Toon posts:

Voeding valt uit bij gebruik HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn harde schijf en hoop dat iemand mij hiervoor een oplossing kan geven...

Probleem:

Mijn computer start niet op (voeding slaat af) bij het gebruik van mijn ongeveer 1 jaar oude harde schijf. (Seagate Barracuda). Als ik de harde schijf er uit haal start hij wel op.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

1. De harde schijf op een andere molex aansluiting gedaan. Resultaat: Zelfde probleem

2. De harde schijf in een andere computer gedaan. Resultaat: Zelfde probleem

Op deze harde schijf staat veel informatie waarvan ik geen backup heb (ik weet het |:( ). Dus ik hoop dat iemand met een verlossend antwoord komt. Voor alle duidelijkheid, ik heb niets aan de computer veranderd.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

1. Probeer de HD in een andere pc?
2. Misschien is je voeding te slap?
3. oftewel post ff wat meer specs (vooral voltlijnen zijn handig)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 21:03
Mijn computer start niet op (voeding slaat af) bij het gebruik van mijn ongeveer 1 jaar oude harde schijf. (Seagate Barracuda). Als ik de harde schijf er uit haal start hij wel op.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

gegroet....

mijn eerste idee was dat je voeding het niet aankon omdat als je de hd eruit haalt hij het weer doet... maar toen dacht ik het kan ook aan je hd liggen dat die een singaal geeft dat de voeding natuurlijk uit moet... maar het is duidelijk dat je hd naar de knoppen is en ik zou toch maar is een nieuwe kopen... als je die nieuwe hd hebt dan zou ik hem aansluiten en xp erop zetten of wat dan ook en je 2e oude hd aansluiten en kijken wat er te redden valt je hebt er prog voor (tweakers database zoeken) dus dat moet lukken.. suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
@ Dominator

1. Zoals je in mijn post kunt lezen heb ik dit al geprobeerd.
2. Is niet te slap. Heb hem altijd in deze pc gehad. Een andere HD in dezelfde pc werkt bijvoorbeeld wel. Ook helemaal kaal, met alleen de HD aangesloten doet hij niets.
3. Voltlijnen? Ben ik helaas niet zo in thuis, hoe moet ik dit doen dan?

Verwijderd

Topicstarter
@ Daanno

Denk je dat het zin heeft hem als slave aan te sluiten? Volgens mij is bij elke aansluiting met een voeding een uitval het gevolg.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:00:
@ Dominator

1. Zoals je in mijn post kunt lezen heb ik dit al geprobeerd.
2. Is niet te slap. Heb hem altijd in deze pc gehad. Een andere HD in dezelfde pc werkt bijvoorbeeld wel. Ook helemaal kaal, met alleen de HD aangesloten doet hij niets.
3. Voltlijnen? Ben ik helaas niet zo in thuis, hoe moet ik dit doen dan?
Download ff MotherBoard Monitor (ff googlen) daarmeej kun je je voltlijnen uitlezen

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• DaannO
Denk je dat het zin heeft hem als slave aan te sluiten? Volgens mij is bij elke aansluiting met een voeding een uitval het gevolg.[/quote]

dan moet je de jumpers op de achterkant van je hd zetten op slave geloof ik, in ieder geval niet op master want daar moet dan je nieuwe hd opstaan en dan wordt dus als second gebruikt en kan hij als het goed is niet de voeding afsluiten en als ie dat wel doet is het denk ik een technisch probleem....

Verwijderd

Topicstarter
Zoals verwacht heb ik hetzelfde probleem als ik hem als slave aanluit. Het is dus geen softwarematig probleem. Het lijkt alsof de HD steeds kortsluiting maakt als hij aangesloten is ofzo....

• DaannO
Het lijkt alsof de HD steeds kortsluiting maakt als hij aangesloten is ofzo....
ik ben bang dat die dan echt naar de knoppen is en je hem dus niet meer kan lezen omdat hij geen stroom kan krijgen :'( !!!! ik weet niet of je veel weet over een hd ophalen maar ik niet dat moet ik uit handen geven... en misschien naar een compu shop brengen als er echt iets belangerijks op staat.... ik wens je veel suc6 :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17
Waarschijnlijk is de data op de schijf nog wel in orde ....

Dan zou je ver genoeg zijn door het printje van een identieke schijf over te zetten.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is de data op de schijf nog wel in orde ....

Dan zou je ver genoeg zijn door het printje van een identieke schijf over te zetten.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat bedoel je hier precies mee? Dat waarschijnlijk alleen de stroomtoevoer van de HD kapot is? Zo ja, waarom moet ik een identieke HD nemen om dit printje te vervangen?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:23
Je kan nog 1 ding proberen, de HDD via USB aansluiten (in een 3,5" kastje). als dat niet werkt, heb je gewoon pech

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:33:
waarom moet ik een identieke HD nemen om dit printje te vervangen?
Wat denk je zelf 8)7 Een motor van bijvoorbeeld een BMW X5 4.4i past echt niet in een Opel Corsa B)

In ieder geval, je moet het printplaatje van minimaal dezelfde merk/type HDD nemen, maar in sommige gevallen mag de donor HDD qua capaciteit wel groter zijn. Bedenk, ik kan je dan geen garanties geven, het is kwestie van mazzel ;) Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" B)
Pagina: 1