[Outlook] gescheiden accounts oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb 2 mail accounts en wilde deze graag compleet gescheiden houden in Outlook. Ik ben op zoek gegaan hoe ik dit kan doen. De enige echte oplossing die ik kon vinden is verschillende profielen in Windows aanmaken. Dan moet je echter in windows steeds van user wisselen wanneer je onder een andere account wil mailen.

Natuurlijk kun je meerdere accounts aanmaken in Outlook en dan er voor zorgen dat de mail in verschillende mappen wordt opgeslagen. Ik vind dit echter geen mooie oplossing.

Ik heb nu een oplossing gevonden zodat je wanneer je outlook opent kunt kiezen met welke account je aan de slag gaat. Je moet dan naar "Extra" (tools), "Opties" en dan het tabblad "E-mailbezorging" selecteren. Dan moet je klikken op
"E-mailondersteuning opnieuw configureren". Daar kun je kiezen tussen "Alleen internet" en "Zakelijk of werkgroep". Wanneer je dan kiest voor "Zakelijk of Werkgroep" kun je later bij services meerdere profielen instelllen. Je kunt er dan voor zorgen dat je een profiel kunt kiezen wanneer je Outlook opent.

Mischien is dit al eens op GOT voorbij gekomen, echter heb ik het niet kunnen vinden. Wel kwam ik vaak de vraag tegen in oude discussies hoe je dit kunt doen. Vandaar dat ik dit post in een nieuw topic.