Ik heb hier een iets oudere pc staan zonder proc erin...er heeft een Pentium 4 Northwood 2.0G. ingezeten. Maar ik kan nu een Pentium 4 Willamette 1.9G. kopen. Past deze gewoon...ik heb totaal geen specs van het moederbord. Ik weet alleen dat het een Compaq Evo 510 is. Hij is 2 jaar oud...en er zit 2x 256 MB DDR pc 2100 geheugen van kingston in. En er hangt een 40Gb 7200Rpm van maxtor in.
Wilamettes zijn als ik me niet vergis alleen als socket 423 versies te verkrijgen. Terwijl Northwood ook socket 478 kan zijn. Er kan dus degelijk verschil zijn,
Als het goed is moet er op de socket zelf staan wat voor socket het is.
Als het goed is moet er op de socket zelf staan wat voor socket het is.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
northwood = 512 l2 cache
die ander = 256 L2 cache
Maar dit had je ook via google , search enzo kunnen vinden.
die ander = 256 L2 cache
Maar dit had je ook via google , search enzo kunnen vinden.
Beetje zoeken kan denk ik geen kwaad. Met de search van de frontpage kan je denk ik wel een boel informatie vinden:
• Search / willamette
• Search / northwood
• Search / willamette
• Search / northwood
Ik heb zelf ook eerst een Willamette gehad (socket 478) van 1.6 (geloof ik, is al lang geleden
)
Heb die later omgewisselt met een 2.0 northwood. Was geen enkel probleem. Als de socket past dan komt het wel goed.
Heb die later omgewisselt met een 2.0 northwood. Was geen enkel probleem. Als de socket past dan komt het wel goed.
oeps, ik zit weer bij de Celerons te kijken. voor de 2e keer 
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-int-p4.html
Website van BalusC... zeer handig.
Dus 1.9GHz kan beide sockets zijn. 423 en 478.
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-int-p4.html
Website van BalusC... zeer handig.
Dus 1.9GHz kan beide sockets zijn. 423 en 478.
[ Voor 119% gewijzigd door PD2JK op 12-07-2004 22:59 ]
Toen waren beige computers heel gewoon.
Ze zijn allebei socket 478...maar het moederbord moet toch ook willamette ondersteunen?
Verwijderd
Volgens mij moet het gewoon kunnen. De bios ondersteunde northwood en die is niewer dan de willamette. Meestal krijg je pas problemen als de cpu niewer is dan de bios.
Verwijderd
het is een compaq
kan je dus vergeten
compaq zet in hun bios alleen de cpu serrie die in dat model word gelevert.
als dat alleen de nortwood proc is dan gaat die willamina niet op draaien omdat de bios die cpu string niet heeft.
je zal dus zelf die bios moeten aanpassen met een cpu string waar de willamina in voor komt.
kan je dus vergeten
als dat alleen de nortwood proc is dan gaat die willamina niet op draaien omdat de bios die cpu string niet heeft.
je zal dus zelf die bios moeten aanpassen met een cpu string waar de willamina in voor komt.
BLABLABLABLABLA, daar gaan we weer met die onzin.....Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 00:02:
het is een compaq
kan je dus vergeten
dit vind ik persoonlijk dus de grootste onzin die er is, compaq krijgt "standaard" bordjes aangeleverd en heeft maar heel weinig in te brengen. Er zijn inderdaad versies waar andere voedingen enzo in zitten, maar dat wordt ook bij Compaq steeds minder. De gemiddelde peecee mag je van uit gaan dat er standaard zut in zit en is dus gewoon te ugraden/vervangen. Ik heb onlangs nog een 2,4 GHz P4 vervangen voor een 2,8 GHz P4 HT en dat ging zonder problemen. Als de procs beide S478 zijn zou ik het gewoon proberen, het enige verschil is de grootte van de cache en de core.
Het zou natuurlijk kunnen dat de chipset............ en nou blaat ik
Dat zou simpelweg gewoon moeten werken als ik het zo zie. Probeer het en als het niet wil heb ik wel interesse in de proc
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Zie prutz0r
Die link had je ook kunnen vinden via de FAQ van dit subforum onder "Een overzicht van alle chipsets en CPU's".
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()