Toon posts:

Radeon 9600 wil niet installeren (WinXP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: nadat ik de drivers voor mijn ATI Radeon 9600 geïnstalleerd heb, start de PC opnieuw op en hierna, vlak voordat het inlogscherm zou moeten verschijnen valt het beeld weg (pc loopt wel door; ik kan met CTRL+ALT+DEL en dan ALT+S de PC shutdownen).

- ik heb dit probleem met allerlei ATI drivers; ik heb diverse versies geprobeerd.
- zonder de drivers kan ik de monitor prima op bv 1024x768@75Hz of 1280x1024@75Hz instellen. Als ik na installatie van de drivers opstart in VGA mode kan ik niets wijzigen aan de scherminstellingen zonder dat het beeld wegvalt. Soms komt er een Window dat vraagt of hij automatisch mijn schermresolutie in wil stellen; als ik "Yes" klik valt het beeld ook weg.

Al geprobeerd:
- in mobo-BIOS AGP op 4x gezet
- in mobo-BIOS AGP voltage op 1,7V gezet
- in mobo-BIOS FastWrite uitgezet
- clean install van WinXP, SP1, DirectX9.0b

Systeem configuratie:
Asus K7N8X deluxe v2.00 BIOS 1.07 (nieuwste)
1 GB geheugen, DaneElec
Sapphire Radeon 9600 128MB non-pro
160GB Maxtor DiamondMax 9 S-ATA
Tagan 330W voeding
HP L1925 19" TFT (aangesloten via DVI, op deze monitor krijg ik helemaal geen beeld (wel indien aangesloten op een andere PC))
Samtron SC-726DXL 17" CRT monitor (oud, non plug-and-play, aangesloten op VGA uitgang van de videokaart)

Ik heb al veel gezocht op i-net, rage3d, google, usenet etc. Er zijn veel mensen die ongeveer dezelfde problemen hebben, maar een oplossing voor mijn probleem heb ik nog niet kunnen vinden :'(

Sterker nog, dit probleem heeft me al erg veel tijd gekost :( De afgelopen 7 jaar heb ik Matrox videokaarten gebruik en NOOIT problemen gehad. Tot nu toe ben ik bijzonder niet onder de indruk van ATI.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

Verwijderd

probeer de omega drivers en probeer eens direct X9.0C

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 12:16 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-08 23:47

Nik

DX9.0c maakt er niet veel bij uit. En, DX9.0c is nog niet officieel uit. Tenzij ik wat gemist heb natuurlijk...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:53

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Lijkt erop dat je kaart gewoon niet goed functioneert, ik zou zeggen; ruil em eens om :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Omega drivers heb ik ook geprobeerd; zelfde resultaat...

Mbt omruilen: tsja zou kunnen, maar zonder drivers krijg ik wel goed beeld.

Verwijderd

Gisteravond mijn Sapphire 9600XT kapot gemaakt tijdens installatie zalman passive cooler. (ja ik ben lomp)

Daarna kreeg ik met de standaard Windows drivers nog goed beeld. Maar zodra ik een catalyst driver gebruikte, kreeg ik strepen bij het starten van windows. Zelfde effect met de Omega drivers etc..
Bleek de GPU toch op een klein hoekje beschadigd te zijn. Wellicht roepen de Windows drivers het "beschadigde" stukje van de kaart niet aan.
Ik heb nu een 9800 Pro gekocht en geen problemen meer en ik kan weer Quake2 spelen.
Pagina: 1