RGB+Scart switch (4 á 5 aansluitingen)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marduk5_0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10-2008
Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een goede oplossing voor het volgende:

Ik heb een tv met 2 scart aansluitingen.

Hierop wil ik echter een playstation2 (RGB), een XBOX (RGB), een DVD speler en een TV out (Scart Adapter Audio+Video IN/OUT HQ)

Het liefste wil ik de dvd speler apart op (tv)scart1 aansluiten en op een (tv)scart2 een switch voor zowel Scart Audio+Video IN (video kaart) als de twee RGB (spelcomputers) aansluiten.

Kan ik hiervoor een type zoals een AV-SCHAKELBOX AVC-3 gebruiken(via bv. Conrad). Dit zonder kwaliteitsverlies. Zijn er mischien andere/betere oplossingen?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:58
meestal heeft een tv met 2 scart ingangen 1 scart ingang welke svideo ondersteunt, en 1 die rgb ondersteunt. composiet ondersteunen ze beide. je zou dus 1 ingang moeten gebruiken waar je al je rgb apparaten op zet en 1 voor je svideo.
dat betekent dus dat je pc los zit en de rest moet delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo'n schakelkastje, waar je 4 keer rgb op kan aansluiten, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marduk5_0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10-2008
Beide scart aansluitingen zowel svideo als RGB.

Belangrijkste vind ik dat de dvd speler gewoon direct is aangesloten op tv.
En de XBOX en PS2 kunnen gewoon op een switch. Ik ga toch niet beide tegelijkertijd gebruiken.
Als extra dan nog gewoon bij de verdeelbox de tv in (s-video)

Zover ik kan zijn voldoet de AV-SCHAKELBOX AVC-3 dan ook aan de eisen of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:53:
ik heb zo'n schakelkastje, waar je 4 keer rgb op kan aansluiten, werkt perfect
Welk kastje heb je precies? En waar heb je 'm gekocht? Schakelkastjes die RGB ondersteunen zijn nogal moeilijk te vinden imo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb ook een 4xRGB switch. Bij Mediamarkt gehaald. Merk is Vivanco type SBX95SE en hij ziet er zo uit ;) http://www.robinsonselect...ages/Vivanco/15366SBX.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door .Sachiel op 14-07-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slogra schreef op 14 juli 2004 @ 14:36:
[...]

Welk kastje heb je precies? En waar heb je 'm gekocht? Schakelkastjes die RGB ondersteunen zijn nogal moeilijk te vinden imo 8)7
hoezo zijn die moilijk te vinden?
rgb is toch gewoon 3 tulps, of verwar ik nu dingen?

bij de okaphone in groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RGB is naast 3 component draden, ook nog wat sync/blanking-zut en audio (en kan over tulp, bnc, scart, etc gebruikt worden).

De meeste switches (ook als ze expliciet vermelden 'RGB mogelijk') ondersteunen alleen RGB op de eerste input. De overige inputs zijn dan Svideo/Composiet + audio.

Switches met wel RGB op alle inputs:
- Vivanco SBX94SE € 30,- / Scart AV control € 30,-
- Joytech's JS965 AV Control Center € 60,-
- Vivanco SBX95SE € 70,-
- Vivanco SBX99SE € 100,- / AV RGB control SCART 5 € 100,-

De Scartswitches van Conrad zijn afaik niet op alle ingangen RGB. De TC736 - € 45,- bij Okaphone heeft wel 2 RGB uitgangen, maar er staat niet expliciet vermeld of alle inputs wel RGB geschikt zijn. Zou je eigenlijk eens voor moeten bellen (050-3187384) of mailen (info@okaphone.nl) - misschien dat ze wel terugkomen op hun vorige standpunt (Twee rgb componenten, en maar 1 tv aansluiting.) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Kan iemand uit ervaring vertellen welke de beste kwaliteit levert en gemakkelijkste is in gebruik? de Vivanco SBX95SE of de Joytech's JS965 AV Control Center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring, alleen logica:

Qua beeld moeten die 2 niet veel uitmaken. Beiden schakelen electronisch. De Vivanco is lekker klein en kan naast de TV/console/VCR/DVD, de Joytech is plat om als los componenten ergens onder geplaatst te kunnen worden.

Echter: de Joytech's JS965 heeft echter wel naast de SCART ook nog andere (tulp/miniDin)connectors. Leuke storingsontvangers als je die niet gebruikt...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:51:

Qua beeld moeten die 2 niet veel uitmaken. Beiden schakelen electronisch. De Vivanco is lekker klein en kan naast de TV/console/VCR/DVD, de Joytech is plat om als los componenten ergens onder geplaatst te kunnen worden.

Echter: de Joytech's JS965 heeft echter wel naast de SCART ook nog andere (tulp/miniDin)connectors. Leuke storingsontvangers als je die niet gebruikt...
en als je die tulps wel gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan gebruik je de minidin + Scart weer niet en zijn dat weer open antenne's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51

Steffie

Opaque

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:51:

Ik heb de Joytech JS965 een tijdje geleden gekocht. Ik begrijp jouw kritiek niet helemaal over de storingsgevoeligheid. Wanneer je een console aansluit op een van de vier SCART-ingangen dan gaat het signaal via de SCART uitgang richting de TV. Wanneer je dus een console via de S-Video ingang aansluit, dan gaat het signaal via de S-Video uitgang naar de TV. Het is onmogelijk om bijvoorbeeld een combinatie van de SCART-ingang en S-Video uitgang te gebruiken, want die staan niet met elkaar in verbinding en zijn aparte circuits.

Ik heb trouwens voor deze switch gekozen omdat je ook vier SP/DIF ingangen hebt en je niet afhankelijk bent van je receiver die misschien maar twee van die ingangen heeft.

Ik heb alle vier de ingangen in gebruik en heb beslist geen last van ruis of een 50Hz. brom-signaal of iets dergelijks. Ik heb er een KISS DP-500, een PS2, een GC en een VCR op aangesloten. Kortom, ik ben er zeer tevreden mee en in mijn ogen zitten er geen nadelen aan.

PS: Ik heb deze trouwens gekocht voor €28,- bij computeruniverse.net. Inclusief de verzendkosten heb je dit kastje (ook in silver uitvoering) dus al voor €45,-, in plaats van de €60,- die jij vermeldt.

[ Voor 21% gewijzigd door Steffie op 13-08-2004 17:14 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is onmogelijk om bijvoorbeeld een combinatie van de SCART-ingang en S-Video uitgang te gebruiken, want die staan niet met elkaar in verbinding en zijn aparte circuits.
Als er een SCART / Svideo / Composiet selector vóór élke ingang zit, ja... Als er alleen tussen de 4 inputgroepen geschakeld wordt, nee (elke inputgroep is dan feitelijk een Ysplitter van Scart/Svideo/Composiet).

60 euro kwam Google mee als Nederlandse shop en is alleen ter indicatie en vergelijking met de andere selectors in Nederland. Lokale (electronica/AV)shops in je eigen Provincie zijn vaak een behoorlijk stuk goedkoper ivm de missende verzendkosten (al is 28 euro niet duur, jammer van de € 21,03 verzendkosten) ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

dus in conclusie : de Joytech is niet storingsgevoelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, wie weet is dat wel een plastic kastje zonder afscherming en is de print brak ontworpen/uitgevoerd. Daar zul je hem voor open moeten maken om daar achter te komen...
dus het is waarschijnlijk verstandiger om voor die Vivanco van 60 euro te gaan?
Dat zei ik niet ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

dus het is waarschijnlijk verstandiger om voor die Vivanco van 60 euro te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zelf heb ik deze op het oog.

Ook moet je uitkijken dat de breedbeeld schakelpin wel doorgeschakeld wordt. Anders moet je iedere keer handmatig je TV in de juiste modus zetten. Dat is echt vervelend.

Een andere overweging (voor mij persoonlijk) is dat een SCART router overweg moet kunnen met zowel de Europese als de Japanse pin variant. Als iemand een router kent die dat kan houdt ik me aanbevolen...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Barret

Barret

Bla

Kan iemand mij de verschillen vertellen tussen de Vivanco SBX95SE en de Vivanco SBX94SE ? Is het enkel het ene scart aansluitinkje meer? Of is de een kwalitatief beter dan de ander?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

ok ik heb vanmiddag dus de Vivanco SBX95SE gekocht en het ding stoort als een achterlijke. die gaat morgen dus terug. Iemand suggesties voor een andere goede RGB switch?

[ Voor 3% gewijzigd door Barret op 27-09-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet niet of je nog op zoek bent (anders sorry voor deze kick...), maar Monster heeft vorige week een paar mooie geïntroduceerd...

http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=36680
Pagina: 1