2x zelfde probleem bij MSI K7Tpro2

Pagina: 1
Acties:

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoi,

Ik heb hier een tijdje geleden ook al overgepost. Het ging toen over mijn eigen systeempje (duron 600, 64mb) op een MSI K7Tpro2. Deze bleef na een paar keer restarten hangen bij Verifying DMI Pool data.

Dat heb ik verholpen door batterij'tje eruit te halen.

Nu ging ik vandaag weer een systeem in elkaar zetten (Thunderbird 900, 128mb pc133, maxtor 20,4 7200rpm). En precies hetzelfde probleem. En ook weer met batterij'tje eruit halen werkt alles er weer (na batterij'tje teruggestopt te hebben).

Die 2 boards zijn onafhankelijk van elkaar gekocht (de een op HCC bij Funprice de andere bij BotmanComputers in Hoorn).

Hebben meer mensen hier problemen mee gehad?
En heb jullie misschien tips om dit te voorkomen.
Moet ik dit bij MSI melden??

gtx.
Tim

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
werkte battery er uit wel en bios reset niet ???????

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ik heb ook een msi k7t pro2 (1 ghz, 256 mb 133mhz) maar ik heb geen problemen gehad....
Bij mij deed ie er bij de eerste keer booten wel wat lang over... langer dan normaal (leek me) maar dat was na 1 keer opstarten volgens mij verholpen... ik hoop voor je dat je die moeite niet voor niets gedaan hebt :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik ken het probleem. ik heb voor mijn overbuurman een Athlon 900 systeempje in elkaar geklust. Op een K7T Pro 2 met D-Led die praat. Na wat BIOS tweaks... die overigens 100% niet het probleem hebben veroorzaakt, ging hij oon niet verder. BIOS reset was enige oplossing.

Ik heb nu zelf ook een K7T Pro 2 maar zonder blerende kabouter.... en ik heb het probleem niet... Kan ook toeval zijn natuurlijk..... Ik heb mijn BIOS settings nu net zo staan als bij hem, en dan werkt het bij mij wel en bij hem niet. Ik neem niet aan dat het door Athlon / Duron verschil komt.

oh ja... mijn eerste board was DOA. "Any" TNT2 M64 kaart gaf het probleem dat in DOS modus om en om een beeldlijn werd weer gegeven, net zo als interlacing. En dat leest wat lastig, een s lijkt dan net een x..... Nu een nieuwe plank er in een geen probleem meer.

edit : typo's