'Failed with critical Errors' met prog errors te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds kort krijg ik vaak dit soort errors als ik een programma/windows afsluit.
MyIE/IE/ICQlite/FTD/NSW/SygateFirewall. Maar bijvoorbeeld niet bij Outlook Express, Winamp, Smart FTP en Newsleecher. Ongeveer hetzelfde als in dit topic:
[rml][ Win2k] 0x00000001 gebaseerde toepassings fouten (geen BSOD)[/rml]
Uiteindelijk ben ik in dit sub-forum terrechtgekomen, vanwege de fouten bij de hdd scans.

Afbeeldingslocatie: http://www.vdpeet.demon.nl/foutmelding.JPG

Mijn systeem:
A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP 2800+
Seagate Barracuda 7200.7 SATA
2x256 mb TwinMOS en 1x512 mb ramgeheugen.
Club 3D Ati Radeon 9600 Pro (met Catalyst 4.6)

Ik gebruik alleen Windows XP ipv 2000, maarja voorderest ongeveer zelfde probs als OP

Wat ik wou gaan doen:
-Het geheugen scannen met Memtest86
-De hardeschijf scannen met Seagate tool
-Andere videokaart drivers proberen.

Ik kan op dit moment geen format doen omdat me hdd voor 97 procent vol zit met data wat ik niet kwijt wil raken.

Wat ik heb gedaan:
-Gescant met memtest86, geen fouten gevonden.
-Gescant met Seagate tool, wel fouten gevonden.

Ik heb de opties van Seagate tool even nagetekent:

Afbeeldingslocatie: http://www.vdpeet.demon.nl/Menu.JPG

Deze scans kan je doen:
-Quick Diagnostic
-Full Diagnostic
-File structure test
-Controller test
-System memory test

Ik heb alles gedaan behalve de Full Diagnostic. Zoiets stond er ongeveer na de tests:

Afbeeldingslocatie: http://www.vdpeet.demon.nl/na-test.JPG

Hier staat het log en zoals je misschien wel ziet ''Result: Failed with critical Errors''' :/
Als ik met EVEREST bij SMART kijk geeft dat ook niet veel bijzonders, overal staat:
OK: Altijd doorlopen of
OK: Waarde is normaal
Weet iemand wat hier aan de hand is en of dat ook echt te maken heeft met die errors?

p.s. Norton heeft bij een systeemscan niks gevonden.

Verwijderd

draai je norton antivirus ??

• RambOo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:15:
draai je norton antivirus ??
Ja, Norton Antivirus 2004 met alle updates.

Verwijderd

RambOo schreef op 12 juli 2004 @ 23:19:
[...]

Ja, Norton Antivirus 2004 met alle updates.
tsja, ik zeg niet dat het de oplossing is, maar ik had dat soort meldingen ook veel, na het verwijderen van norton, heb ik ze niet meer gezien, dus als het kan probeer eens ff norton (helemaal !) te verwijderen

• RambOo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:22:
tsja, ik zeg niet dat het de oplossing is, maar ik had dat soort meldingen ook veel, na het verwijderen van norton, heb ik ze niet meer gezien, dus als het kan probeer eens ff norton (helemaal !) te verwijderen
Helaas, het probleem is na het compleet verwijderen van Norton niet weg (pc is alleen wel een stukkie sneller geworden :+ )

Verwijderd

RambOo schreef op 12 juli 2004 @ 23:35:
[...]
Helaas, het probleem is na het compleet verwijderen van Norton niet weg (pc is alleen wel een stukkie sneller geworden :+ )
ook geen symevent.dll meer aanwezig etc.?

• RambOo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:36:
ook geen symevent.dll meer aanwezig etc.?
Ik heb daarop gezocht (en variaties) maar niks gevonden.
Ben er net achter dat ik die error in veilige modus niet krijg als ik bv MyIE of IE afsluit. Terwijl ik het *altijd* in normale modus krijg. Ook al zou het iets softwarematigs zijn, wat beteken die Critical errors die de testtool van Seagate geeft ?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:54
Videodrivers spelen geen rol daar Seatools onder DOS draait. Voor nu niet nodig.
Geheugen testen kan geen kwaad maar verwacht geen problemen daar, mits je niet hebt overgeklokt. Twinmos is stabiel geheugen.

Seatools zegt:kan het ook niet 100% zeker bepalen. Het kan zijn dat de mappenstructuur beschadigd is door crashes. Dat zou met wat ik hieronder ga beschrijven te achterhalen en mogelijkerwijs te herstellen kunnen zijn.

Verder zegt Seatools dat als het een hardware fout is je het kapotte apparaat moet vervangen. Dat kun je doen door een apparaat van je moederbord te verwijderen en dan kijken of de fout nog optreedt. Bijvoorbeeld door je modem, ehternetkaart, audiokaart tijdelijk te verwijderen. Dit pad voorlopig nog even niet betreden. Dat gaan we pas doen als de HD geen rol speelt.

Aldus raad ik het volgende aan:

Bekijk alle partities eens met chkdsk /f vanuit de 'dosbox'. Dit bekijkt de mappenstructuur en herstelt deze indien mogelijk.

Om in de dosbox te komen: start--> uitvoeren--> cmd

Wellicht moet je je computer overnieuw opstarten om te testen. Vraag voor alle partities de chkdsk test aan voordat je reboot. Dan gebeurt het automatisch in één keer.

Draai hierna zeker Seatools helemaal en laat weten wat het oplevert.

Kijk nu of Norton Disc Doctor bad sectors vind (test zo uitgebreid mogelijk). Leen Norton Disc Doctor anders even ofzo. Zo ja dan sta ik ook even met een mond vol tanden. Dan moeten de collega tweakers maar bijspringen. Er zijn dacht ik mogelijkheden bad sectors te laten negeren.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RambOo schreef op 12 juli 2004 @ 23:13:
-Gescant met Seagate tool, wel fouten gevonden.
[...]
Hier staat het log en zoals je misschien wel ziet ''Result: Failed with critical Errors''' :/
Onmiddellijk de data backuppen en de schijf (onder garantie) omruilen bij de winkel of fabrikant. De schijf is niet betrouwbaar meer.

• RambOo
  • Niet online
EricJH schreef op 13 juli 2004 @ 01:21:
Aldus raad ik het volgende aan:

Bekijk alle partities eens met chkdsk /f vanuit de 'dosbox'. Dit bekijkt de mappenstructuur en herstelt deze indien mogelijk.

Om in de dosbox te komen: start--> uitvoeren--> cmd

Wellicht moet je je computer overnieuw opstarten om te testen. Vraag voor alle partities de chkdsk test aan voordat je reboot. Dan gebeurt het automatisch in één keer.

Draai hierna zeker Seatools helemaal en laat weten wat het oplevert.
Ik heb Seagate tool helemaal gedraaid met Full Scan, daar ging hij ook op Bad sectors zoeken. Zometeen doe ik wat jij me aanraadde ook Norton Disc Doctor :) .
Hier zijn de logs van de scans met Full scan erbij:
MBOARD
MYCOMP
SATA_0
ST312002

Kan iemand verklaren waarom ik die errors in veilige modus niet krijg?

• RambOo
  • Niet online
En is het erg als ik die hardeschijf nog 2 dagen gebruik, zonder er al te veel data naar te schrijven? Het is namelijk de enigste die ik in dit compie heb. Over ongeveer 2 dagen komt er toch een andere bij..tenminste het was de bedoeling dat die *erbij* kwam 8)7

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 16:39
Ik heb dit probleem ook vaak gehad met mijn pc op het werk.
Op een gegeven moment iene miene mutte gedaan met de DIMMetjes, en er 1 uit getrokken (op een verantwoorde manier ;))

Thuis dat dimmetje (256mb no-name) in mn pc gepropt.. en al snel begon de pc thuis te freaken. DIMMetje het raam uitgekwakt en dergelijke meldingen nooit meer gezien. Thuis alles weer normaal, en opt werk ook

Ik gokte het erop dat mn memory 'bad blocks' had..
Memtest is een top proggie.. maar je geheugen is niet altijd in orde als memtest zegt van wel.

Waarom ik het probleem bij de DIMMetjes zocht? Omdat in de foutmelding duidelijk staat dat hij n probleem had bij het schrijven naar het geheugen :Y)
Denk dat je hetzelfde maar eens moet proberen. Mits je meer dan 1 DIMMetje hebt even de oudste/goedkoopste eruit trekken, en kijken of het weg is, net zolang tot je de juiste hebt gevonden.

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 13-07-2004 19:15 ]

• RambOo
  • Niet online
frickY schreef op 13 juli 2004 @ 19:08:
Waarom ik het probleem bij de DIMMetjes zocht? Omdat in de foutmelding duidelijk staat dat hij n probleem had bij het schrijven naar het geheugen :Y)
Denk dat je hetzelfde maar eens moet proberen. Mits je meer dan 1 DIMMetje hebt even de oudste/goedkoopste eruit trekken, en kijken of het weg is, net zolang tot je de juiste hebt gevonden.
Er zit nu 2x 256 en 1x512 in.
Ik heb gedaan wat je zei :) en de volgende combinaties geprobeerd:

256A en 1024 = geen effect
256B en 1024 = geen effect
256A en 256B = geen effect
alleen 1024 = geen effect

Het ziet er dus naar uit dat het niet aan het geheugen ligt.
Aan EricJH, ik heb ook even disk docter gedraaid en zo ziet het er uit zonder 'automatisch repareren':

Afbeeldingslocatie: http://www.vdpeet.demon.nl/disk%20doctor.JPG

Wanneer ik automatisch repareren aanzet dan moet ik wel na een reboot scannen en scant die gewoon met chkdsk. Dan wordt er neit echt veel bijzonders gevonden :? .

Oja wat ik ook nog even wou zeggen, de schijf ligt ongeveer 2 maanden op ze kop :) omdat ik er een cooler op heb gedaan die anders niet paste (Dus met de 'chip kant' naar boven :+) .

• frickY
RambOo schreef op 13 juli 2004 @ 23:36:Er zit nu 2x 256 en 1x512 in.
Ik heb gedaan wat je zei :) en de volgende combinaties geprobeerd:

256A en 1024 = geen effect
256B en 1024 = geen effect
256A en 256B = geen effect
alleen 1024 = geen effect
Als je 3 dimmetjes hebt.. heb je 6 combinaties.. ik zie er maar 4?
[duh](Dimm 1, Dimm 2, Dimm 3, Dimms 1 + 2, Dimms 1 + 3, Dimms 2 + 3)[/duh]
Nu lijkt het me erg stuk dat 2 dimmetjes aant eind van hun Latijn zijn.. maar je weet nooit.

Kan ook zijn dat je SWAP-file over een bad-sector op je schijf staat.. gezien de resultaten van de diverse prog's die je post.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 13-07-2004 23:51 ]

• EricJH
Hmm. Ik zit nog even over het geheugen na te denken. Je kunt ook de geheugentester van Microsoft gebruiken. Ik heb hem nodig gehad en vond fouten in de eerste of tweede ronde waar mentest 86 pas in de vijfde of zesde ronde iets vond. http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp . Jaahaa, Microsoft maakt ook wel eens wat goeds.

Ik begrijp niet goed hoe je de geheugenmodules getest hebt.Wat bedoel je als je zegt 256X en 1024?

@FrickY zouden het geen zeven combinaties zijn? Acht minus de eerste (zonder geheugen heeft geen zin)
a b c
0 0 0
0 0 1
0 1 0
0 1 1

1 0 0
1 0 1
1 1 0
1 1 1

Weer @ RabOo. Ik zou de test echter als volgt aanpakken. Iedere module afzonderlijk in het eerste slot testen. Dit kun je eventueel herhalen voor het tweede en het derde slot.

Verder wordt wel gemeld dat door de looptijdvertraging naar het derde geheugen slot de timings slechter worden. Aangezien Memtest86 soms laat reageert raadt ik aan de Windows geheugentest eens tien rondjes met alle geheugenmodules tegelijk te laten draaien. Met het onbekende merk in het derde slot dan (no name is het meest verdacht hier).

Levert dit problemen op handel dan als hierboven beschreven (losse modules in eerste slot etc.) Of de timings conservatiever zetten. Dat mogen mijn collega's uitleggen. Ik gok de CAS latency op 3.0 zetten.

Of misschien je schijf weer bovenste boven in de kast zetten? :+ Je weet maar nooit.

@FrikckY: leg eens uit waarom je denkt aan combinatie swap file en bad sector. Intrigerende gedachtengang die uitleg verdient.

Ik blijf voorlopig nog op twee gedachten hinken. Geheugen of HD? Bovenstaande geheugentesten zouden meer licht in deze duisternis kunnen werpen of geheugen nu wel of niet een rol speelt. Zware puzzel.

• frickY
combinatie 1 1 1 hoef je niet te testen, daarmee heeft nie nu namelijk al die problemen. En 7 - 1 maakt 6 :Y)

Waarom ik ook een swap-file over een bad-sector noem? Waarom niet?
Als een positie op je schjif dusdanig is beschadigd om wat voor reden dan ook, dat hier niet meer kan worden gelezen en/of geschreven, spreken we van een bad-sector, toch? Of haal ik nu begrippen door elkaar :?
Afin.. als die sector in het gebied valt welke Windows toegewezen heeft als ruimte voor zn SWAP, dan gaat t fout als hij probeerd iets weg te schrijven of te lezen uit die plek. Want dat kan helemaal niet. Dan kan je een 'read' (zoals de TS) of 'write' error krijgen...

Even de swap uitzetten, defragmenteren en weer aanzetten kan helpen als je schijf ernstig gefragmenteerd was. DIt lost het probleem met de schijf niet op, maar kan ervoor zorgen dat de swap op een ander gebied terrecht komt, waardoor je het symptoom wel oplost (8>
Of als je genoeg intern geheugen hebt.. gewoon de swap uitzetten :Y) Kijken of je probleem dan wel weg is.

En waarom hij het met het ene programma wel doet, en met de andere niet?
Het ene programma gebruikt meer geheugen ruimte als het ander. Als je een programma waarbij het niet doet een aantal keer opstart gebeurd waarschijnlijk hetzelfde. In Windows Taakbeheer kan je op tabblad 'Presaties' links onderin zien hoeveel geheugen er op t moment gebruikt wordt..

• RambOo
  • Niet online
Weer bedankt voor jullie reacties!

Wat ik heb gedaan:

alleen 256a en alleen 256b erin gezet.

Waar ik achter ben gekomen is dat als er alleen eentje van 256 in zit Sygate Personal Firewall geen error geeft bij het afsluiten ervan. Met alles erin wel.
Kan dat komen omdat volgens Everest me pctje al 271 mb aan geheugen gebruikt na het opstarten met alleen Everest aan (een paar dingen in de systemtray en Norton staat niet eens aan :X ). Dat die Sygate verder weg op de swap neerzet :? Ik krijg nog wel errors bij MyIE. Hoe kan je eigenlijk de swap uitzetten ;) . Is 1024 mb geheugen genoeg om dat uit te zetten?

Dan mijn laatste vraagjes :). Stel de hardeschijf heeft toch badsectors kan ik hem dan het beste omruilen (k zit nog in de garantie) of die badsectors uitsluiten? Hoe onstaan bad sectors precies? :+ , kunnen het er meer worden? op korte of lange termijn?
Kan iemand antwoord geven op het feit dat ik die errors in veilige modus niet krijg :?

Na dit bericht ga ik scannen met de tool van Microsoft die EricJH aanraadde.
Zo zit het nu:
256 in Slot 1
256 in Slot 2
512 (nonname) in Slot 3

En EricJH met 256A en 256B heb ik de 2 toch wel identieke geheugen kaartjes even een punt van herkenning gegeven :)

edit: De 2e hdd die ik besteld had is nog niet binnen, maar zodra die binnen is zet k hem er gelijk in en komt deze weer normaal te staan (dus nie meer op ze kop :+ ) lol of hij gaat dan RMA ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RambOo op 15-07-2004 14:05 ]

• RambOo
  • Niet online
Update: Ik heb dat tooltje van microsoft een middag aan laten staan, na 37 scans geen fouten gevonden :+ .

Nog iets :) , Zoals ik al eerder gezegt heb ligt de hdd op ze 'kop' omdat anders de cooler niet paste. Sinds een maand ongeveer maakt die hdd cooler (gewoon 2 kleine fannetjes) een pokkeherrie in de 1e 20 seconde bij het opstarten 8)7 .
De belangrijkste reden waarom ik die cooler niet meer heb aangesloten is omdat dat ding in het algemeen gewoon veel meer herrie maakt en het was juist de bedoeling me pctje stiller te maken :X.

Is er nog iets wat ik kan doen in de richting van testen van hardeschijf?
Seatool geeft niet echt duidelijk weer wat er nou precies mis is.

• EricJH
Na 37 rondjes is het geheugen in mijn ogen in orde. Dat sluit ik nu uit als bron van storing. Ik had één brak geheugenmodule en dat zag je al in de eerste dan wel tweede ronde.

Waar de swapfile tijdelijk uit te zetten:Start--> Configuratiescherm--> Systeem-->Geavanceerd-->Prestaties-->Instellingen-->Geavanceerd-->Wijzigen.

Waarom het om Safemode niet optreedt? Wellicht zoals Fricky zegt over waarom het niet bij iedere applicatie optreedt. Bij safe mode zijn er belangrijk minder services etc. geladen en is er waarschijnlijk ook minder page file verkeer en minder kans dat je een eventurel bad sector gebruikt.

Voer voor alle volledigheid de chkdsk /f uit zoals beschreven heb. Voor het geval Disc Doctor dat niet deed. Worst case deed Disc Doctor chkdsk zonder de /f. Kijk mee bij het scannen of het fouten vind en of het (on)herstelbare fouten zijn.

Bij de opening verwijs je naar een ander draadje. Toch wil ik drivers zoals daar wordt gesuggereerd niet uitsluiten. Het zou kunnen zijn dat wat Seagate ziet een beschadiging van het bestandssysteem is met een andere oorzaak dan de foutmeldingen die jij krijgt. En zouden we met twee problemen te maken kunnen hebben.
Ik krijg bij afsluiten trouwens ook altijd zo'n type melding van een mislukte lees of schrijfbewerking van Norton (in mijn geval). Da's het enige overigens; verder geen vaagheden. Ik vergeet het domweg. (trouwens ook 2*256 MB TwinMos)

Dus ik raad je aan de ATI drivers (ik ben ATI 9500 Pro gebruiker) helemaal te deinstalleren en overnieuw te installeren.

Hier op Rage 3D een uitgebreide beschrijving waarmee je ieder laatste restje van ATI drivers uit je computer haalt: http://www.rage3d.de/test.php?go=test&nr=0000023 .

Als je gemodificeerde ATI drivers hebt gebruikt, Omega, DNA of welke ik ook nog vergeet, dan kun je kijken op Drivers guide of Drivers Heaven voor een mogelijke verwijdertool. Bla bla.. :+

Probeer anders de HD test van Western Digital. Data Lifeguard Diagnostics Win Dlg versie 1.0. http://support.wdc.com/download/index.asp#windlg . Deze kan bad sector onderkennen. Het is een tool van een andere fabrikant maar scande zonder meer mijn Twinmos USB stick.

Als slecht geschreven drivers en programma's een rol spelen dan kun je de volgende settings in de BIOS uitzetten. Het cachen van de BIOS in RAM en shadowing uitzetten.

Couldn't help but notice dat in het andere draadje trouwens ook een ASUS A7NX(E) Deluxe moederbord een rol speelt. Heb je de laatste nVIdea chipset drivers aan het werk? CHeck de forums op de site van ASUS eens uit. Misschien zijn er issues met nVidea drivers en printer, audio, video of andere drivers.

Seatools zegt:
Recommendation:
All selected physical diagnostics passed. (Technisch gezien dus niets mis. Zie verder)

If you are not experiencing data loss and SeaTools reports File
System Structure errors, they may be caused by a lock-up or
failure to shutdown Windows correctly. Many times, these errors
may be repaired through normal system maintenance which
includes using the Windows provided "Defrag" and
"Scandisk / Chkdsk / Error Checking" utilities.

If you are experiencing a hardware error, you should isolate
the cause and replace the failing component. If you are unsure how
to proceed with repairs, contact a computer professional. After
completing any maintenance tasks, run SeaTools again to
verify that all errors have been repaired. If errors continue to
occur, the system may not be stable. Again, contact a computer
professional.

De oorzaak van de mappenstructuurtour die Seatools ziet lijkt buiten de HD te liggen. Een crash door wat voor oorzaak kan de mappen structuur een tik geven: vandaar chkdsk /f uitvoeren. Levert dat niks op dan ligt een hardware conflict of een driver probleem meer voor de hand.

Herinner je of er na de installatie van een nieuw apparaat in de PC de fouten zijn begonnen? Voor een hardware conflict, waar Seatools op doelt, moeten we weer ietsje anders te werk gaan.

Ok. Ik ga voor nu afsluiten maar blijf je volgen met raad en daad. Dit is een te interessante puzzel om zomaar te laten schieten.

Ik hoop dat je door mijn bomen het bos nog ziet. :+

• RambOo
  • Niet online
Waar de swapfile tijdelijk uit te zetten:Start-->Configuratiescherm-->Systeem-->Geavanceerd-->Prestaties-->Instellingen-->Geavanceerd-->Wijzigen.

Waarom het om Safemode niet optreedt? Wellicht zoals Fricky zegt over waarom het niet bij iedere applicatie optreedt. Bij safe mode zijn er belangrijk minder services etc. geladen en is er waarschijnlijk ook minder page file verkeer en minder kans dat je een eventurel bad sector gebruikt.
Oke done :), het heeft geen effect gehad maar weet nu iniedergeval wel hoe k het uit moet zetten ;). btw nu dat uitstaat krijg ik dan
zo'n mooi bluescreen als het geheugen vol zit :+ ?
Voer voor alle volledigheid de chkdsk /f uit zoals beschreven heb. Voor het geval Disc Doctor dat niet deed. Worst case deed Disc Doctor chkdsk zonder de /f. Kijk mee bij het scannen of het fouten vind en of het (on)herstelbare fouten zijn.
Hij gaat 3 dingen appart scannen, na elk onderdeel staat er onderdeelx is voltooid en na de 3 onderdelen komt er een kort overzicht van alles. Het lijkt erop dat er niks gevonden is, gaat allemaal ook zo snel }:O
Bij de opening verwijs je naar een ander draadje. Toch wil ik drivers zoals daar wordt gesuggereerd niet uitsluiten. Het zou kunnen zijn dat wat Seagate ziet een beschadiging van het bestandssysteem is met een andere oorzaak dan de foutmeldingen die jij krijgt. En zouden we met twee problemen te maken kunnen hebben.

Ik krijg bij afsluiten trouwens ook altijd zo'n type melding van een mislukte lees of schrijfbewerking van Norton (in mijn geval). Da's het enige overigens; verder geen vaagheden. Ik vergeet het domweg. (trouwens ook 2*256 MB TwinMos)

Dus ik raad je aan de ATI drivers (ik ben ATI 9500 Pro gebruiker) helemaal te deinstalleren en overnieuw te installeren.

Hier op Rage 3D een uitgebreide beschrijving waarmee je ieder laatste restje van ATI drivers uit je computer haalt:

http://www.rage3d.de/test.php?go=test&nr=0000023 .

Als je gemodificeerde ATI drivers hebt gebruikt, Omega, DNA of welke ik ook nog vergeet, dan kun je kijken op Drivers guide of Drivers Heaven voor een mogelijke verwijdertool. Bla bla.. :+
Wat ik heb gedaan is, de Catalyst 4.6 die geinstalleerd stonden verwijderd. en na de reboot Driver Cleaner. Alleen komt de foutmelding nog steeds, ook onder de 'xp drivers'. Toen zelfs 1x bij me rundll32 :/ Op dit moment staat 4.7 erop.
Probeer anders de HD test van Western Digital. Data Lifeguard Diagnostics Win Dlg versie 1.0. http://support.wdc.com/download/index.asp#windlg . Deze kan bad sector onderkennen. Het is een tool van een andere fabrikant maar scande zonder meer mijn Twinmos USB stick.
Hier volgt het log van Data Lifeguard :)

Test Option: EXTENDED TEST
Model Number: ST3120026AS
Serial Number: 3JT0PMSK
Firmware Number: .350
Drive Type: IDE
Port Number: 0, Primary/Master
Capacity: 117.22 GB
SMART Status: PASS
Test Result: PASS
Test Time: 18:33:30, July 17, 2004

Test Option: QUICK TEST
Model Number: ST3120026AS
Serial Number: 3JT0PMSK
Firmware Number: .350
Drive Type: IDE
Port Number: 0, Primary/Master
SMART Status: PASS
Test Result: PASS
Test Time: 18:36:30, July 17, 2004

Volgensmij houd dit in dat er geen bad sectors zijn, aangezien dat prog bij de 'EXTENDED TEST' daarop gaat zoeken _/-\o_

Wat me alleen opvalt is:

Ik weet wel dat Windows 111 gb ziet, omdat bytes bij windows groter gezien worden dan bij hdd fabrikanten (of zoiets dergelijks), maar 117.22 gb :?
Couldn't help but notice dat in het andere draadje trouwens ook een ASUS A7NX(E) Deluxe moederbord een rol speelt. Heb je de laatste nVIdea chipset drivers aan het werk? CHeck de forums op de site van ASUS eens uit. Misschien zijn er issues met nVidea drivers en printer, audio, video of andere drivers.
hmf, ik weet zeker dat de audio driver's geinstalleerd staan alleen niet zeker of de chipset drivers er ook op staan. ''NVIDIA Drivers'' heet dat zo in configscherm? Zo ja dan update ik ze, heb namelijk alles in november 2003, en destijds de (nu oude) drivers van cd gebruikt. Alleen de Audio drivers zijn up-to-date. Alles heeft dik een half jaar prima gewerkt.
De oorzaak van de mappenstructuurtour die Seatools ziet lijkt buiten de HD te liggen. Een crash door wat voor oorzaak kan de mappen structuur een tik geven: vandaar chkdsk /f uitvoeren. Levert dat niks op dan ligt een hardware conflict of een driver probleem meer voor de hand. Herinner je of er na de installatie van een nieuw apparaat in de PC de fouten zijn begonnen? Voor een hardware conflict, waar Seatools op doelt, moeten we weer ietsje anders te werk gaan.
Nu je het zegt, stupid helemaal niet aan gedacht 8)7, heb +- een week geleden m'n LiteOn cdfikker overgezet van p3 naar deze pc, (toeval) daarna begonnen de foutmeldingen. Heb de brander helemaal losgemaakt, maar heeft helaas geen effect :( . nerocheck staat ook uit bij msnconfig, kan dus ook niet zijn dat dat programma de boel verstoord.

Toenet ook even opnieuw gescant met Seatools, en die vind het conflict nog steeds.

Ik weet niet of het hier wat mee te maken heeft maar als ik na het opstarten van Windows MyIE --> GoT ga. Dan hoor ik een systeemspeaker beep als ik bij het inloggen Shift + R wil doen. Dit is 1x zo, daarna nooit meer in die windows sessie (8>

p.s. Ben nog redelijk nieuw hier, is het erg als k op deze manier quote?
p.s2 :( Heb met 1 foutje de hele layout van het bericht verneukt, geprobeerd te herstellen.

• EricJH
Aangezien je de moederbord drivers nog niet geupdate hebt is dat een eerste vereiste. Ik heb het even opgezocht voor je. Hier kun je ze downloaden:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Selecteer daar: Plaftform/nForce Drivers-->Unified driver--> kies je Windows versie.

Update ook je BIOS voor alle zekerheid. Hoe je dat doet staat in je moederbord boekje. Hedendaagse PC's kunnen het onder Windows. Dat is erg makkelijk. Lees wel goed de handleiding want de ellende is groot als het fout gaat.

Ik zag net op een ander draadje nog een nuttige opmerking over BIOS updaten. Bij een andere fabrikant loopt de BIOS update via het speciale update software achter op wat er op de site staat. Dus je kunt de BIOS het beste van de site halen.

Zag vanavond hier op tweakers de nieuwe WHQL drivers voor de nFOrce chipset: meuktracker: nVidia nForce 4.27 WHQL

Succes. Je vasthoudendheid is bewonderenswaardig.

[ Voor 54% gewijzigd door EricJH op 19-07-2004 23:29 ]

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 09:03

Night89

Als je alles op een rijtje heb

probeer eens je partities weg te halen, en helemaal overnieuw op die schijf

had ik ook eens, allemaal fouten, kwam door mn H partitie was corupt, later was het weer zo, toen was halcve schijf corrupt, nu is ie nog rma

Met Vriendelijke Groet,

• RambOo
  • Niet online
Voornu ga ik 3 weken op vakantie ;), over 3 weken ga k nogmaals proberen achter het probleem te komen, en anders word the toch wel tijd voor een formatje :X
Nieuwe hdd is binnen dus alle data is gebackupt :)

[ Voor 5% gewijzigd door RambOo op 23-07-2004 00:15 ]

• frickY
Doe eens n Ctrl+Alt-Del, (win2k; ga naar Taakbeheer), en open tabblad Prestaties.
In de onderste grafiek zie je hoeveel er van je swap gebruikt wordt gemaakt.
In de kolom links onderin kan je zien hoeveel geheugen er uberhaupt wordt gebruikt.
Open nu eens een prog waarmee je die melding krijgt, en kijk hoeveel swap en geheugen er wordt gebruikt.
Probeer door middel van diverse progs te gebruiken te ontdekken bij hoeveel kB je die melding ongeveer krijgt.

Verwijderd

kijk hier

[rml][ XP] Crash na XP sp2, drwtsn32 error*[/rml]

het werkt bij mij ook

je moet nieuwe versie DivX downloaden

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dank je voor de mededeling :)
Pagina: 1