Home cinema voor 2 verschillende systemen

Pagina: 1
Acties:

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Wel mn titel klopt niet echt maar ik schets even de situatie: momenteel hebben we 1 versterker die in de living staat. Daarop zijn 4 luidsprekers aangesloten: 2 voor Systeem A, dit is het geluid in de living, en 2 voor systeem B dit is in onze keuken. Achtereen willen we ons een home cinema systeem aanschaffen zodanig dat we in de living beter geluid hebben waarop ook ons televisietoestel aangesloten zit. Maar graag zouden we die 2 luidsprekertjes in de keuken behouden, liefst met dezelfde eigenschappen zoals nu dit wil zeggen dat we systeem A en B tegelijk maar ook apart kunnen aanzetten. Kan dit? Heeft dit een speciale naam waarachter ik moet vragen in de winkel? Aanraders? Alvast bedankt allemaal!

• tHaFalleN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Dat kan :P

Bijvoorbeeld met verschillende harman kardon recievers (Site)

Ik geef deze als voorbeeld omdat ik zelf goeie ervaring heb met h/k, weliswaar niet met deze multiroom functie, want zo heet het. Maar volgens mij doet dit precies wat jij wil.

Verwijderd

Jeetje waarom doen mensen altijd zo ingewikkeld?

Hou het simpel: je wil Home Cinema. Dan heb je dus een reciever nodig en geen versterker.
Oplossing: Gooi de versterker in de keuken en voor de living (kom jij uit Belgie?) koop je een reciever dat kan nieuw of tweedehands. Daar moet je dus wat geld voor uittrekken.

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 09:35

JAM

Wat ook nog mogelijk is:
Koop een Home Cinema receiver (of versterker) en sluit die aan op je huidige versterker (Front pre-out van de receiver aansluiten op een vrije ingang van je versterker).
Dit is vooral aan te raden als je versterker van een betere kwaliteit is dan de aan te schaffen receiver.
Bijkomend voordeel is dan dat je niet met apparatuur hoeft te gaan 'slepen'. ;-)

Zo heb ik het zelf ook aangesloten en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Je kunt met een extra verbinding terug naar de receiver ook nog alle bronnen die op je versterker zijn aangesloten beluisteren via de receiver.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Gewoon je home cinema kopen, en zorgen dat er een audio-out aan zit (of pre-out). Versterkertje aan hangen, boxjes van keuken aan versterker ét voila.

(Zo is het hier thuis ook geregeld met de inbouwspeakers in de keuken)

[ Voor 20% gewijzigd door TomSwinnen op 13-07-2004 00:55 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• frederick684
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 22:50:

Hou het simpel: je wil Home Cinema. Dan heb je dus een reciever nodig en geen versterker.
Oplossing: Gooi de versterker in de keuken en voor de living (kom jij uit Belgie?) koop je een reciever dat kan nieuw of tweedehands. Daar moet je dus wat geld voor uittrekken.
Ik snap je niet hoor, je zegt 'hou het simpel' maar het is weldeglijk simpeler om met 1 systeem te werken dan met 2 aparte. Daarom ik het vroeg. Sorry anders...jeezes

• frederick684
tHaFalleN schreef op 12 juli 2004 @ 22:45:
Dat kan :P

Bijvoorbeeld met verschillende harman kardon recievers (Site)

Ik geef deze als voorbeeld omdat ik zelf goeie ervaring heb met h/k, weliswaar niet met deze multiroom functie, want zo heet het. Maar volgens mij doet dit precies wat jij wil.
Perfect wat ik zocht ! Dankjewel!!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 06:08
oplossing is gewoon een 7.1 receiver met multiroom. dit kan een harman/kardon zijn, maar ook marantz/yamaha/onkyo/nad/etc etc etc

meestal kan je dan van de 7.1 2 versterkers gebruiken voor je stereo geluid in de keuken en houd je 5.1 over voor de living. daarbij kun je in de keuken een andere bron pakken dan de dvd van de living (wel zo makkelijk... ik ga dr niet vanuit dat je in de keuken je film wilt horen zonder dat je een beeld ziet)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2004 @ 22:50:

Dom antwoord, zeg dan liever niks |:(

On topic: ik zit met hetzelfde vraagstuk en inderdaad zoals al eerder gezegd, neem een 7.1 versterker. Waar je op moet letten is of de versterker een selectieknop/schakelaar heeft voor "A, B" speakers. Dit betekent dat je de speakers in de keuken kunt aansluiten op zone B en je 5.1 setje in de woonkamer op zone A.
Pagina: 1