Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus vandaag een 6610i aangeschaft. Maar heb net de nokia pc suite 6.2 op mijn laptop gezet maar als ik infrarood aktiveer dan ziet mijn pc (die connection manager van nokia) mijn telefoon niet. Ik werk met Windows XP home.

Als ik de Nokia Connection Manager probeer op te starten dan krijg ik telkens een foutmelding.

De verbinding met Nokia PC Suite is mislukt. Installeer Nokia PC Suite opnieuw. (Code: Init IMediaControl2)

Ik heb het al een paar keer opnieuw geinstalleerd en ook andere software geprobeerd (onder andere die van de Nokia 6100)

Kan iemand mij helpen of heeft er iemand het zelfde probleem?

p.s. als ik de Nokia 6610i naast de infraroodpoort leg dan herkent XP het toestel wel, maar PC Suite niet.

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 20:10

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Wellicht staat je bitrate van Irda te hoog.

Moet je even terugschroeven naar 115,200

(Deze computer -> Eigenschappen -> Apparaatbeheer -> Irda )

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Dat heb ik al geprobeerd, maar daar staat hij standaard al op.

Helpt dus niet!

Heb je een andere suggestie???

Verwijderd

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Ik heb een BAFO (BF-120) IrDa adapter (snelheid al terguggezet naar 115200) en Nokia PC Suite 6.3 (voor de 6610i). Maar via infrarood wordt mijn 6610i niet herkend. Ik weet zeker dat de infraroodpoort op de gsm het doet want ik kan er wel visitekaartjes mee verzenden (overigens -voor een mij onbekende reden- is er geen mogelijkheid op de telefoon om foto's of beltonen te verzenden of ontvangen via infrarood). Nog iemand een oplossing hoe ik de verbinding tot stand kan krijgen?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Oxygen phonemanager (http://www.opm-2.com/) evaluatie downoaden (of kopen) en dat gebruiken. Werkt 10x beter en ondersteunt tenminste de 6610i.

zorg wel dat je de laatste versie gebruikt (6610i is pas recent ondersteunt).

Ik had uiteindelijk wel mijn 6610i aan de praat met een seriele datakabel en irda na veel gepruts met bitrates en weet ik het niet.

Verwijderd

Helaas werkt ook dit niet, overal lees ik dat ik de bitrates etc. moet veranderen maar wat ik ook probeer het lukt niet.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik weet nog wel dat het een pain in the ass was om dat kreng werkend te krijgen.
Geen proggels die conflicteren? (PDA software die op dezelfde port luisterd oid?)

Dit is mijn config:
Bits per second: 115200
data bits: 8
partity: none
stop bits: 1
flow control: none

[ Voor 26% gewijzigd door fetcher op 08-09-2004 17:45 ]

Verwijderd

Nee vrij zeker dat er niks conflicteert (geen PDA oid), dat lijkt het probleem ook niet. De telefoon wordt gewoon niet herkend. Ik had al een probleem met de drivers die eerst niet door Windows ondertekend waren, maar volgens SigmaTel was dat geen probleem en kon die gewoon gebruikt worden. Werkte dus niet, vandaag weer nieuwe drivers van SigmaTel geprobeerd maar ook die lijken niet te werken. Deze drivers zijn echter wel digitaal ondertekend.
Pagina: 1