Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

GPRS en Terminal Service

Pagina: 1
Acties:

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 19:06
Ik maak frequent gebruik van GPRS. Alleen heb ik vaak hoge kosten.
Ik haal e-mail op en maak gebruik van een stukje software. Software wisselt data uit met de server op werk (synchronisatie).

Nu wil ik de data overdracht gaan limiteren en dacht ik aan Terminal Server.

Alleen ben ik op zoek naar het antwoord of ik dmv TS minder data overdracht heb. Je zou zeggen van wel. TS verstuurt immers alleen de toetsaanslagen en muisbewegingen.

Alleen kan niemand mij (tot nu toe) met zekerheid zeggen...

Iemand van jullie ?? :+

assumption is the mother of all fuck ups

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

TS stuurt ook alle scherm output terug.... ben je dat misschien vergeten? ;)

als software puur en alleen data uitwisselt, kun je kijken om die data voor verzending te compressen oid, of alleen hoognodige dingen te synchroniseren... Maar als je het vanuit je werk moet synchroniseren, waarom betaalt je baas die kosten dan niet?

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:51
jwbagger schreef op 13 juli 2004 @ 11:16:
waarom betaalt je baas die kosten dan niet?
Dat was ook mijn idee.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

TS zou ik niet doen.
blackberry's kunnen d.m.v een exchange module "gestripte"data verzenden / syncen scheelt heel wat data overdracht o.a attachments

Tja vanalles

• Harm_Genius
  • Laatst online: 09-10 19:06
Dus maw Wanneer ik TS gebruik maakt dat niet veel uit in de kosten?!

assumption is the mother of all fuck ups

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sterker nog: je trekt het nooit om op een normale manier een TS over GPRS te draaien. Daar is je lijn veel te traag voor (zowel qua bandbreedte als qua pingtijden omdat er veel tussen-elementen en omzettingen gebeuren).

Overigens heb ik een Sony Ericsson T610 (vroeger een Orange SPV), beiden hebben elk kwartier mail op lopen halen voor me, gewoon POP dus. Ik mail niet weinig, en internette daarnaast ook nog. Hiermee kwam ik steeds net op de 2 mb uit. Ik weet dus niet wat jij voor apparaat gebruikt voor je GPRS, maar het lijkt alsof ie enorm veel overhead heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door HunterPro op 13-07-2004 11:27 ]

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

-Webmaster- schreef op 13 juli 2004 @ 11:24:
Dus maw Wanneer ik TS gebruik maakt dat niet veel uit in de kosten?!
ik denk dat 't flink wat uit zal maken in de kosten, maar dan in negatieve zin. Je kunt beter de huidige traffic proberen te optimaliseren (al dan niet door mínder te synchroniseren, of door andere, efficiëntere (qua bandbreedte) software ervoor te gebruiken)

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
ik heb een tijdje geleden TS gebruikt om op mijn pocketpc (via gprs dus) mijn thuispc over te nemen. er wordt dan een resolutie van 640x480 gebruikt met 256 kleuren, zo'n beetje de laatste instellingen die normaal mogelijk zijn. het dataverkeer was dus zoveel mogelijk geminimaliseerd

ik heb het niet veel gebruikt, in totaal misschien een half uur en dat maakte dat ik al heel rap over de 1,5 mb zat (dan krijg je namelijk een waarschuwings-sms van orange ;) ). daarna ben ik er dus mee gestopt, want zo boeiend was het niet en had geen zin ervoor te betalen.

mijn conclusies:

1) het verbruikt dus toch ontzettend veel data. zoals gezegd is dat niet raar, want ook de volledige schermoutput wordt doorgestuurd, maar zels op deze lage resolutie was het verbruik hoog te noemen.

2) wil je het dataverkeer een beetje minimaliseren gebruik dan lage instellingen. dit heeft wel als nadeel dat het er niet uitziet en 640x480 is eigenlijk al niet echt werkbaar

3) het gaat zooooo traag. het werkt, meer ook niet.

Verder gebruik ik TS gewoon op m'n werk via een normale internetverbinding (1024x768 @ 15bit ) en dan merk ik amper dat ik niet local werk, tenzij ik bijvoorbeeld foto's ga kijken (veel data in een keer).

met een hamer past alles

Pagina: 1