[PHP] Url waar je nu bent

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IK ben bezig met een script. En dan wil ik in de admin per admin kunnen instellen tot welke pagina's hij toegang heeft.
Ik zet nu dus alle url's die hij mag aanvragen in de database met zijn id nummer. En nu wil ik dus altijd eerst de url waar hij nu is selecteren uit de database met zijn id nummer, en als die bestaat dan gaat ie verder, en zo niet dan een error.

Is het mogelijk om de url op te vragen waar je nu bent?

Ik zit dan nog met een ander probleem, namelijk als er index.php?action=4&add=1 in de database staat, en je doet index.php?add=1&action=4 dan zou het niet werken.
Maargoed, als je het script gewoon gebruikt zoals het bedoeld is moet dat geen probleem geven.
Maar als iemand een andere methode heeft is dat ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 19:03
Ik zou het zelf niet op URL niveau instellen, maar eerder een soort van rechten-idee. Ligt ook een beetje aan de afmetingen van de site.

Overigens: als het echt om pagina's gaat kun je natuurlijk altijd de parameters strippen. En anders is het misschien een goed idee om functionaliteit zoveel mogelijk te splitsen, zodat je niet op parameters hoeft te checken.

Kijk eens naar de globale variabele $_SERVER. Daar vindt je onder andere de huidige pagina en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Voer in de betreffende pagina eens de functie phpinfo() uit, en kijk onderaan het overzicht; daar kies je dan de goede variabele uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

eborn schreef op 13 juli 2004 @ 10:55:

Kijk eens naar de globale variabele $_SERVER. Daar vindt je onder andere de huidige pagina en meer.
Hier staat wat ze allemaal betekenen.....

http://nl3.php.net/manual...reserved.variables.server

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb $_SERVER['REQUEST_URI'] gebruikt.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet beter met pagina indexes werken en gewoon per pagina een bitje te zetten.. ?

Ter illustratie:
pagina[<index nr>] = true/false

deze methodes kunnen nuttig zijn:
http://nl.php.net/manual/en/ref.bc.php

ivm de xxl getallen die je kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 11:06:
Kan je niet beter met pagina indexes werken en gewoon per pagina een bitje te zetten.. ?

Ter illustratie:
pagina[<index nr>] = true/false

deze methodes kunnen nuttig zijn:
http://nl.php.net/manual/en/ref.bc.php

ivm de xxl getallen die je kan krijgen.
Nee, want je weet niet hoeveel pagina's er zijn
omdat het systeem voor meerdere websites tegelijk is.
mag hij bijvoorbeeld wel index.php?action=1&site=1 maar niet index.php?action=1&site=2
die sites kan de gebruiker zelf aanmaken,
als ik elke actie een nummer zou moeten geven, zou ik in de database het user id, het actie id en het site id moeten opslaan.
Maar sommige dingen zijn weer voor alle site tegelijk, dus dat wordt lastig met checken.
Nu heb ik gewoon 1 query en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

hoezo, een "select authorized from table where username=$user and site=$site and action=$action" is toch ook maar 1 query?
Je authentication opslaan op basis van de url is niet erg flexibel zoals je zelf al doorhebt.

Intentionally left blank

Pagina: 1