Bellen naar Ierland mobiel doet raar.

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Mijn ma zit op dit moment in Ierland. Ze heeft haar prepaid Vodafone gsm mee. Als het goed is heeft ze die aan staan. Maar als ik haar bel hoor ik Toet-Toet *stilte* Toet-Toet. Beetje moeilijk aan te geven, maar het gaat zeg maar gewoon over maar dan in twee korte tonen. Iemand een idee wat dit inhoud. Gaat ie dan echt over of geeft ie aan de gsm niet te kunnen vinden. (kzal proberen een geluidsopname te maken)

Alvast bedankt,

BTW ik bel gewoon het normale nummer ... gebruik geen andere cijfers ervoor ofzo. Weet ook niet of dat moet > is toch alleen als je vanuit buitenland belt ?

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 17:22

Barca

In Search Of Sunrise

VERWIJDERD... wat een prutser ben ik. :(

[ Voor 129% gewijzigd door Barca op 13-07-2004 18:41 ]

• Bertuss
Als ik dat met mijn gsm doe dan knalt ie de verbining weg :( > en met onze vaste telefoon krijg ik de + niet. Is toch noormaal gesproken de 0 lang indrukken ?

• Bertuss
Edit... en je haalt de "0" van haar 06 nummer af en dan moet het werken... dus:
+3536XXXXXXXX

Ja dat had ik zo ook wel begrepen, maar hij gaat niet eens over hij knalt direct de verbing eruit.

Verwijderd

Er bestaat geen Iers nummer van zijn moeder dus het heeft echt geen zin om de Ierse landcode er voor te zetten. Misschien krijgt ie wel een Ier aan de lijn maar in ieder geval niet zijn moeder.

Heeft ze wel beltegoed?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

de + is niet lang de 0 ingedrukt houden maar 2x de 0 intoetsen...

• Bertuss
Voor de duidelijkheid, dit is wat ik hoor:

http://home.zonnet.nl/bertuss/telover.wav

• Bertuss
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 22:52:
Er bestaat geen Iers nummer van zijn moeder dus het heeft echt geen zin om de Ierse landcode er voor te zetten. Misschien krijgt ie wel een Ier aan de lijn maar in ieder geval niet zijn moeder.

Heeft ze wel beltegoed?
Ja hoor als het goed is nog wel ... maar maakt dat uit dan ?

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Als ik het me goed herinner klinkt het overgaan van een telefoon in Ierland heel anders dan hier in NL, maar of het dat is? Het +353 voor het telefoonnummer plakken gaat niet helpen als het een Nederlands nummer is(wat ik uit de startpost opmaak). In dat geval zou Vodafone in ieder land waar je Vodafone kan gebruiken dezelfde nummers moeten registreren als hier in Nederland, dat zou landcodes helemaal overbodig maken. Je belt dan dus gewoon naar een nummer in Ierland dat hetzelfde nummer is als die van de moeder van de TS en niet naar de moeder van de TS zelf. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

EDIT: Ik heb naar de opname geluisterd en zo klinkt het overgaan van de telefoon altijd in Ierland. De telefoon gaat dus gewoon over.

[ Voor 12% gewijzigd door MetroidPrime op 12-07-2004 22:59 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Probeer eens +31 of 0031 (zelfde resultaat) en dan de rest van haar telefoonnummer (eerste 0 weglaten)

• Bertuss
MetroidPrime schreef op 12 juli 2004 @ 22:57:

EDIT: Ik heb naar de opname geluisterd en zo klinkt het overgaan van de telefoon altijd in Ierland. De telefoon gaat dus gewoon over.
Aha okey ! Dan neemt ze dus gewoon niet op. Ook vreemd vind ik, maar goed ....

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:39
Hij gaat gewoon over ja, lijkt me wel duidelijk? Ik heb het zo wel eens vaker dit gehoord iig. Trouwens 2,6MB CD-kwaliteit voor 12x een piepje? :+

• Bertuss
Initial G schreef op 12 juli 2004 @ 23:06:
Hij gaat gewoon over ja, lijkt me wel duidelijk? Ik heb het zo wel eens vaker dit gehoord iig. Trouwens 2,6MB CD-kwaliteit voor 12x een piepje? :+
Nou ik heb het nog nooit gehoord. Ik heb wel veel meer naar het buitenland gebeld, maar nog nooit zoiets gehoord. :?

Hahahah enneh sorry hoor, ik wilde ff snel een opname maken, heb niet echt naar instellingen e.d. gekeken.

• kareltje21
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
Dit hoor ik altijd als ik mensen in ierland bel. is het normale geluid van de telefooncentrales daar. niets om je zorgen over te maken, als er nou maar wel iemand opneemt.

• Bertuss
kareltje21 schreef op 12 juli 2004 @ 23:11:
Dit hoor ik altijd als ik mensen in ierland bel. is het normale geluid van de telefooncentrales daar. niets om je zorgen over te maken, als er nou maar wel iemand opneemt.
Neey okey dan weet ik dat. Das mooi. Alleen ze neemt niet op :) Das minder mooi, maar goed tzal wel ... is nu ook wel een beetje laat .... of is het daar nu een uurtje vroeger ? Hahahah weet ik eigenlijk niet.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:51
het is 1 uur vroeger ja, ze zitten daar in GMT.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1