Ik heb een applicatie die via Excel Automation wat waardes uit het worksheet haalt.
Hier een regeltje uit die code:
De waarde die uit de worksheet gehaald wordt is een onafgerond decimaal (dus bijv.: 73,424875) die ik dan met de functie round afrond naar 1 cijfer achter de komma.
Daarna zoek ik met replace naar komma's en vervang ze met een punt omdat ik strContents nl. in een sql-bestand kopieer en daarna in MySQL importeer.
Maar het probleem is nu dat het af en toe kan voorkomen dat in een cel waarvan ik de waarde wil ophalen geen geldige waarde staat.
Dan staat er dus zoiets als: #WAARDE!.
Hoe kan ik nu het beste deze error afhandelen in mijn VB-app?
Zelf dacht ik aan:
Maar misschien bestaat hier wel een standaard check voor ofzo??
Hier een regeltje uit die code:
code:
1
2
| strContents = strContents & "Nortel_oplospercentage = '" & _
Replace(CStr(Round(xlApp.Worksheets("totaal").Range("M27"), 1)), ",", ".", , , vbTextCompare) & "', " & vbCrLf |
De waarde die uit de worksheet gehaald wordt is een onafgerond decimaal (dus bijv.: 73,424875) die ik dan met de functie round afrond naar 1 cijfer achter de komma.
Daarna zoek ik met replace naar komma's en vervang ze met een punt omdat ik strContents nl. in een sql-bestand kopieer en daarna in MySQL importeer.
Maar het probleem is nu dat het af en toe kan voorkomen dat in een cel waarvan ik de waarde wil ophalen geen geldige waarde staat.
Dan staat er dus zoiets als: #WAARDE!.
Hoe kan ik nu het beste deze error afhandelen in mijn VB-app?
Zelf dacht ik aan:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
| if CStr(xlApp.Worksheets("totaal").Range("M27")) = "#WAARDE!" then msgbox "Fout!" else GaDoor endif |
Maar misschien bestaat hier wel een standaard check voor ofzo??
[ Voor 18% gewijzigd door DPLuS op 13-07-2004 09:44 ]