Toon posts:

Raid: 3114 backwards compatible met 3112?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog altijd geen bordje om mijn raid-0 array, die gedraaid heeft op een nf7-s, te ontzetten (dwz weer toegang kunnen krijgen tot de data die erop staan). Ik had een 8rda3+ van iemand overgenomen maar deze heeft naast s-ata raid kuren (omdat er nieuwe revisie van de 3112 controller op zit en waarvoor nog geen officiële bios uit is) ook nog andere problemen zoals alleen kunnen draaien op 100fsb en niet in dual channel mode(!).
Nu wil ik een nieuw bordje kopen aangezien ik het wel zo'n beetje gehad heb met tweedehands aankopen. Het levert nauwelijks wat op tegenwoordig en het kost mij de laatste tijd alleen maar tijd en energie.
Nu dacht ik aan de dfi infinity ultra II rev.B, maar deze heeft dus een sil3114 raid controller. Zal mijn huidige raid-0 array meteen worden herkend door deze controller?

Verwijderd

Waarschijnlijk wel, m'n RAID-array van een 3112 werd zelf herkend door een ICH5-RAID based systeem :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:59:
Waarschijnlijk wel, m'n RAID-array van een 3112 werd zelf herkend door een ICH5-RAID based systeem :)
o ja? Ik heb een ich5r systeempje hier. Ik meen dat m'n raid-0 array niet herkend werd. Wat voor een intel bordje heb jij? Ik zal het nogmaals eens proberen.

Verwijderd

Dat ging om een Abit IC7-G(zowel ICH5R als Sil3112), nou moet ik wel zeggen dat de laatste dat ik zoiets probeerde het wel mis ging(RAID-0 van Abit NF7-S van Sil3112--> ICH5R van Epox 4PCA3+), heeft wellicht te maken met BIOS van de controller(s)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 00:23:
Dat ging om een Abit IC7-G(zowel ICH5R als Sil3112), nou moet ik wel zeggen dat de laatste dat ik zoiets probeerde het wel mis ging(RAID-0 van Abit NF7-S van Sil3112--> ICH5R van Epox 4PCA3+), heeft wellicht te maken met BIOS van de controller(s)
Ik heb het zojuist geprobeerd bij een 4pca3+, ging dus niet door. Je zeg dat het mis ging; ik ben m'n data nu toch niet kwijt, hè?

edit: dat had je wel eens eerder mogen vertellen. Ik zie op de site van abit dat op de ic7-g idd twee s-ata controllers op zitten waaronder sil3112a. Dan lijkt het me niet verwonderlijk, ik dacht uit je eerste reactie op te maken dat de intel raid controller het raid-0 array herkende.....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 00:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 00:33:
[...]
Ik heb het zojuist geprobeerd bij een 4pca3+, ging dus niet door. Je zeg dat het mis ging; ik ben m'n data nu toch niet kwijt, hè?
Als je niet verder bent gegaan dan de RAID-bios niet(ik ging toen wat verder, foetsie data 8)7)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 00:33:
[...]

edit: dat had je wel eens eerder mogen vertellen. Ik zie op de site van abit dat op de ic7-g idd twee s-ata controllers op zitten waaronder sil3112a. Dan lijkt het me niet verwonderlijk, ik dacht uit je eerste reactie op te maken dat de intel raid controller het raid-0 array herkende.....
Dat deed ie ook, ik kon de SATA kabels gewoon omwisselen naar de ICH5R en terug.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 00:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 00:37:
[...]

Als je niet verder bent gegaan dan de RAID-bios niet(ik ging toen wat verder, foetsie data 8)7)
ik ben even in de raid bios geweest en meteen weer eruit gegaan (er werd geen array herkend). Vervolgens ben ik nog even in het windows setup scherm geweest om te kijken of de partities daar aanwezig waren (na ich5r drivers opgegeven te hebben). Daar zag ik helaas niet de gewenste partities. Ben ik nu al m'n data kwijt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 00:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 00:39:
[...]

ik ben even in de raid bios geweest en meteen weer eruit gegaan (er werd geen array herkend). Vervolgens ben ik nog even in het windows setup scherm geweest om te kijken of de partities daar aanwezig waren (na ich5r drivers opgegeven te hebben). Daar zag ik helaas niet de gewenste partities. Ben ik nu al m'n data kwijt?
Dat denk ik wel ja.......
Ik mag aannemen dat je niet al je belangrijke bestanden op die RAID-0 hebt staan, anders |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 00:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nog een keer aangesloten op de 8rda3+ ook al funcioneert ie helemaal niet goed. Als Windows opgestart wordt maakt chkdsk overuren en bij twee partities moest chkdsk afgebroken worden omdat er te weinig ruimte was. Deze partities werden ook niet herkend in de verkenner. Echter chkdsk ziet ze nog wel. Bij Windows setup werd slechts 1 partitie niet herkend. Ik geloof dat het gerotzooi met de 8rda3+ meer kwaad dan goed doet. Ik geloof dus niet dat al mijn data kwijt zijn, maar ik heb snel een goed bordje nodig!

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik dit omhoog kick en niet mijn vorige post edit, maar dat Intel idee van Tweakhoer heeft me uiteindelijk gebracht tot de vondst dat de p4g8x deluxe ook al een sil3112 controller had. En ik had / heb nog gelukkig zo'n bordje :*). Na de hardware geïnstalleerd te hebben, een drive image teruggezet (software gedeelte kostte dus niet eens 3 minuten) en getest of alles 't nog wel deed, heb ik de s-ata schijven eraan gehangen en gehoopt dat alles gerepareerd zou worden en.......... het werd ook allemaal gerepareerd _/-\o_ Ik was van plan het bordje te verkopen in een of andere config maar het heeft nu toch opeens emotionele waarde voor me gekregen :> O-)

Tweakhoer, eerst kon ik je wel schieten, maar ik wil je nu toch bedanken voor de aanzet te gaan kijken naar Intel borden _/-\o_ :D

Zo, nu nog even wat uurtjes slaap meepakken (kleine zzz dus, maar wel opgelucht) :z

edit: het eigenlijke onderwerp van het topic is nu minder relevant / dringend voor me geworden, maar niettemin zou ik het toch wel willen weten ivm een mogelijke dfi aankoop + mobile })

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 04:27 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ten eerste zit je in een compleet verkeerd subforum. RAID controller kwesties horen in Opslagmedia & I/O Controllers. En ten tweede had je het antwoord gewoon via de FAQ van het subforum kunnen vinden. Kijk aldaar in de bekende RAID FAQ :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.