[gdesklets] X start niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
Gisteren heb ik geprobeerd gdesklets te installeren via een gedownloade rpm. Overigens is het niet gelukt om het aan de praat te krijgen en ik wil nu verder proberen. Echter vanmorgen startte X niet meer op, als ik opstart krijg ik wel de keuze voor welke kernel gebruikt moet worden in een grafische schil (GRUB) en word grafisch wel opgestart, maar als er naar het login scherm moet worden overgegaan springt het scherm op de CLI interface. Dat is op zich niet erg maar hij bliljft proberen X op te starten. dus het scherm flitst aan en uit om vervolgens weer naar de CLI interface te gaan (die staat ongeveer een halve seconde in beeld).
Mijn gegevens:
FEDORA CORE 2
kernel 2.6.6-1.435.2.3

Het lijkt mij dat ik op de een of andere manier via de CLI moet inloggen en vervolgens gdesklets moet uninstallen. Maar hoe doe ik dat?

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Erh....

man rpm?
Daar staat vast wel hoe je ook pakketten uninstalled.

Succes

[ Voor 5% gewijzigd door Straphka op 13-07-2004 09:52 ]

Verwijderd

Does de "single" parameter meegeven op je grub prompt. Hiermee boot je je systeem in single-user mode, en kun je gdesklets verwijderen. Ook kun je X dan fatsoenlijk troubleshooten (want ik denk dat de installatie van gdesklets onmogelijk X om zeep kan helpen aka er zit een fout in je X configuratie cq setup)

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 10:03:
Does de "single" parameter meegeven op je grub prompt. Hiermee boot je je systeem in single-user mode, en kun je gdesklets verwijderen. Ook kun je X dan fatsoenlijk troubleshooten (want ik denk dat de installatie van gdesklets onmogelijk X om zeep kan helpen aka er zit een fout in je X configuratie cq setup)
dat was het, thanks!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Opgelost dus :)
De volgende keer is dit soort dingen ook wel zelf uit te vinden denk ik :)

Dit topic is gesloten.