paswoord in Xp noodzakelijk i.c.m. firewall + virusscanner

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
IK heb Norton IS én zit 'verstopt' achter een router met de meeste poorten op stealth. Online checks zeggen altijd dat ik onvindbaar ben.
Heeft het dan nog nut om een paswoord te gebruiken? Ik weet dat het eigenlijk altijd beter is want het is weer een barriere voor een kwaadwillende maar ik vindt het irritant omdat mijn pc alleen door mij gebruikt wordt. Verder moet een paswoord eigenlijk een moeilijk 'niet-woordenboek' woord zijn om effectief te zijn en dat maakt het allemaal niet eenvoudiger.
Wat zeggen jullie ervan. Loont het de moeite?

[ Voor 3% gewijzigd door koekeeghan op 13-07-2004 00:54 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Verwijderd

Zeker wel. Norton en een router maken een PC niet per definitie veilig. Spyware maakt er bv. vrij eenvoudig korte metten mee.

Je kunt dan beter windows zo instellen dat hij automatisch aanmeld (met het juiste wachtwoord). Hoef je het niet in te typen, is er toch een wachtwoord.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze vraag is beter op z'n plek in Beveiliging & Virussen - ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

• koekeeghan
Ok, maar als ie telkens automatish inlogt dan wordt het er toch niet veiliger op?
En spyware haal je zelf binnen door je browser en dat is iets totaal anders.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mensen die vanaf buiten verbinding willen maken hebben bij sommige methoden jou wachtwoord nodig. Ook al ben jij al ingelogd ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• koekeeghan
Aha, dat wist ik niet. Nou dan ga ik toch maar een paswoord gebruiken.
Bedankt voor het advies :)

Verwijderd

Blokeer dan meteen het gast account, en hernoem de administrator naar bijvoorbeeld "hijdieallesmagregelen" met een ingewikkeld wachtwoord (iets met ALT-255 deed vroeger wonderen)
Verder zorg je dat er bij je netwerkverbindingen alleen een vinkje staat bij TCP/IP en eventueel QOS pp.

Zet ook de standaard windows XP firewall aan.

Stop en disable de "messenger", de "server" en de "plug en play netwerk" services.
Dan zou alles nog moeten werken (mits je geen pc's binnen je eigen netwerk wil benaderen)

Mocht je nog niet zeker zijn van je zaak kan je altijd nog de stekker er uit trekken, dat werkt altijd :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 22:59 ]

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 20:43
Als je een wachtwoord instelt dan krijg je tijdens het opstarten een inlog scherm hoe zorg je dat hij automatisch aanmeld :?

Dank bij voorbaat :)
Pagina: 1