Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03-2023
Sinds deze week is de audio key fm mp3 speler van Packard bell uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.diskidee.nl/images/p/pbaudiokeyfm.jpg

De nieuwe AudioKey FM van Packard Bell kreeg een stijlvol nieuw design mee en combineert een vederlichte USB-stick met een MP3-speler, een dictafoon én een FM-radio. Een van de grootste troeven van de nieuwe AudioKey FM is het overzichtelijke en heldere backlight LCD-schermpje waarop je alle informatie over het afgespeelde muziekbestand kunt aflezen.

specs:
Afmeting31 x 88 x 21 mm
GewichtSlechts 38 gram
geheugen128 MB of 256 MB intern geheugen(flash)
InterfaceUSB 2.0
Power1xAAA batterij
EqualizerNormal, Rock, Classic, Pop, Jazz, Xtra-Bass
LCD scherm128 x 32 dots Dot-Matrix LCD met achtergrond verlichting
BedieningPower on / Play / Pause
Stop / Off button
Skip next / fast forward button
Skip previous / fast rewind button
A-B Menu button
Volume +/- button
Hold switch
Digital FM TunerAuto / manual scan 20 instellingen
AudioMP3, WMA
Voice recordingADPCM voice recording.
Tot 8 uur opname mogelijk op 128 MB
Signal to noise ratio> 90 dB
Frequency response20 Hz - 20 KHz
Output11mW (each output)
Total harmonic distortion output< 0.05%
PortsUSB port
Phone out
FirmwareUpgradeable firmware
prijs128 MB € 99 (incl. BTW)
256 MB € 149 (incl. BTW)

De eerste en tot nog toe enige online winkel waar ik hem tot nog toe heb gezien is Dixons voor de genoemde adviesprijs.

Er zullen nog wel weinig mensen zijn die heb gekocht hebben, hij is nog geen week uit. Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen, vooral de fm radio.

Ik wil hem zelf ook gaan kopen, maar ik ben benieuwd wat zijn concurrenten zijn. Ik heb nog weinig (lees: geen) anderen gezien die 256 Mb leveren in een klein formaat voor maximaal € 150 (incl. BTW).

[ Voor 10% gewijzigd door majornono op 13-08-2004 11:43 . Reden: geen OGG ondersteuning ]

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

oeh, die ziet er wel gelikt uit :)

alleen wat wel belangrijk is, is hij ook uitbreidbaar met meer geheugen :? Ik kan dat nergens vinden. Ik vind dat superhandig, omdat 128 imo te klein is en 256 eigenlijk ook.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
outerspace schreef op 13 juli 2004 @ 09:12:
alleen wat wel belangrijk is, is hij ook uitbreidbaar met meer geheugen :?
Ik denk niet dat hij uitbreidbaar is. M'n vriendin heeft de AudioKey 2 met 256 Mb en is ook niet uitbreidbaar.

D'r is nog verdomd weinig bekend, zelfs de pagina op pakardbell.nl is alleen via een lullig linkje op de homepage te bereiken, niet eens via de productencatalogus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118622

Mediamarkt Leeuwarden heeft deze week een Medion Pro2 (MD 40838) in de aanbieding.
256MB, MP3, WMA, ID3-tag, digital volume, FM tuner.
Kost € 79 (adviesprijs € 109)

Die Packard Bell is mooier.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 118622 op 13-07-2004 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103535

Ik ben wel benieuwd hoe de kwaliteit is van de muziek (ontvangst van de radio >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
Anoniem: 103535 schreef op 19 juli 2004 @ 18:59:
Ik ben wel benieuwd hoe de kwaliteit is van de muziek (ontvangst van de radio >:) )
Ik heb hem uiteindelijk gekocht vorige week en hij bevalt me erg goed. Je kunt ook wav opnemen van de radio, ik zal vanavond wel eentje online zetten, dan kun je het zelf beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
Ik heb vanmorgen een wav opgenomen van de radio. Opgenomen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt nijs!! :Y)

Ik denk dat ik em ook ff ga scoren, de 256 mb versie ;)
ook handig als USB-stick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81919

Ik wil deze ook gaan scoren, ziet er zeker erg gelikt uit! Helaas is er inderdaad nog erg weinig te vinden over deze speler.

Dixons heeft hem nu ook:

http://www.dixons.nl/Stor...5Fspelers&prid=0007046452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81919 schreef op 10 augustus 2004 @ 01:46:
Ik wil deze ook gaan scoren, ziet er zeker erg gelikt uit! Helaas is er inderdaad nog erg weinig te vinden over deze speler.

Dixons heeft hem nu ook:

|:( Zie nu pas dat die link al in het allereerste berichtje stond... Shame on me !

Ik heb vandaag de Packard Bell Audio Key FM (256 mb) gekocht.

Mijn verhaal van afgelopen week:

Afgelopen zaterdag bij MyCom een Apacer Audio Steno 300B gekocht.

http://www.kieskeurig.nl/...Audio%20Steno%20BP300.htm

Thuisgekomen, ding uitgepakt wat muziek erop gezet en ik vond het niet veel. Geluidskwaliteit vond ik slecht, wat nauurlijk ook kwam door de slechte oordoppen die erbij zaten. De vorm was niet bepaald ergonomisch. Het leek erop dat de ontwikkelaars zich er op het laatste moment bewust van werden dat er nog een batterij in moest.

Ding weer ingepakt, en afgelopen woensdag omgeruild bij MyCom voor een MSI megastick 2 (256MB).

http://www.kieskeurig.nl/...2D45BB190C1256E8E004EB67B

Deze zag er wat gelikter uit, voelde wat degelijker aan en had bovendien een radio... Al snel werd me duidelijk dat ik van die radio niet al te veel moest verwachten. Deze had zelfs moeite met de "sterkere"nederlandse zenders. Heb hier nog wel de laatste firmware opgezet, omdat dat de volumetrapregeling in kleinre stapjes zou doen en de radioontvangst iets zou verbeteren. Op zich was het een vrij aardig spelertje, ware het niet dat er helemaal geen power uit kwam. Dit werd ook bij deze speler veroorzaakt door een voor mij persoonlijk irritante koptelefoon. Zo een ding waarbij je twee haakjes achter je oor hebt hangen... Na er een andere koptelefoon aangehangen te hebben, kwam ik erachter dat het geluid daarmee nog zachter werd, wat voor mij reden genoeg was om ook deze mp3 speler terug te brengen.

Op naar Dixons voor de Packard Bell Audio Key FM...

Gelukkig hadden ze er nog twee... Ze gingen erg hard aldus de verkoper. Mijn eerste indruk: Mooi spelertje, voelt erg licht aan en ziet er degelijk uit. Ook bij deze helaas een oordoppen gebeuren die je never nooit meer gebruikt. Bovendien is het erg jammer dat deze oordoppen verwerkt zitten in het nekkoord, wil je hem daar dus aanhangen en gebruik je andere oordopjes, zal je de snoeren eraf moeten knippen. Maar in combinatie met mijn oordopjes die ik nog had liggen perfect geluid. ( Phillips SBC HE580 ongeveer 18,- euro)

Overzichtje

Pluspunten:

- Opvallend design
- Erg licht
- Geluidskwaliteit (goeie bass)
- Verlicht display (instelbaar) met uitgebreide info, verstreken tijd - totale tijd van de tracks,titelnummer - totaal aantal tracks ,ID3-tag weergave
- Voelt degelijk aan
- Handzaam
- Kwaliteit FM radio ( in Leiden tenminste wel)
- Equalizer
- Voice Recorder
- Onthoud bij welke track hij uitgezet is
- In tegenstelling tot veel anderen voor deze prijs van 256 MB heeft deze wel USB 2.0
- Makkelijk menu en bediening
- Firmware upgradable
- WMA en MP3

Minpunten:

- Bijgeleverde koptelefoon (slechte geluidskwaliteit en snoerenrommel)
- Kapje om de USB stekker te beschermen, is niet extra vergrendeld en klemt als het ware gewoon om het stekkertje heen... ( Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik die kwijt ben...)
- Herkent geen folders

Ik ben erg blij dat ik bij ontevredenheid toch iedere keer mijn spelers omgeruild heb. Ik heb er deze week dus 3 geprobeerd, en deze steekt met nek en schouders boven de andere twee uit... Ben er erg blij mee en kan hem iedereen aanraden. Heb je een "goed oor voor geluid" zal je echter wel een andere koptelefoon aan moeten schaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 81919 op 13-08-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
Anoniem: 81919 schreef op 12 augustus 2004 @ 23:57:
- WMA ,MP3 en OGG
<knip>
- Herkent geen folders
Heb het nog even nagekeken, maar OGG wordt NIET ondersteund. Startpost heb ik aangepast.

Dit vind ik ook een van de grotere nadelen. Maar ik hoop dat dat in een van de firmware upgrades wordt opgelost. Ik zat zelf al te denken aan dubbelklikken/langer indrukken op forward/backward om een folder vooruit/terug te gaan.
Lijkt mij niet echt moeilijk te implementeren, snap sowieso niet waarom een hele boel van die mp3-sticks dit niet hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door majornono op 13-08-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:22

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

geen ogg, geen folders...maar verder een mooi dingetje

Heb 'm nu zo'n 2 weken en luister er dagelijks zeker 2 uur naar (2x uur treinen :D)
Passen idd zo'n 60 WMA songs op, maar dan wel niet langer dan zo'n 3 min (128 kbit)

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03 19:57
Anoniem: 103535 schreef op 19 juli 2004 @ 18:59:
Ik heb 'm ook gekocht ( en meteen weer teruggebracht). Kwaliteit radio is goed, (kon bijv. in Eindhoven redelijk naar Q-music luisteren 102.5 zonder al te veel last te hebben van 538 102.3) alleen het grote nadeel is dat de equalizer niet met de radio werkt, en dat als je ontvangst iets zwakker wordt dat dan de radio iedere keer naar mono springt. (irritant) :'(
Dit was het geval in Eindhoven met Radio 538 en Sky Radio (zenders staan vlak bij/in Eindhoven) 3FM en Noordzee waren zoiezo mono. (zenders Lopik)

De bediening was wel praktisch, en display was imo heel duidelijk :)
Zorg er wel voor dat je er een goeie koptelefoon op aansluit, de bijgeleverde is bagger. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112223

Het leek al te mooi om waar te zijn :P, in de folder , van scheer en foppen, die vandaag door de bus werd gegooid stond de pb audiokey, van 149 euro naar 79,95. Er stonden echter geen specs bij met o.a. geen aantal mb. Via google kwam ik er 8ter dat het om de oude (zonder fm) 128 mb speler ging. Aangezien de hp 256 audiokey fm ook voor 149 wordt aangeboden had ik toch nog een sprankje hoop.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 112223 op 16-08-2004 22:33 ]

Heb deze speler ook al voor goedkopere prijzen gezien alleen komen de specs niet overeen met de audiokey fm op www.packerdbell.com

hier ( http://www.centralpoint.nl/index.html ) zie je b.v. dat de afmetingen verschillend zijn en dat er geen usb 2.0 maar 1.1 bij zit :S. Is hier een drukfout het probleem of zijn er werkelijk verschillende audiokey's in omloop.
http://www.centralpoint.nl/index.html

• majornono
Volgens mij wordt op deze site niet één audiokey FM aangeboden, maar alleen audiokey 2. Het verschil is de radio en backlight, die zitten wel in de FM, maar niet in de 2.

hmmz, ja je hebt volgens mij helemaal gelijk |:(. Was even verward omdat er wel boven stond deze titel
PACKARD BELL AUDIOKEY FM-256MB USB 2.0 FM VOICE RECORD 14 UUR BATT , dit is toch wel de goede alleen eronder krijg je de specs van de audiokey 2 te zien. :P, dus ze hebben em idd niet.

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:34

Erw

Hoe is deze in vergelijking met de Creative Muvo Tx kwa gebruiksgemak en geluids kwaliteit?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Vergeet niet dat bij de audiokey wel een fm radio bij zit en bij de creative niet. Na de post van blackIce twijfel ik er niet aan dat de audiokey een prima geluid heeft. Van de creative weet ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ erw, check deze site http://www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/4456 voor review over Creative MuVo NX vs de audiokey...

edit: het gaat hier wel over de 2 voorgangers :P, maar toch wel enigsinds vergelijkbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 112223 op 03-09-2004 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Packard Bell heeft nu ook de Audiodream, eigenlijk precies hetzelfde als de audiokey fm, maar dan niet in een stickformaat, maar wel supercompact! Ik heb em nu een week en ben er zeer tevreden over!! 256 mb versie voor 129,99 bij dixons online, best netjes!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 103535 op 03-09-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb em ook even bekeken, zit wel wat verschil in als ik het even snel bekijk heb je usb 1.1 ipv 2.0, verder lijkt de prijs 129 euro, alleen als je op bestellen drukt krijg je opeens een prijs van 179 euro :? 8)7 |:( , das wel vreemd. Lijkt erop dat het dingetje zo snel ging dat ze de prijs maar snel omhoog hebben gegooit.

edit: ben ook nog even langs de dixons geweest en daar zei de verkoper dat het dopje er op bleef zitten omdat een collega van hem em ook net een week had en het dopje zat er bij hem nog steeds op (valt het jullie ook op dat de verkoper heel vaak zegt dat de verkoper zelf, of een andere collega em ook heeft ?), nou dat zou niet best zijn als ie er al na een week niet meer op wilde B) verkooppraatjes :z :Z, ga em morgen (hmmz vandaag alweer) wel kopen maar bij de andere dixons in groningen , daar hadden ze em namelijk om de een of andere reden een euro goedkoper :? , en ik mocht de verkoper van de andere dixons toch al niet dus dan is de keus snel gemaakt }).

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 112223 op 04-09-2004 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
Anoniem: 103535 schreef op 03 september 2004 @ 19:44:
Packard Bell heeft nu ook de Audiodream...
link :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij staat gewoon op de openingspagina van www.dixons.nl
Alleen zie ik nu dat hij 176,99 euro kost... vreemd :?
Ik had em echt voor 129,99 :*)

Edit: hier link naar site van Packard Bell http://service.packardbel...=platform_audiodream#show

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 103535 op 04-09-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Laatst online: 09:34

Erw

Ik heb vandaag de audio key fm mp3 speler van Packard bell 256mb gekocht en kan niets anders zeggen dan top!! (folder ondersteuning zou leuke zijn maar ja)

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb em net een uurtje. De radio is perfect, heel goed geluid. De bijgeleverde oordopjes, waar is de vuilnisbak??? ;),

verdere na en voordelen,
nadelen: schermpje zit wat los (niet vastgestickt volgens mij), is dit bij iedereen zo?
2 dopje zit niet zo goed vast, die verkoper bij dixons zei dat ze er 1 klacht over hebben gehad, maar dat als het dopje lam werd kon je er geen nieuw dopje op laten zetten.

Voordelen: Het geluid is heel goed, en mp3-tjes overzetten gaat heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb em nu een dag kunnen testen, alleen als ik "snel" overschakel op nr.s hoor ik af en toe een beetje "knappend,storend geluid", (het is geen lange ruis maar heel kort), dit is echter niet altijd het geval als ik b.v. overschakel tussen nr. 4 en dan naar nr.5 ga hoor ik de ene keer wel wat en de andere keer niet. Ligt dit aan de audiokey, of heeft dit te maken met de oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schopje, net een dag voorbij dan mag het toch >:)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024

Gepperd

Burp!

Ik heb vandaag ook Audiokey FM besteld..

Geen folder support betekend dus dat ook al zijn er mapjes op de flashdrive, de Audiokey FM rangschikt ze en zet ze allemaal bij elkaar?

Ik neem aan dat je wel gewoon folders kan aanmaken voor documenten en ander spul? Ik wil hem namelijk ook als opslag gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
Gepperd schreef op 10 september 2004 @ 14:16:
Geen folder support betekend dus dat ook al zijn er mapjes op de flashdrive, de Audiokey FM rangschikt ze en zet ze allemaal bij elkaar?

Ik neem aan dat je wel gewoon folders kan aanmaken voor documenten en ander spul? Ik wil hem namelijk ook als opslag gaan gebruiken.
2x ja:

• De mp3 bestanden worden gesorteerd op alfabet, als een grote lijst.
• Je kunt prima mappen aanmaken, dat doe ik ook. Alleen de player zelf herkent ze niet, Windows wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024

Gepperd

Burp!

Ik heb nu een Audiokey in bezit, bevalt erg goed..

Alleen heb één vraagje? Als de Audiokey in het USB slot zit haalt ie dan de stroom uit de batterijen of uit de USB poort? IK hoop het laatste namelijk, iemand die dat weet toevallig?

• majornono
Gepperd schreef op 14 september 2004 @ 13:53:
Ik heb nu een Audiokey in bezit, bevalt erg goed..

Alleen heb één vraagje? Als de Audiokey in het USB slot zit haalt ie dan de stroom uit de batterijen of uit de USB poort? IK hoop het laatste namelijk, iemand die dat weet toevallig?
Volgens mij uit de USB. Maar het is niet zo dat de batterij hiermee kan worden opgeladen helaas.

Anoniem: 19137

Ik kreeg er vorige week 1 "ter reparatie", formateren ging niet onder DOS, windows, etc. Tooltje gedownload om een flash upgrade te doen waar je een vinkje moet zetten om hem te formatteren.
Als je dan kijkt zie je alsnog nog het één en ander overgekopieerd worden.

Beetje omslachtig.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 15-09-2004 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slybas
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

Ik heb net vandaag bij de dixons een Audiokey FM 512 MB gekocht voor Euro 119.

Ze hebben die dingen in de aanbieding op internet en die man in de winkel wilde hem niet verkopen voor die prijs maar toen ik hem vroeg het artikel in de kassa op te zoeken bleek de prijs voor deze Audiokey FM 512 te klopen en kreeg ik hem mee dus ik zou zeggen iedereen die nog zo'n ding wil hebben ga ff langs dixons.

http://www.regroup.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 11:25
Haha ik heb em toevallig ook gehaald vandaag, die 512 mb versie (lees de bovenstaande post nu pas), erg fijn dingetje alleen de bijgeleverde oordopjes zijn idd waardeloos. Nu heb ik zelf wel goede maarja, ik zou em graag ook tijdens het sporten willen dragen, weet iemand misschien hoe ik het beste die originele dingen oordopjes kan vervangen met die van mij? (icm de neckstrap)

[ Voor 3% gewijzigd door Boomx op 27-10-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
slybas schreef op 25 oktober 2004 @ 20:59:
Ik heb net vandaag bij de dixons een Audiokey FM 512 MB gekocht voor Euro 119.
Had ik nou maar ff gewacht. Ik heb de 256 Mb versie voor 140,= gekocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 11:25
haha hij kost bij dixons nu weer 149,- !

* Boomx weer blij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:17

ChromeFR

Qui est l&#039;exemple?

Ik heb net die Audiakey FM 256 MB gekocht. Werkt allemaal naar behoren, echter zit er een zwart puntje (pixeltje?) links onderaan. Perfectionistisch als ik ben stoor ik mij eraan, tenzij dit bij het apparaatje hoort en iedereen het heeft. Dus mijn vraag aan jullie, wie heeft dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 17:35

Wokschotel

Op 6 wielen

Boomx schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:46:
haha hij kost bij dixons nu weer 149,- !

* Boomx weer blij is
Nu niet meer, dit is hem toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Wokschotel op 01-12-2004 09:47 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-06 08:00
Bij BCC is de 512mb versie te koop voor 149 euro

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 11:40
'k Zie hem nu bij de Dixons ook weer staan voor 149 euro met FM. Ik zie dat ie 11mW vermogen heeft. Terwijl de Iriver 18 heeft. Merk je echt veel verschil in geluidskwaliteit? Ik heb gisteren even via een paar oordopjes het geluid van de iriver gehoord en dat klonk echt supergoed (10x beter dan mijn oude discman).

[ Voor 42% gewijzigd door DikkieDick op 07-12-2004 13:58 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 11:40
Nog een vraagje: Als je mocht kiezen tussen deze Packard Bell en de Iriver IFP190, welke zou je dan nemen? Afgezien van de beschikbare ruimte? Ik ben er nu even niet uit. Vind beide er wel mooi uitzien, zit even met de kwaliteit. Vond de Iriver dus zoals ik net zei ontzettend goed klinken (is overigens ook dezelfde als die bij de Dixons).

aka pluim003

Pagina: 1