[RH9] Checking for new hardware

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een upgrade van redhat 6x naar 9.0 het volgend probleem:

Bij het opstarten van het systeem geeft hij op een gegeven moment aan dat hij voor nieuwe hardware aan het zoeken is. Hierbij hangt hij, en doet hij verder niets. Als ik hem hierna opnieuw opstart komt hij er wel langs. Dit is niet echt handig aangezien ik zo nooit de server van afstand kan rebooten aangezien hij dan eth0 ook niet online brengt en al vast loopt bij het zoeken naar nieuwe hardware.

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos? Het gaat om een vrij bekende server. Namelijk een Compaq Proliant 1600.

512MB Ram, 2x 9gb scsi, 1xp3 500, redundant voedingen.

Is er een mogelijkheid om het zoeken naar nieuwe hardware uit te schakelen?

Mijn V&A

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kudzu is dacht ik verantwoordelijk voor dit hardware detectie proces - je zou die service kunnen disablen? :)

(chkconfig kan dat geloof ik)

• Workaholic
  • Niet online
elevator schreef op 13 juli 2004 @ 11:07:
Kudzu is dacht ik verantwoordelijk voor dit hardware detectie proces - je zou die service kunnen disablen? :)

(chkconfig kan dat geloof ik)
thnx je bent een schat :> Even kudzu uitgeschakeld dmv een rename en het werkt :D

Dus voor de mensen die hetzelfde probleem als mij hebben, of een snellere bootup willen:

Kudzu uitschakelen dmv het renamen van het bestand. Dit bestand is te vinden onder /etc/rc.d/rc3.d/

rename code:

code:
1
 [root@bserver01 rc3.d]# mv S05kudzu DISABLEDS05kudzu

[ Voor 29% gewijzigd door Workaholic op 13-07-2004 12:11 ]

Mijn V&A

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit
code:
1
chkconfig kudzu off
werkt netter :)

http://www.redhat.com/doc...1-services-chkconfig.html

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Workaholic
  • Niet online
Prima dan maak ik dat er van.

edit : Bij een remote/putty shutdown -r now hangt de server alsnog, ik ga zo even fysiek kijken of hij opnieuw bij searching for new hardware staat.

edit2: Blijkt toch te werken, heb hem 7x opnieuw opgestart.. geen searching for new hardware. Bedankt voor de reacties.

[ Voor 28% gewijzigd door Workaholic op 13-07-2004 12:28 ]

Mijn V&A

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 12:13
met: "ntsysv" kun je ook heel gemakelijk services in en uit schakelen
Pagina: 1