Toon posts:

[.NET C#] c++ code embedden in c#

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik wil een c++ class includen in mijn c# project. normaal moet je de c++ naatuurloijk gewoon includen met #include <someshit.h> maar dat werkt dus niet in c#.

Ik wil in een bestaande applicatie namelijk de broncode van imagemagick++ includen om via deze weg images te resizen en converteren.

Ik heb al gegoogled maar niet relevants gevonden.

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Misschien een beetje offtopic, maar je weet dat je via GDI+ plaatjes makkelijk kan resizen en bewerken?

Daar is iig genoeg over te vinden op google.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

kun je die c++ class niet in een DLL stoppen en die dan gebruiken in C# ?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
El_Quedro schreef op 13 juli 2004 @ 10:17:
Misschien een beetje offtopic, maar je weet dat je via GDI+ plaatjes makkelijk kan resizen en bewerken?

Daar is iig genoeg over te vinden op google.
Gezien de aard van de applicatie is kwaliteit zeer belangrijk, de filters die imagemagic gebruikt voor resize (Lancosz3) levert hele goede resultaten vooral bij vergroting. Ik weet dat de images op een makkelijkere manier omgezet kunnen worden. Maar helaas is de kwaliteit van het algoritme niet gelijk aan dat van imagemagick.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Levert [google=c++ dll wrapper c#] je wat zinnigs op? Lijkt me wel.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:43

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Misschien beetje laat, maar nog wat extra zoekwoorden: "Managed C++"; bracht me bij deze.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Topicstarter
Het eindresultaat is bijna behaald. Na een halve dag documentatie lezen van imagemagick en een dicipline in 200 km snel googlen ben ik er uit. De stappen die ik heb moeten doen waren als volgt:

- Eerst het configure programma dat bij de installatie zit moeten builden en runnen.
- De static multithreaded libs gebuild voor imagemagic
- Uit de contrib directory ImageMagickObject gebuild ( deze heeft bovenstaande libs nodig)
- Een reference toegevoegd aan mijn C# project die verwees naar ImageMagicObject.dll

nu kan ik images verwerken. Helaas moet ik alleen nog de stdout output van de applicatie zo redirecten dat de gebruiker hier ook iets aan heft. Nou zie ik dus werkelijk geen steek... maar da's volgens mij een kleiner probleem dan dit
Pagina: 1