Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD3200 + 9800PRO + cooling is dit te doen voor een 300watt?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Ik heb een vraag. De komkommertijd is weer aangebroken en ik ben dus weer aan het upgraden. De helft is al binnen:
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD3200+ met Zalman CNPS7000A-Cu cooler
Sapphire 9800 pro met Zalman ZM80D-HP cooler & Zalman ZM-OP1 Fan (ik wil em modden naar XT)
2x512 Dale Elec ddr400/pc3200 cas 2.5

Verder had ik al:
Maxtor 80gb 7200rpm met 8mb cache + cooler
Lite-on brander

Mijn vraag is nu, kan mijn 300watt voeding in mijn Aopen kast dit allemaal wel verdragen? Nadat ik alles had besteld, vroeg ik me dit ineens af :X

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 21:35
Ik denk dat je voeding het redelijk zwaar zal krijgen. Ik denk dat je beter een andere voeding kan pakken die OF meer vermogen leverd, OF stabieler is.
Begrijp me niet verkeerd, Aopen heeft geen slechte voedingen. Maar ze halen het gewoon niet bij merken als Enermax. Ik zou even kijken naar een Enermax voeding tussen de 350 en 400W. Dan heb je zeker genoeg, en nog wat ruimte om eventueel wat te overclocken.
Ga je serieus overklokken, kijk dan maar naar 450W en hoger. Ook hier geld, neem een gerenomeerd merk! Dat scheelt een hoop (mogelijke) problemen.

Verwijderd

CRAM schreef op 12 juli 2004 @ 23:07:
Ik heb een vraag. De komkommertijd is weer aangebroken en ik ben dus weer aan het upgraden. De helft is al binnen:
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD3200+ met Zalman CNPS7000A-Cu cooler
Sapphire 9800 pro met Zalman ZM80D-HP cooler & Zalman ZM-OP1 Fan (ik wil em modden naar XT)
2x512 Dale Elec ddr400/pc3200 cas 2.5

Verder had ik al:
Maxtor 80gb 7200rpm met 8mb cache + cooler
Lite-on brander

Mijn vraag is nu, kan mijn 300watt voeding in mijn Aopen kast dit allemaal wel verdragen? Nadat ik alles had besteld, vroeg ik me dit ineens af :X
Daar is al een apart topic voor... "Welke voeding heb ik nodig" ofzo.. Ff zoeken!

Verwijderd

laat maar zijn al 10 voor me

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 23:14 ]

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-10 19:25
hoi,

- let aub op met dit mobo heb ik heel veel last gehad met de soundforge drivers...maar goed.

- verder leuk systeempje, alleen zou ik dan denken aan een S-ATA schijfje.

- voeding, hangt natuurlijk af of het een kwalitatieve voeding is. maar zou eerder denken aan een 380W (enermax of antec)

laat ff weten wat het wordt......

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• CRAM
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:13:
[...]

Daar is al een apart topic voor... "Welke voeding heb ik nodig" ofzo.. Ff zoeken!
sorry...

heb enigszins haast omdat nog niet alles verzonden is, kan de voeding nog mooi mee

Verwijderd

CRAM schreef op 12 juli 2004 @ 23:15:
[...]

sorry...

heb enigszins haast omdat nog niet alles verzonden is, kan de voeding nog mooi mee
Maar mijn advies :) koop een 400 Watt ofzo van een goed merk!

• profweirdo
ga compleet met MMS_El_Guapo mee als ik zeg dat je even wat meer euri's mag uitgeven op de voeding, voorkom je jezelf een hoop gezeur met je pc.....

• CRAM
tuurlijk kan ik voeding kopen....maar wilde graag weten of mijn 300watt dit wel of niet trekt

• profweirdo
hij zal het vast wel doen als je pc idle draait, maar zodra je dan wil gaan gamen (zul je gok ik met zo'n systeem toch wel willen) zal hij het begeven.

dus antwoord: neem een zwaardere (ander merk) voeding.

suc6

Verwijderd

A-open heeft ook een aantal verschillende voedingen:

Hun retail versies (zitten ook in de Hxxx Series en in de Axxx serie)

Hun mindere versie: (zit o.a. in de QFxx serie)

Hun retail versie is gewoon een heel stuk beter als die dingen die in een QFxx zitten. De voedingen in het laatst genoemde systeem hebben bijv met AMD 64 systemen de grootste problemen, terwijl een Retail versie er helemaal geen problemen mee heeft

• CRAM
vermoedens worden dus bevestigd...

klote...

misschien is zo'n antec sonata kast met 380watt wel een goed idee. Ik zie namelijk dat merkvoeding asociaal duur is dus kan beter meteen een hele nieuwe kast kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door CRAM op 12-07-2004 23:27 ]

• Philip_Janssen
Ik sluit me aan bij Profweirdo.

Zorg dat je een lekker zware en stabiele voeding hebt. Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Wat bekende merken:

Tagan
Enermax
Antec / Chieftec
Zalman

Afraders:
Alle OEM/No-Name voedingen
Q-tec

Een beetje voeding kost al gauw 60 euro of meer. Als je de mogelijkheid hebt, neem de Enermax EG425AX-VE Noisetaker AX, 420W. Die kost je ongeveer 90 euro.

Succes met je nieuwe PC!

Edit: Je kan inderdaad ook een kast kopen met een goede voeding. Chieftec en Antec hebben wat dat betreft prima kasten. En de retailseries van Aopen zijn inderdaad ook netjes.

[ Voor 19% gewijzigd door Philip_Janssen op 12-07-2004 23:37 . Reden: Je kan inderdaad ook een kast kopen met een goede voeding. ]

• CRAM
MMS_El_Guapo schreef op 12 juli 2004 @ 23:30:
Ik sluit me aan bij Profweirdo.

Zorg dat je een lekker zware en stabiele voeding hebt. Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Wat bekende merken:

Targan
Enermax
Antec / Chieftec
Zalman

Afraders:
Alle OEM/No-Name voedingen
Q-tec

Een beetje voeding kost al gauw 60 euro of meer. Als je de mogelijkheid hebt, neem de Enermax EG425AX-VE Noisetaker AX, 420W. Die kost je ongeveer 90 euro.

Succes met je nieuwe PC!
woei....90 euro :X

zoals ik al zei is misschien antec sonata wel wat...heb dan meteen erg strakke kast met goede voeding

offtopic:
Heeft die kast ook een paneel met raampje?

[ Voor 5% gewijzigd door CRAM op 12-07-2004 23:36 ]

• Philip_Janssen
CRAM schreef op 12 juli 2004 @ 23:32:
[...]

woei....90 euro :X

zoals ik al zei is misschien antec sonata wel wat...heb dan meteen erg strakke kast met goede voeding
Zoals ik al zei: Kost wat, maar dan heb je ook wat. Deze voeding staat voor 82 euro in Pricewatch, maar daar moet je altijd wat bij optellen.
Enermax levert gewoon uitstekende voedingen. Ik draai nu ongeveer 18 maanden op een Enermax 460W voeding. Draai Dual Athlon MP2000+ als gamebak. Dus met grafische kaart, geluid, 2 harddisks enzz. Heb in die 1,5 jaar tijd nog geen enkele vastloper gehad! En m'n 300W aopen voeding ging in rook op, toen ik die gebruikte op dit systeem })

• profweirdo
dat de sonata een degelijke kast is moet ik je helemaal gelijk geven. heb ook een systeem mogen bouwen gebaseerd op deze kast. hij is bijzonder stil (en leuk met een groen of blauw lampje)
MAAR: ben totaal niet te spreken over de plaatsing van de hd's die zitten nl. heel dicht aan de voorkant en de kabels zijn dan lastig. heb zelf de antec 1000 amg bigtower en be zeer te spreken over de gedeeltes die je eruit kan halen alleen hier zat geen voeding bij.

dus: de sonata lijkt me voor jou een goede uitkomst!

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 18:14

McFreak

McFraGG de gekste !!

ik heb een enermax low noise big fan 500 watt voor 45 euro gekocht
www.dch.nl

McFraGG de gekste !!

• CRAM
Ok mijn besluit staat vast het moest maar een antec sonata worden.

1 probleem !!! :X

Mijn vriendin freakt out als ze weet dat ik weer mn pc upgrade. En zo'n opvallend kastje is moeilijk te verbergen >:) (staat nl in de woonkamer)

[ Voor 3% gewijzigd door CRAM op 12-07-2004 23:56 ]

• profweirdo
je kunt het altijd in het jasje stoppen:
schat is dat niet fijn, ookal staat de pc aan je hoort hem niet eens 8)7 O-)
daar zal ze toch wel mee instemmen........?

suc6 met haar overhalen!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 20:51

Shaggy

Misantroop pur sang

ATI advieseerd bij een 9800 al een 350 watt, had je kunne vinden natuurlijk.

Draai zelf nu met een enermax 460, werkt echt perfect.
Als je toch zoveel geld uitgeeft aan een nieuw systeem, koop dan gelijk een kwaliteids voeding, als je daarop bezuinigd krijg je toch maar spijt.

Is trouwens dit topic voor. : Welke voeding heb ik nodig? Deel 5( met snelle reacties, ff doorlezen en je had het antwoord al geweten! En de ouwe vertrouwde search natuurlijk ;) )

Succes met je keuze

[ Voor 26% gewijzigd door Shaggy op 12-07-2004 23:50 ]

Making an ass of myself since the 70's

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:40

Piggen

Lekker bakkie

Waarom? Het is jouw geld (toch?)

Anders bespreek het even met haar, over je obsessie :P

• CRAM
shaggy8675 schreef op 12 juli 2004 @ 23:48:

Is trouwens dit topic voor. ( met snelle reacties, ff doorlezen an je had het geweten. En de ouwe vertrouwde search natuurlijk ;) ) : Welke voeding heb ik nodig? Deel 5

Succes met je keuze
hehe thx...

je hebt gelijk, alleen ben helemaal niet thuis in de voedingen...
En had snel advies nodig want kast kan zo mooi mee shippen met mn andere goodies...

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:07
Heb hier zelf een antec sonata, met radeon 9800pro & athlon 64 3000+. Draait perfect moet ik zeggen. Zie verdere details in mijn signature.

• CRAM
mpmad schreef op 12 juli 2004 @ 23:48:
Waarom? Het is jouw geld (toch?)

Anders bespreek het even met haar, over je obsessie :P
hehe idd mijn geld....maar haar huis :+

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 20:51

Shaggy

Misantroop pur sang

CRAM schreef op 12 juli 2004 @ 23:50:
[...]

hehe thx...

je hebt gelijk, alleen ben helemaal niet thuis in de voedingen...
En had snel advies nodig want kast kan zo mooi mee shippen met mn andere goodies...
Geeft niet, maar 2 minuten searchen, is sneller gebeurt dan een nieuw topic te openen.

Latersszz, succes met de vrouw ;)

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Waarom de TS zo op kosten jagen, er is niks mis mee om het eerst te proberen.
Tijdje geleden op het werk een systeem gebouwd met een Aopen H500 kast(300W), systeem bestond uit een P4 3200, Radeon 9800XT, 1GB DDR, SATA HD, DVD-ROM en DVDRW. Dit draait als een speer.

Gewoon eerst proberen voordat je een voeding gaat kopen, er wordt niks opgeblazen oid.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 20:53
Idd, gewoon proberen!

edit:
Trouwens, je moet eigenlijk jouw vraag stellen in dit topic:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 5
Neem er ff een kijkje! Eraser doet heel veel moeite om dit topic (en vorige delen!) in goede banen te leiden en alle vragen in verband met voedingen te beantwoorden.

[ Voor 90% gewijzigd door D-Three op 13-07-2004 00:04 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:31

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:57:
Tijdje geleden op het werk een systeem gebouwd met een Aopen H500 kast(300W), systeem bestond uit een P4 3200, Radeon 9800XT, 1GB DDR, SATA HD, DVD-ROM en DVDRW. Dit draait als een speer.

Gewoon eerst proberen voordat je een voeding gaat kopen, er wordt niks opgeblazen oid.
jah en voor hoe lang. dat iets nu werkt wil niet zeggen dat het over een maand nog steeds werkt. dat de fabrikant van het spul je aan raad MINIMAAL een goede 350 W voeding te nemen zal waarschijnlijk niet voor niets zijn he ;). er zijn genoeg mensen geweest die zo ook dachten en dat toen in eens paf de voeding er uit sprong. dan heb je grote kans dat meer dan alleen je voeding dood is ;). denk dan aan mobo hdd vidkaart. heb zo al genoeg pc's zien sneuvlen :'(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Een vriend van mij draait een dergelijk systeem ook op een 300 watt voeding weet ik welk merk. Het draait nog altijd, maar de 12 volt lijn is wel 11.40 ofzoiets. Dus niet echt optimaal. Maja als het werkt...

Ik had zelf ook nog meer aan een 300 watt voeding hangen, maar die was wel ineens spontaan dood...

• CRAM
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:57:

ja je hebt wel gelijk...maar als er mensen zijn die zeker weten dat het niks wordt dan kan ik beter meteen kast meebestellen. Dat scheelt weer verzendkosten.
Laagvliegerke schreef op 13 juli 2004 @ 00:00:
Idd, gewoon proberen!

edit:
Trouwens, je moet eigenlijk jouw vraag stellen in dit topic:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 5
Neem er ff een kijkje! Eraser doet heel veel moeite om dit topic (en vorige delen!) in goede banen te leiden en alle vragen in verband met voedingen te beantwoorden.
ja ik werd er al op geattendeerd. Ach volgende keer beter ;)

Verwijderd

Ik draai en vergelijkbaar systeem op een 380watt voeding van antec.... hij produceert aardig wat warmte, maar kheb dr verder nog nooit problemen mee gehad....

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:52
ik zit hier met met een Aopen 300watt voeding
ik heb
NF7-S V2.0
XP2500+ mobile @ 2.4 GHZ @ 1,85 vcore
120gb s-ata
256mb ddr400
FX5900XT

draait als een zonnetje
alles stabiel +12 is alleen 11.92

• Shunt
  • Laatst online: 15:31

Shunt

Boe

iedereen die aan komt met van ik heb een vergelijkbare pc en die doet het wel op 300. jah dat kan maar voor hoe lang. waarom een duure pc kopen en dan besparen op de voeding ??? dat is het zelfde als een dikke hummer kopen en er een volkswagen kever motor in leggen |:(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• CRAM
Shunt schreef op 13 juli 2004 @ 08:43:
iedereen die aan komt met van ik heb een vergelijkbare pc en die doet het wel op 300. jah dat kan maar voor hoe lang. waarom een duure pc kopen en dan besparen op de voeding ??? dat is het zelfde als een dikke hummer kopen en er een volkswagen kever motor in leggen |:(
Dus je vindt mn nieuwe systeem wel vergelijkbaar met een hummer...mwa kan daar wel mee leven ;)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

maar als je al een voeding hebt, is het het proberen waard met die voeding. Een betere voeding kan je later altijd nog wel kopen. het scheelt je 1 keer verzendkosten, dat is zonde ja. Als de pc tijdenlang werkt op de oude voeding is het zonde geweest om zoveel geld uit te geven aan een nieuwe voeding, dus het blijft een gokje, maar als je het niet probeert, weet je het nooit!

Verwijderd

Heb een Chieftec 300w

7 casefans van mijn Xaser III
E-led ook van mijn Xaser III
Asus P4C800 Deluxe
P4 2,8 ghz
512 mb DDR400
2 CCFL balkjes
Nec ND-2500A
41 gb IBM Deskstar
120 gb Maxtor
Geforce 5600 Ultra 256mb :r :r

En ook tijdens het gamen geen problemen.

Oftewel proberen en naar mijn gevoel moet het lukken.

Verwijderd

De Asus A7N8X-E Deluxe trekt erg hard aan je 5V lijntje. De meeste budget voedingen zijn daardoor niet geschikt omdat bij een hoge +5V de 12V lijn erg gaat pieken. Vergelijken met een P4 is onmogelijk, daar deze meer op de 12V lijn steunen en vergelijken met een andere voeding is ook al een bijna onbegonnen baan vanwege de vele afwijkingen die voedingen volgen (piek ipv max, verschil in manier van afregeling etc).

Of het gaat werken kun je zelf testen en min of meer uitrekenen. In de startpost van Welke voeding heb ik nodig? Deel 5 staat een heleboel info - mocht je er daarna nog niet uitkomen dan kun je een posting plaatsen in dat topic (waar dit soort vraagjes ook thuishoren). ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 10:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.