Canon en HP software werkt niet volledig

Pagina: 1
Acties:

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:51
Ik heb een probleem met de volgende software:
Canon Zoombrowser
Canon RemoteCapture
HP Dirigent

Beide Canon programma's worden meegeleverd met mijn Powershot a75 (digitale camera) en het HP programma bij de HP PSC1350 all-in-one. Waarom ik deze programma's samen in 1 topic zet is omdat ik het vermoeden heb dat het beide dezelfde oorzaak heeft. Dit omdat ik bij deze programma's geen foutmelding cq standaard foutmelding krijg.

Bij de Canon software is dit vanuit Zoombrowser bij de onderdelen RemoteCapture (tools->remote shooting) en de 'My Camera'-instellingen (camera->My camera settings). Bij beide opties gebeurt er helemaal niks. Dit terwijl ik een volledige installatie heb gedaan en de installatie ook geen foutmeldingen gaf. Ook werkt het op een pc bij mijn vriendin wel. (alleen My camera getest, niet remote shooting).

Bij Hp Dirigent is het niet mogelijk om te scannen, als je op één van de scanopdrachten klikt probeert hij de scan-applicatie op starten maar komt met een foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
Fout!

Onverwachte interne fout. Klik op OK om het programma te sluiten en probeer een van de volgende opties:
- Start het programma opnieuw.
- Start de pc weer op en probeer opnieuw.
- Installeer de HP-software voor foto- en beeldbewerking opnieuw en probeer het opnieuw.

Dit alles werkt niet, ik heb de software (ook van canon) geuninstalled en weer opnieuw geinstalleerd, maar niks heeft geholpen. Het is niet mogelijk dat deze twee programma's problemen met elkaar hebben, want de HP-software werkte voordat ik de Canon software installeerde ook al niet. Scannen vanuit bv Word werkt overigens wel, ookal gebruikt Word daarvoor de zelfde scannerdriver!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! O-)

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:51
* kick *

Met de canonsoftware is het nu gelukt, hier helpte het herinstalleren van de moederbord-(en dus usb-)drivers. Daarna heb ik zowel de canon als de HP software gereinstalled. Dit hielp alleen voor de Canon software, de HP software werkt nog steeds niet en geeft nog de zelfde foutmelding.

Wie helpt mij???