Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
Je draait het om en geeft de default site een hostheader.
Gebruik dan gewoon gebruiker1.domein.nl en gebruiker2.domein.nl in je hostheader?
Ja, dus als 'ie 1000 gebruikers heeft, moet 'ie 1000 virtuele servers aanmaken... lache...André schreef op 13 juli 2004 @ 11:13:
Gebruik dan gewoon gebruiker1.domein.nl en gebruiker2.domein.nl in je hostheader?
Eerst post is het beste, geef je Default Server een interne host header (bijv. Intern.domain.nl) en zorg dat die naam op Internet niet te resolven is. Geef je nieuwe sites geen host header. Alles wat dan op een niet-bekende host header of op IP binnen komt gaat dan hier naar toe.
Nothing is a problem once you've debugged the code
Nou dat heb ik op het moment wel gedaan ja, maar op de default heb ik een pagina gezet waarbij alle (sub)domeinen die nog geen site's hebben een melding te geven. Ook had ik op die pagina een scriptje gemaakt dat als je bijvoorbeeld wwww.site.nl intypt dat het script je verwijst naar www.site.nl.TAMW schreef op 13 juli 2004 @ 11:12:
Je draait het om en geeft de default site een hostheader.
Nu heb ik dit dus ff omgedraaid om zoiezo de werking van me site te bekijken, maar ik heb dit liever in de toekomst weer werkend omdat mijn klanten best tevreden daarmee zijn.
Het moet allemaal automatisch gaan werken, dus geen optieAndré schreef op 13 juli 2004 @ 11:13:
[ Voor 17% gewijzigd door Polderdijk op 13-07-2004 11:17 ]
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
Verwijderd
dat kan gewoon niet. als je ook maar een beetje de bedoeling van een hostheader gegrijpt dat snap je waarom een wildcard niet kan...
waarom wil je hostheaders gebruiken? heb je daadwerkelijk meer sites op 1 server? als dat zo is, is het enige wat je kan doen een 2de ip aanvragen en die gebruiken voor de gebruikers subdomeinen (en dns de wildcard geven
)
waarom wil je hostheaders gebruiken? heb je daadwerkelijk meer sites op 1 server? als dat zo is, is het enige wat je kan doen een 2de ip aanvragen en die gebruiken voor de gebruikers subdomeinen (en dns de wildcard geven
Pagina: 1