Winamp en 10000+ playlist crashes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Ik ben de laatste tijd mijn MP3 collectie wat aan het uitbreiden en nu merk ik dat mijn pc vaak vastloopt, hij 'freezed' helemaal winamp stopt en muis/keyboard reageert hij niet meer op (gebeurde eerst nooit).
Ik ben ongeveer tegelijk met DC++ begonnen (hoe toevallig O-) ). Maar liggen deze crashes nou aan winamp die grote playlists gewoon niet aan kan, ik merk dat winamp het soms niet doet terwijl m'n pc het verder nog prima doet, even op stop drukken, wachten, en weer op play drukken helpt dan wel, of ligt het toch aan DC++ (met uploads tot 5 MB/s soms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagTag
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 19:58

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

Misschien wel handig om te weten welk OS en welke versie van winamp (2 / 3 /5) ?

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
TagTag schreef op 13 juli 2004 @ 00:28:
Misschien wel handig om te weten welk OS en welke versie van winamp (2 / 3 /5) ?
Sorry, Windows XP SP1 en winamp 5.03A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Winamp kan dat soort grote playlists volgens mij best aan. Een playlist is eigenlijk niets meer dan een lap met tekst wat beschrijft waar een file te vinden is. Volgens mij ligt het aan je DC++

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:33

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Mijn ervaring is dat bij Extreem grote playlists in winamp de zoekfunctie nogal erg traag wordt bij winamp 5. In 2 valt dit nog mee maar is wel voelbaar bij 10000+.
Crashen doet ie hier echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Godjira schreef op 13 juli 2004 @ 00:32:
Winamp kan dat soort grote playlists volgens mij best aan. Een playlist is eigenlijk niets meer dan een lap met tekst wat beschrijft waar een file te vinden is. Volgens mij ligt het aan je DC++
Maar als ik een paar dagen DC++ aan laat staan is er nog niets aan de hand eigenlijk. Pas i.c.m winamp crasht hij, en dan met name met grote playlists (als ik 1 cd'tje open is er nog niets aan de hand).
Van het geheugen is trouwens 187 MB van de 512 MB in gebruik met winamp en DC++ aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt (en heeft ook altijd gewerkt) Winamp 5.03 perfect, ook met grote (lees bij mij 20.000+) playlists. Het is wel zo wat DatraxZ ook zegt, dat je zoekfunctie er ff over doet om alles eruit te filteren, maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Als je in je procesbeheer zou kijken zie je dat Winamp wel veel geheugen inneemt voor grote playlists( voor 20k nummers iets van rond de 30MB), maar ik heb 1024 MB geheugen, dus bij mij maakt et niet uit. Ik weet niet wat je specs zijn, dus misschien zou dat een probleem kunnen zijn.
edit:
owkee ik was es een keer niet lui en heb naar je specs gekeken, maar je hebt net als ik ook 1024MB dus daar zou je het probleem ook niet moeten zoeken. Wellicht dat DC++ ook veel geheugen zuipt, maar dat durf ik niet te zegge

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
winamp neemt in totaal iets van 20 MB geheugen in beslag ..
Maar als je zonder problemen een 20.000 playlist kunt laden zal het wel aan DC++ liggen, de redelijk hoge uploadsnelheid zal m'n hd's wel iets teveel stressen oid.

edit:

specs zijn van m'n andere PC, de sharebak/musicplayer heeft 512 mb maar dc++ neemt ook 20 mb in dus bij elkaar heb ik nog genoeg geheugen over lijkt me.

[ Voor 30% gewijzigd door Cheezus op 13-07-2004 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:01

w0w

Pas i.c.m winamp crasht hij, en dan met name met grote playlists (als ik 1 cd'tje open is er nog niets aan de hand).
Maar tussen een cdtje (20 nummers) en een grote playlist (10k+) zit een groot verschil, crasht ie ook bv met 1k nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
w0w schreef op 13 juli 2004 @ 00:53:
[...]

Maar tussen een cdtje (20 nummers) en een grote playlist (10k+) zit een groot verschil, crasht ie ook bv met 1k nummers?
Nog niet, maar met een 10K playlist crashed ie na een tijdje (paar uur).. als een 1K playlist na 10 uur zou crashen zou ik het nog niet merken (ondertussen heb ik op z'n minst winamp een gerestart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu al 29 dagen non stop winamp 5 met playlist van 47000 nummers en dat gaat goed (voor de rest doet de pc niks anders maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Ok, winamp is dus niet de schuldige.
Ik vermoed dan dat het aan een (langdurig) hoog HD gebruik ligt (hoge Up/Download, winamp en een beetje surfen enzo).
Ik zal voor de zekerheid m'n HD's nog een beetje extra koelen, kijken of dat helpt.
Pagina: 1