Toon posts:

JVC XV-N316S Geen ondertitels bij DivX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kortgeleden heb ik een JVC XV-N316S DVD speler gekocht die DivX ondersteuning heeft. De verkoper vertelde me dat deze speler ondersteuning heeft voor ondertitels bij DivX films, maar toen ik deze functionaliteit een week na aankoop wilde uittesten kreeg ik de ondertitels niet werkend.

Ik heb het volgende geprobeerd:

Ik heb ondertitels in de formaten .smi .sub .txt en .srt bij het .avi bestand op de CD gezet, met dezelfde bestandsnaam als de .avi (op de uitgang na natuurlijk). Wanneer ik de film normaal start en dan op de subtitle knop op de afstandsbediening druk, verschijnt er bovenin beeld: - / - . Bij DVD's verschijnt er bij het drukken op de subtitle knop 1 / 4, daarna 2 / 4, daarna 3 / 4 etc. om aan te geven dat hij wisselt tussen 4 beschikbare ondertitels. Uit de - als totaal aantal ondertitels maak ik op dat de speler de ondertitels niet herkent.

Ook heb ik geprobeerd om voordat de DivX film gestart wordt het .avi bestand te selecteren en dan op subtitle of angle te drukken (ik heb gelezen dat dit bij sommige andere spelers zo moet) maar dat had geen effect.

In de bestandslijst die verschijnt wanneer de CD in de lade wordt gedaan, worden de verschillende formaten ondertitels die ik heb geprobeerd niet weergegeven.

De handleiding zegt niets over ondertitels bij DivX films. Op de website van JVC is er ook niets over te vinden. Ik heb op dit forum gezocht en op google, maar ook daar kon ik geen informatie vinden. Kan iemand me vertellen hoe ik op deze DVD speler ondertitels bij m'n DivX films krijg? Het lijkt erop dat dit type speler niet erg populair is. Wellicht kan informatie van iemand met een ander maar soortgelijk type JVC DVD speler me helpen?

Alvast bedankt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 13:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 21:18:
De handleiding zegt niets over ondertitels bij DivX films. Op de website van JVC is er ook niets over te vinden. Ik heb op dit forum gezocht en op google, maar ook daar kon ik geen informatie vinden. Kan iemand me vertellen hoe ik op deze DVD speler ondertitels bij m'n DivX films krijg? Het lijkt erop dat dit type speler niet erg populair is. Wellicht kan informatie van iemand met een ander maar soortgelijk type JVC DVD speler me helpen?
Lijkt me dat het antwoord redelijk duidelijk is: je speler kan geen DivX sub's lijkt me. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar als ik al die aanwijzigingen zo zie lijkt me dat een logische conclusie.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ik heb deze speler ook en de ondersteuning van ondertitels voor divx wordt idd niet ondersteund. Heb ook al gezocht naar updates, maar die zijn voor JVC niet te vinden.

Verder heb ik ook problemen gehad met sommige xvid files die worden afgespeeld met felle kleuren en blokken. Ik heb het kunnen terug brengen tot B-VOP dat uit moet staan bij Xvid gecodeerde files. Bij recodering krijg ik weer last van niet synchroom geluid, maar dat moet wel weer op te lossen zijn.

Wat zijn jouw ervaringen met deze speler en de ondersteuning van verschillende codex die ondersteund worden ???

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
als je er echt geen subtitles mee kunt doen moet je m gedaan terugbrengen naar die winkel en zeggen dat je m wilt ruilen. de verkoper heeft jou verkeerd ingelicht en jij hebt hem speciaal gekocht omdat ie subs ondersteund (moet je zeggen ;) )

de philips dvp630 (ook 149 euro volgens mij) ondersteunt bij mij weten wel subs.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 07:30

Willem2

Ω is futile

Volgens mij heeft de JVC 316 dezelfde chip als de Philips 737 (ESS Vibrato dacht ik).
Op de 737 speler moet je de .srt file selecteren (en dus niet de avi) en op 'subtitle' drukken.
Als je dan de film start doet ie het.
Misschien werkt het voor de JVC speler hetzelfde?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
hmm, ik ken iemand die heeft een JVC XV-N316 gekocht, is dit dezelfde als de JVC XV-N316S? En ik las dat deze wel Divx 3.11 en 4.5 afspeelt, maar GEEN Divx 5! Hebben jullie ervaring met afspelen van divx5, of is het mogelijk om divx5 te converteren naar divx4.5?
Alvast bedankt!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Vertrouw nooit verkopers, die weten niks en proberen je alleen maar troep aan te smeren.
Schrijf de volgende keer het typenummer op en zoek op het Internet naar meer info. Als er niet expliciet bijstaat dat het SRT/SUB onderteund, moet je er maar van uitgaan dat het geen ondertiteling ondersteund.
Ga niet denken: "Het staat er weliswaar niet bij, maar het is mogelijk dat het wel werkt"

[ Voor 15% gewijzigd door GoT op 19-07-2004 11:24 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

dribibu, ik heb de 316S en die speelt divx 5 zonder problemen af

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
ok RUR1 dat is hardstikke goed nieuws, ik ga er dan maar even van uit dat de xv-n316 en de xv-n316s hetzelfde zijn...

groet,
Dribibu

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

dribibu schreef op 28 juli 2004 @ 22:30:
ok RUR1 dat is hardstikke goed nieuws, ik ga er dan maar even van uit dat de xv-n316 en de xv-n316s hetzelfde zijn...

groet,
Dribibu
De S in 316S staat voor Silver, de kleur uitvoering dus. Ik heb er net ook een gekocht en ik ben nu aan het proberen om subs aan de gang te krijgen.

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 16:36
Zit al een tijdje te twijfelen of ik deze speler ga aanschaffen, hij past perfect bij mijn JVC 100Hz breedbeeld en mijn JVC 5.1 receiver. Bovendien krijgt mijn huidige speler steeds meer kuren en heeft soms moeite met gebrande DVD's.

Wat me eigenlijk tegenhoud is dat de subs nog niet werken, hoop dat daar binnenkort verandering in komt. Ook jammer dat ie geen optische uitgang heeft, ook vind ik 'm nog steeds aan de dure kant, maar goed hij is wel erg mooi!
Pagina: 1