[IIS] Wildcard in de hostheader

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 21:10
Het is de bedoeling dat straks op een domein iemand zijn 'eigen' pagina kan bekijken dmv zijn username in het subdomein, dus http://username.domein.nl. Alleen als ik nu in de hostheader instel dat hij moet luisteren op *.domein.nl dan kan ik hem dus echt alleen op http://*.domein.nl benaderen.

Als ik ga zoeken krijg ik te horen dat het niet mogelijk is om wildcards te gebruiken in IIS Hostheaders :( . Wel zeggen ze dat je het beste dit kan doen door de default website van IIS te gebruiken, echter deze gebruik ik al voor andere functionaliteiten en wil ik dus liever niet vervangen.

Is er nog een andere mogelijkheid om dit op te lossen?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 17:59
Je draait het om en geeft de default site een hostheader.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Gebruik dan gewoon gebruiker1.domein.nl en gebruiker2.domein.nl in je hostheader?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:38

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

André schreef op 13 juli 2004 @ 11:13:
Gebruik dan gewoon gebruiker1.domein.nl en gebruiker2.domein.nl in je hostheader?
Ja, dus als 'ie 1000 gebruikers heeft, moet 'ie 1000 virtuele servers aanmaken... lache...

Eerst post is het beste, geef je Default Server een interne host header (bijv. Intern.domain.nl) en zorg dat die naam op Internet niet te resolven is. Geef je nieuwe sites geen host header. Alles wat dan op een niet-bekende host header of op IP binnen komt gaat dan hier naar toe.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 21:10
TAMW schreef op 13 juli 2004 @ 11:12:
Je draait het om en geeft de default site een hostheader.
Nou dat heb ik op het moment wel gedaan ja, maar op de default heb ik een pagina gezet waarbij alle (sub)domeinen die nog geen site's hebben een melding te geven. Ook had ik op die pagina een scriptje gemaakt dat als je bijvoorbeeld wwww.site.nl intypt dat het script je verwijst naar www.site.nl.

Nu heb ik dit dus ff omgedraaid om zoiezo de werking van me site te bekijken, maar ik heb dit liever in de toekomst weer werkend omdat mijn klanten best tevreden daarmee zijn.
André schreef op 13 juli 2004 @ 11:13:
Het moet allemaal automatisch gaan werken, dus geen optie :)

[ Voor 17% gewijzigd door Polderdijk op 13-07-2004 11:17 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

dat kan gewoon niet. als je ook maar een beetje de bedoeling van een hostheader gegrijpt dat snap je waarom een wildcard niet kan...

waarom wil je hostheaders gebruiken? heb je daadwerkelijk meer sites op 1 server? als dat zo is, is het enige wat je kan doen een 2de ip aanvragen en die gebruiken voor de gebruikers subdomeinen (en dns de wildcard geven :))
Pagina: 1