Toon posts:

PC herkent ipod niet

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik heb een probleempje. Mn pc herkent mn ipod 2e gen niet.
Heb de nieuwste ipod software geinstalleerd, nieuwste itunes maar de ipod software herkent die 2e gen ipod niet. Heb zelf een mini en die herkent ie gelijk.
What to do ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
je moet 'm eerst formateren, dan de software updater erover heen draaien en 'm dan vullen met muziek via iTunes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe formatteer je hem dan? Dat gebeurt toch via herstellen in het ipod software menu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
erm dat weet ik niet precies

maar ik kon 'm gewoon bij rechtermuisknop Deze Computer -> Beheren en dan schijfbeheer, formateren (windows xp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:35

Maximus

There is no substitute

Je moet de software installeren van de CD en dan vraagt hij op een bepaald moment voor de ipod dan koppel je die er aan, de PC vind hem en dan druk je op format. Klaar

en dan iTunes starten en dan maar los

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hele probleem, hij herkent hem helemaal niet!!!
Als ik die oude ipod inplug dan herkent de apple software hem niet en als ik later mn mini inplug dan herkent ie hem gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:38
hmm dus dan ligt het waarschijnlijk niet aan je firewire kaart... probeer hem eens te initialiseren via usb?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafmees
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hmm, ik weet niet precies wat voor software er zit bij de Ipod?

Maar voor de Ipod van mijn vriendin heb ik Ehpod en Itunes geïnstalleerd, opnieuw opstarten en dan wordt de Ipod herkend als een externe HD.

Dit is wel voor een 3e gen en via USB.
Je zegt niet hoe je de Ipod aansluit, via firewire of USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sluit hem aan via firewire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Is je iPod Mini ook aangesloten via Firewire?
Als dat het doet kan het namelijk niet aan je Firewire kaart liggen.

Ik vergat op mijn Firewirekaart namelijk een molex stroomconnector, en daardoor werd mn hele Ipod niet herkend :'( |:(

Tomaat Zo drastisch en precies 'formatteren, software update, iTunes' ...dat hoeft helemaal niet. Mijn iPod 2nd gen installeerde ook gelijk, (oké toen alle bekabeling goed zat :X ) ... als externe harddisk. Ik hoefde géén software update te draaien, geen format uit te voeren, en hij werkte prima met Ehpod.

mijn haat jegens iTunes is gegrond; iTunes begint op Windows te lijken wat betreft het voor jou bepalen hoe je bestandsindeling gaat, waar je je files plaatst en nog erger: heen vérplaatst.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

lekker nutteloze bijdrage, laat dat maar achterwege.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:07

Tarin

Just plain weird.

Welke versie van Windows draai je? Win 98 heeft namelijk een firewire-update nodig voordat je FireWire kan gebruiken.

Als je een mac-geformatteerde iPod hebt helpt voor zover ik weet het draaien van de iPod Updater je van je problemen af.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 20 juli 2004 @ 13:12:
[...]

lekker nutteloze bijdrage, laat dat maar achterwege.
Nee. Dit probleem heb ik ook gehad. En ik heb het toen op deze manier opgelost.

Dus niks nutteloze bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai XP Pro. Het gekke is dat ik ook een mini heb en als ik die aansluit via firewire dan herkent ie hem gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt er een ø op het display van de iPod als je 'm aangesloten hebt?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Dark Blue schreef op 19 juli 2004 @ 22:28:

Ik vergat op mijn Firewirekaart namelijk een molex stroomconnector, en daardoor werd mn hele Ipod niet herkend :'( |:(

[/sub]
Ik heb dus ook net een IPod gekocht en daarbij een Fire-wire kaart, ik heb geen molex stekker op de kaart aangesloten, kon er niets over vinden in het boekje namelijk. maar de IPod doet het prima en laad ook gewoon op

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
Dark Blue schreef op 19 juli 2004 @ 22:28:

Tomaat Zo drastisch en precies 'formatteren, software update, iTunes' ...dat hoeft helemaal niet. Mijn iPod 2nd gen installeerde ook gelijk, (oké toen alle bekabeling goed zat :X ) ... als externe harddisk. Ik hoefde géén software update te draaien, geen format uit te voeren, en hij werkte prima met Ehpod.

mijn haat jegens iTunes is gegrond; iTunes begint op Windows te lijken wat betreft het voor jou bepalen hoe je bestandsindeling gaat, waar je je files plaatst en nog erger: heen vérplaatst.
Dan had je 'm waarschijnlijk nog niet geinitialiseerd op een apple of wel? Want als je dat wel gedaan zou hebben zou er een HFS+ bestands systeem opstaan, en daar kan Windows niet mee omgaan.
Voorzover ik weer zijn er geen converters voor dus is formateren de enige oplossing.
Nu klinkt dat wel heel desastreus, maar dat valt best mee. Al je muziek staat als het goed is nog gewoon in je iTunes library dus als je je iPod aansluit word dat gewoon weer gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook een probleem met mijn ipod (4de gen). Van de week sloot ik hem aan via de usb kabel op mijn laptop en werkte het prima.

Echter als ik hem nu aansluit dan herkent hij niks, je hoort ook geen geluid van de pc dat er iets in de usb is geprikt. Het vreemde is dat andere usb apparaten wel werken op dezelfde usb poort.

Lijkt alsof hij geen connectie krijgt met de pc, na een tijdje gaat ie wel opladen via de usb poort, maar niet direct. Iemand een idee wat het kan zijn?

Verwijderd

super vegeta ik heb ook dezew probleem sinds vanmorgen

er staat hele tijd koppel niet los als hij aangesloten is
maar de pc pakt niets
en als ik hem loskoppel dan staat dat er nog steeds
na een tijdje gaat ie wel opladen via de usb poort, maar niet direct
dit bij mij geeneens....

Verwijderd

Tjsa... ik heb een vergelijkbaar probleem en heb al een boel mensen er over geprobeert aan te spreken. Ben er zelfs een eigen topic over begonnen.

iPod wordt niet herkend door windows XP pro

Dom, had het natuurlijk hier moeten posten, ben een GoT newbie, vergeef ons onze zonden en zo. Als iemand iets slims weet hou ik me aanbevolen! Irriteer me nu al suf er aan |:( |:( |:(

Verwijderd

Gewoon geen ipod kopen zou ik zeggen. Ik snap eigenlijk niet waarom die ipod zo in trek is? Dat ding heeft eigenlijk niks, geen radio, geen direct encoding, geen voice recorder, etc. etc. En daarnaast sync ie alleen maar met 1 comp. Wat heb je daar nou aan?

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Als je zo "anti-Apple" bent, wat doe je hier dan?

Lekker!

Verwijderd

ben geen anti ipod, ik vraag het me alleen af.

Verwijderd

of mag dat niet soms? je bent toch niet van apple of zo?

• Napsju
Misschien is het toch handig om het bovenste topic in APL eventjes door te nemen!

Lekker!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 20:45:
1) Ik snap eigenlijk niet waarom die ipod zo in trek is?

2) Dat ding heeft eigenlijk niks, geen radio,

3) geen direct encoding,

4) geen voice recorder,

5) etc. etc.

5) En daarnaast sync ie alleen maar met 1 comp.
1: Dat heet nu "een hype", simpel.

2: Heb je de laatste tijd wel eens radio geluisterd ? Ik hoor niets aanders dan zenders met DJ's die niets anders kunnen dan lachen om hun eigen flauwe grappen, het liefst met 2 vrienden in de studio erbij, zodat ze nog leuker overkomen.... en met een beetje mazzel heb je 10 minuten muziek per uur. ik heb mijn interesse in radio al lang verloren... daarnaast is mijn type muziek nog nooit op de radio gedraaid...

3: Klopt, daar heb je iTunes voor. Of ga jij in de bus je Discman aansluiten op je MP3 speler aansluiten om er ter plekke MP3's van te maken ?

4: Heeft tie wel. de iTalk en de iMic

5: Opslag medium voor Geheugenkaarten, infrarood afstandbediening, spelletjes, lezen van tekstbestanden, fm zender, adresboek, agenda, wekker, genoeg mogenlijkheden.

6: Dat kon helaas niet anders, anders kon hij door grote muziekmaatschappijen bestempeld worden als verspreider van illegale muziek. Nu hij maar kan synchen met 1 machine is dat probleem ontlopen. Hoewel je natuurlijk wel bij iemand een MP3'tje op de HD van de iPod kan zetten, en die thuis in iTunes importeren...

Anders nog vragen ? :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door unSOUND op 19-08-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Syncen met meer dan 1 pc is niet zo moeilijk hoor.....
Je kan zo op een andere pc heel je collectie rippen met Ephpod.
Vervolgens kun je deze weer importeren in iTunes en je bent ook klaar.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On-topic:

Ist niet zo dat je Mini nu zeg maar geregistreert is met jouw computer en itunes...zodat er maar 1 ipod per computer kan. Want met itunes kun je ook maar syncen met 1 computer om het illegaal kopieren te voorkomen. Misschien dat ie daarom die ene ipod niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
Nee, je kunt in princiepe oneindig iPods aan je library verbinden...

Het is juist andersom: je kunt je iPod maar aan 1 labrary verbinden,
daar zijn inmiddels wel oplossingen voor via software van anderen,
maar Apple zelf ondersteundd het niet, om de reden die ik 2 of 3 posts
hierboven al reeds melde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:31

Nitai

Live the life you love.

unSOUND: welke software maakt dit wel mogelijk dan? Want ik heb een library op m'n laptop en eentje op m'n PC, elke keer handmatig met iPodutil de mp3 kopieren naar je schijf en dan importeren op je andere library is gewoon veelste veel werk...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 12:02

antimute

Developer

Ok, ik heb dus ook een 2g Ipod(20 Gb) op een Win XP Pro SP 1 machine.
Bij mij draaide eerst de ipodservice.exe niet, na een re-install van Itunes werkte t meteen, ik heb een Via firewire kaart. het kan zijn dat de oudere generatie ipods niet alle firewire kaartjes aardig vinden, maar op de apple site kan je kijken wat wel compatible kaarten zijn.
Het rare is dat een geconnecte ipod in Win XP zowiezo als removable hdd gezien moet worden. En dan moet je op de Ipod zo'n do not disconnect icoontje zien.
Heb je misschien een firewire aansluiting waardoor hij niet oplaadt(4 pins ipv 6 pins)?

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
antimute schreef op 20 augustus 2004 @ 15:41:Het rare is dat een geconnecte ipod in Win XP zowiezo als removable hdd gezien moet worden. En dan moet je op de Ipod zo'n do not disconnect icoontje zien.
Nee, standaard staat een iPod niet als externe HD in je systeem, dit moet je aanzetten via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 12:02

antimute

Developer

unSOUND schreef op 20 augustus 2004 @ 15:57:
[...]

Nee, standaard staat een iPod niet als externe HD in je systeem, dit moet je aanzetten via iTunes.
Ja, je hebt gelijk, my mistake.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
No prob. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:31

Nitai

Live the life you love.

maar eh...welke prog had je het over unSound?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Heb jullie je Ipod ook al eens gereset toen hij aan je computer aangesloten zat?

Middelste knop + menu lang ingedrukt houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met mijn 2e generatie Ipod 10gb.

De ipod is voor de mac, maar door een programma van apple werkt die dus op windows, alles werkte perfect.

maar ineens wilt ie niet meer updaten, ik kan wel gewoon nr's in mijn library zetten maar hij update niet.

Moet ik de ipod resetten en opnieuw alles erop zetten?

of waar kan het aanliggen?

alvast bedankt,

Ik werk trouwens met windows 2000

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Chem:

ten eerste:

Ipod - iPod, who cares hoe je het schrijft, het gaat erom dat er iets met mijn ipod is.

ten tweede:

Vanwege dat er hier niemand reageert, had ik een nieuwe topic geopend.

ten derde:

melding is totaal niet vaag, en ik vraag om help, als je niet kan helpen, reageer dan gewoon niet.

Ik heb zelf nog niks geprobeerd, vanwege dat kortom mijn ipod eraan link en niks gebeurd, heb de hele itunes library opnieuw erop gegooid, en er gebeurd dan nog niks.

ik heb geen zin in mensen zoals cheb, mensen die me kunnen helpen reageer dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komop mensen, weet niemand iets.

Verwijderd

Meerdere mensen hebben problemen met het detecteren van ipod en windows/itunes.
Een bezoeker van het ipod forum op apple.com denkt dat dit helpt,
ik kamp ook met problemen en ga dit proberen en een nieuwe firewire kaart kopen..
hopen dat het lukt, het is en blijft een mooi apparaat..

:::::::::::::::::::::::::::
After 2 months I found a solution for my Ipod problems, which I believe should be the same as other users... My Ipod freezes after a few uploads, or sometimes does not recognizes, etc... These happens due conflicts which another services.

steps:
1. Reinstall Ipod and Itunes
2. Restore Ipod (use the CD) then update
3. Reboot computer.
4. I am running windows XP, and these steps should work for others systems...

bellow are others steps from Ipod service..

5. Click the Start button and choose Run. A Run window (command prompt) appears.
6. Enter "msconfig" without the quotation marks into the Open field and click OK. The System Configuration Utility opens.
7. Click the General tab.
8. Deselect the "Load Startup Items" option.
9. Click the Startup tab.
10. Select the "iTunesHelper" option in the list.
11. Click the Services tab.
12. Make sure the "Hide All Microsoft Services" option is selected.
13. Deselect all the items in the list except the iPod Service and the Gear Security Service.
Note: The Gear Security Service is no longer present in iTunes 4.5
14. Click Apply.
15. Click Close. A System Configuration message window appears.
16. Click Restart.

connect Ipod, and should work.. good luck..

fernando
::::::::::::::::::

Precies succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 19:06:
Meerdere mensen hebben problemen met het detecteren van ipod en windows/itunes.
Een bezoeker van het ipod forum op apple.com denkt dat dit helpt,
ik kamp ook met problemen en ga dit proberen en een nieuwe firewire kaart kopen..
hopen dat het lukt, het is en blijft een mooi apparaat..

:::::::::::::::::::::::::::
After 2 months I found a solution for my Ipod problems, which I believe should be the same as other users... My Ipod freezes after a few uploads, or sometimes does not recognizes, etc... These happens due conflicts which another services.

steps:
1. Reinstall Ipod and Itunes
2. Restore Ipod (use the CD) then update
3. Reboot computer.
4. I am running windows XP, and these steps should work for others systems...

bellow are others steps from Ipod service..

5. Click the Start button and choose Run. A Run window (command prompt) appears.
6. Enter "msconfig" without the quotation marks into the Open field and click OK. The System Configuration Utility opens.
7. Click the General tab.
8. Deselect the "Load Startup Items" option.
9. Click the Startup tab.
10. Select the "iTunesHelper" option in the list.
11. Click the Services tab.
12. Make sure the "Hide All Microsoft Services" option is selected.
13. Deselect all the items in the list except the iPod Service and the Gear Security Service.
Note: The Gear Security Service is no longer present in iTunes 4.5
14. Click Apply.
15. Click Close. A System Configuration message window appears.
16. Click Restart.

connect Ipod, and should work.. good luck..

fernando
::::::::::::::::::

Precies succes..
bedankt voor de informatie, ik zal het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het lukt graag laten weten :), ik wacht nog even op firewire en anders apple maar eens langdurig bellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee collega's van mij hadden laatst het probleem dat hun iPod niet werd herkend op hun DELL laptops. Onder in de system tray stond wel gewoon de iPod in het devices lijstje (waar je hem ook gewoon kon ejecten).

De oorzaak bleek te liggen in de gemounte netwerkschijf (f:) op het werk. Op de een of andere manier had windows hier een probleem mee; de iPod kreeg geen drive letter en had eigenlijk na de f: de g: moeten krijgen; maar kreeg deze niet.

De oplossing was de netwerkschijf te wijzigen naar z: en de iPod opnieuw te laten connecten. Deze kreeg nu gewoon netjes f: toegewezen en alles werkte nu gewoon.

Misschien dat iemand hier wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:45:
Twee collega's van mij hadden laatst het probleem dat hun iPod niet werd herkend op hun DELL laptops. Onder in de system tray stond wel gewoon de iPod in het devices lijstje (waar je hem ook gewoon kon ejecten).

De oorzaak bleek te liggen in de gemounte netwerkschijf (f:) op het werk. Op de een of andere manier had windows hier een probleem mee; de iPod kreeg geen drive letter en had eigenlijk na de f: de g: moeten krijgen; maar kreeg deze niet.

De oplossing was de netwerkschijf te wijzigen naar z: en de iPod opnieuw te laten connecten. Deze kreeg nu gewoon netjes f: toegewezen en alles werkte nu gewoon.

Misschien dat iemand hier wat aan heeft.
Windows heeft dit probleem met heel veel usb apperaatjes (i.e. thumbdrives etc.)
Pagina: 1