Toon posts:

[Access/VB] Nummering aanpassen na deleten van record

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen:

Als ik een record delete in vb dan telt hij de volgende record gewoon door. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij weer van voor af aan begint?

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 10:39

Schonhose

Retro Icoon

Heb je al even gezocht?

[google=visual basic reset ID access]

Levert me dit op:
Also, if your only aim is to reset your ID numbers to zero and you are not keeping any data within the table then you could just compact the database. This will reset your autonumber fields so that they start from 1 again. If your table already has data then the autonumber field will be reset to the next consecutive number.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Ik neem aan dat je een autonummer veld gebruikt? Naar mijn weten kan je die alleen van voor af aan laten tellen als je de mdb compact. Maar stel dat je de records met het autonummer 1 en 3 hebt dan zal 2 niet meer gebruikt worden.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zelf je eigen nummers aanmaken en bijhouden. Echter, dit is de afgelopen maand al vrij vaak voorbij gekomen, zie bijvoorbeeld [rml][ MySQL] Paging toepassing (next / previous links maken) *[/rml]

Ook is er met Google een en ander te vinden, zie bijvoorbeeld Schonhose

Daarnaast is je topicstart ook erg karig; ik mis wat je zelf hebt geprobeerd, waar je zelf hebt gezocht en wat je eigen bevindingen zien. (Zie ook: P&W FAQ - De "quickstart" voor wat we verwachten in van een topic)

Alles bij elkaar zorgt er voor dat dit topic op slot gaat. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.