[WIN2k3] Vragen betreft APM en Agents

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wij hebben onlangs een Fujitsu Siemens Primenergy TX150 server voorzien van windows 2003 standard. Geheel werkt prima en lekker soepel alleen we krijgen het niet voor elkaar om APM te laten functioneren.

Bij power options is er geen APM tab, en de bios hebben we alle soorten mogelijkheden betreft power functions aan en uitgeschakeld. Is iemand bekend met dit euvel in combinatie met deze server?

Naast dit probleem hebben wij nog een wat belangrijker probleem namelijk dat we de SNMP Agents niet aan de praat krijgen onder win2k3.

Het gaat hier om het server view pakket van Fujitsu Siemens waarmee we ondere andere de status v.d server uit kunnen lezen.

We hebben meerdere software/agent versies geprobeerd, zowel via google als van fujitsu zelf.

Bij het installeren van de NTagents (SNMP) geeft hij aan dat we hier geen rechten voor hebben. We krijgen een 1920 foutmelding. Het geheel word uiteraard geinstalleerd vanaf een Administrator account, dus dit lijkt me niet het probleem.

We hebben bij services gekeken of er al een agent draaiende was, was ook niet het probleem.

Andere software versies installeren netjes, maar bij een diagnostische test geeft hij aan dat SNMP niet draaiende is. Als we deze handmatig willen starten, staat hij niet opgenomen in services.

Wellicht heeft iemand een idee wat deze foutmelding inhoud, google geeft alleen wat over norton antivirus (deze hebben we nite in gebruik). Fujitsu siemens geeft aan dat het moet werken, maar ons verder niet kan helpen?

edit : specs van de server

Celeron 2,4GHZ
1gb ram
2x 36gb scsi host raid 15k rpm
350watt voeding (deze willen we alsnog vervangen voor een redundant versie)

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 13-07-2004 11:14 ]

Mijn V&A

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:38

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Heeft deze server een ACPI Bios? Zo nee, dan werkt APM niet.

Trouwens, heeft ook niet erg veel zin op een Server als de schijven gaan downspinnen of zo.. Scherm uit kan altijd wel.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:38

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Voor het installeren van SNMP moet je eerst de W2K3 SNMP Service installeren 9 COntrol Panel - Add programs - Windows Compionents - Network Services - SNMP).

Dan pas kun je third party SNMP Agents toevoegen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DaRealRenzel schreef op 13 juli 2004 @ 11:18:
Heeft deze server een ACPI Bios? Zo nee, dan werkt APM niet.

Trouwens, heeft ook niet erg veel zin op een Server als de schijven gaan downspinnen of zo.. Scherm uit kan altijd wel.
Ik ga even de specs op zoeken maar ik weet het 99% zeker. Het afsluiten van de server willen we graag kunnen doen wanneer het vakantie is, er is dan geen gebruik van de server nodig (school).
DaRealRenzel schreef op 13 juli 2004 @ 11:19:
Voor het installeren van SNMP moet je eerst de W2K3 SNMP Service installeren 9 COntrol Panel - Add programs - Windows Compionents - Network Services - SNMP).

Dan pas kun je third party SNMP Agents toevoegen.
Hier heb ik al zitten rond kijken, onder network services staat geen SNMP weergegeven.

edit Er staat wat over SNMP onder management en monitoring tools. Hier staat onder andere de SNMP protocol zelf bij. Heb deze zojuist geinstalleerd. Even kijken of ik het nu wel voor elkaar krijg. Alvast bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door Workaholic op 13-07-2004 11:27 ]

Mijn V&A