleen voor mensen die daadwerkelijk studeren of werken aan de desbetreffende Uni. Het mag dan wel een openbaar gebouw heten, maar dat betekent niet dat je van alle faciliteiten gebruik mag maken.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:52:

Contracten voor een bepaalde tijd en anti-kraak gaan niet echt goed samen..... Het is juist bedoeld om tijdelijk huizen/ kantoren te bewonen tot dat er een nieuwe huurder is of het pand gesloopt wordt.

Ik zou gewoon een adsl/ kabel abbo afsluiten met de laagste verhuiskosten. Deze kosten incalculeren in je woonlasten, 1x per drie maanden verhuizen oid. Als je geluk hebt is het veel minder.

Of kijk op http://wifi-eindhoven.nl/ of http://www.wirelesseindhoven.nl/ of je iets wireless kunt regelen

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Krypt schreef op 13 juli 2004 @ 13:17:
[...]

Geloof me maar; het is dus wel onbeperkt internetten.. wap of http maakt niets uit, als het maar via poort 80 gaat.. de rest blocked ie..

Messenger/ICQ en andere IMs werken niet. Mail ed ook niet.. alleen http verkeer.. Maar met wat handige sites zoals mail2web.com, www2ftp.de ed kun je een heel eind komen.. Wil je wel via andere poorten connecten dan moet je de internet apn gebruiken en dat gaat van je 2MB af..

Heb er zelf 3 dagen vol van genoten toen ik in het ziekenhuis lag..

Speedtestje via Orange World met mijn laptop & Nokia 6600:
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland: 5.2 KByte/sec (=42 kbps)
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen: 1.7 KByte/sec (=14 kbps)

Zoals je ziet is gewoon browsen dus echt goed te doen..
Hoe doe jij dat? 'Gewoon' http verkeer lukt mij namelijk niet. Voor zover ik weet lukt het alleen via de wap-proxy van orange. Je hebt ook geen extern ip afaik.
Ik hoor het graag, ben er ook mee bezig zo je ziet ;)

ook ga ik volgens jaar naar een lekker afgelegen gehucht verhuizen zonder kabelinternet of adsl ... kabel komt wel maar is te duur naast mijn overige kosten.

[ Voor 10% gewijzigd door Punksmurf op 13-07-2004 14:27 ]

met een hamer past alles

• Krypt
Beetje offtopic maar toch..
Orange heeft ook een http proxy in moeten richten doordat WAP2.0 niet meer via een wapgateway werkt maar via een proxyserver.. 10.250.255.188 poort 5080 invoeren in je browser en je kan lekker internetten. Je krijgt inderdaad een intern ipadres (10.x.x.x) maar via de proxy kan je het internet op..

Staat trouwens ook in het Orange World topic..
[edit]
Maar even een edit ipv een nieuwe reply:
Messenger gaat inderdaad wel via een proxy, maar Orange blokt dat blijkbaar.. Httproxy werkt ook niet..

[ Voor 18% gewijzigd door Krypt op 13-07-2004 14:45 ]

Pvouput live

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
dat topic heb ik in de tijd dat het nog leefde aardig gevolgd (mijn ervaringen staan er ook) dus daar heb ik dan echt overheen gelezen.

ik dank je! :> gelijk proberen :D

msn kan toch ook via een proxyserver werken btw?

edit:
\o/ werkt!

msn moet ik thuis nog maar eens naar kijken, msn op de ppc weigert iig
zal ook wel niet anders zei je niet dat het niet werkt :)

edit 2:
zie nu je edit ;) vandaar dus. tnx!

[ Voor 36% gewijzigd door Punksmurf op 13-07-2004 14:48 ]

met een hamer past alles

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
jurri@n schreef op 13 juli 2004 @ 12:55:
[...]

Ik heb op mijn afstuderplaats ook wat met GPRS mogen spelen... daar haalden we snelheiden van 115Kbit/sec. Ongeveer een dubbele ISDN-verbinding dus (Dual-ISDN = 128k).

Niet snel als je veel wilt downloaden, maar voor normaal browsen en mailen zeker geschikt.
dat is een snelheid die zelden tot nooit in de praktijk gehaald wordt.. met een beetje geluk haal je de snelheid van een 56K modem.
Pagina: 1