[XP] Probleem tijdens installatie met sata schijf

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Heb dit probleem nu al bij verschillende windows XP versies zien voorbijkomen, maar nog nergens op tweakers het antwoord kunnen vinden.

Als ik windows installeer doe ik het volgende:

- Start setup via de cd-rom
- Druk op F6 om de Sata drivers te installeren
- Doe de diskette erin, kopieer de drivers

Tot hier gaat het dan altijd goed. Ik formateer de hardeschijf (snel of volledig) en windows begint dan met het kopieren van de setupfiles.

Hier gaat het mis.

Setup kan dan de Sata drivers niet vinden die net gekopieerd zijn van de diskette. Hij kan ze niet vinden omdat hij ze van de cdrom wil kopieren, en daar staan ze natuurlijk niet...

Hoe los ik dit op?

Signature?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Excuses dat ik zo snel reageer, maar klein vraagje.

Als ik de sata drivers op de windows cd zou zetten, waar op de cd zouden ze dan moeten staan?

Signature?

Verwijderd

2 keer achter elkaar reageren in je eigen topic is not done hier, daarvoor is de edit knop uitgevonden (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif)..

Voor de rest.. even een juiste driver diskette maken. Dus: drivers downloaden, uitpakken op je HD en dan alleen de bestanden uit de /xp map (4 stuks) in de root van de flop zetten.

De drivers op je CD bakken kan inderdaad ok. Daarover kun je in de WOS howto's bergen met info vinden:
Howto's & Guides

/edit2

dit is ook een erg informatief topic aangaande het bakken van je eigen drivers op je windows CD:

[rml][ OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?[/rml]

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 23:43 ]

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:31:
2 keer achter elkaar reageren in je eigen topic is not done hier, daarvoor is de edit knop uitgevonden ([afbeelding])..
Excuses nogmaal,
Voor de rest.. even een juiste driver diskette maken. Dus: drivers downloaden, uitpakken op je HD en dan alleen de bestanden uit de /xp map (4 stuks) in de root van de flop zetten.
Dat werkt dus niet als je me post goed leest. Hij kopieert de bestanden en vervolgens gaat ie ze lopen zoeken op me windows cd.

Heb al verschillende windows cds geprobeerd, verschillende sata drivers. Steeds precies dezelfde bestanden die gewoon op diskette staan.
De drivers op je CD bakken kan inderdaad ok. Daarover kun je in de WOS howto's bergen met info vinden:
Howto's & Guides
Zal ik ff bekijken, tnx

Signature?

Verwijderd

Osdorp-Dude schreef op 12 juli 2004 @ 23:44:
Dat werkt dus niet als je me mijn post goed leest. Hij kopieert de bestanden en vervolgens gaat ie ze lopen zoeken op me windows cd.
Dan doe je (dus) iets niet goed. Massa's mensen kunnen wel op die manier hun SATA installeren, jij dus ook ;)

Heb je wel al de keuze gehad waarin jouw controller staat?
Heb al verschillende windows cds geprobeerd, verschillende sata drivers. Steeds precies dezelfde bestanden die gewoon op diskette staan.
Je diskettestation werkt wel neem ik aan? En de bewuste bestanden staan wel in de root van je diskette? Niet in een folder/map?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:46:
[...]Dan doe je (dus) iets niet goed. Massa's mensen kunnen wel op die manier hun SATA installeren, jij dus ook ;)

Heb je wel al de keuze gehad waarin jouw controller staat?
Jah kon kiezen uit XP of 2k/NT drivers

Ik heb al zo vaak XP/2k/98/95/etc geinstalleerd, heb alleen nu een nieuwere versie gehad van een vriend en deze doet dus lastig. Heb dit trouwens al es eerder gehad bij een andere xp windows cd.
Je diskettestation werkt wel neem ik aan? En de bewuste bestanden staan wel in de root van je diskette? Niet in een folder/map?
Floppydrive is 100% A-ok
Alles staat in de root zoals altijd

[ Voor 4% gewijzigd door Mesh op 12-07-2004 23:57 ]

Signature?

Verwijderd

Dan blijft idd de optie over van ze op CD-rom te zetten. Hoe dat moet is erg goed te vinden in dat OEM-CD topic wat ik later bij m'n 2e post geedit heb.

Verwijderd

Hoe groot is de HD?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:57:
Dan blijft idd de optie over van ze op CD-rom te zetten. Hoe dat moet is erg goed te vinden in dat OEM-CD topic wat ik later bij m'n 2e post geedit heb.
Heb de moed opgegeven, heb een andere XP cd gepakt die geinstalleerd en de extras gewoon van de andere cd die moeilijk deed gekopieerd. O-)
Western Digital SATA 36Gig Raptor

Signature?

Pagina: 1