Toon posts:

[Mandrake 10] Ati driver probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai sinds kort (weer) een mandrake systeem, maar helaas heb ik veel problemen met het instaleren van de ATI drivers :(
ik heb nu een ati 9800 pro. Dus ik heb op de site van ati de drivers gedownload, netjes de drivers geinstaleerd (Geen foutmeldingen), daarna fglrxconfig gedraaid, naar mijn weten alle vragen goed beantwoord... , en toen X opnieuw opgestart, maar helaas, bij fglrxinfo meldt ie nog steeds dat de verdomde MESA 3D drivers zijn geinstaleerd... Help :( , ik wil weer tuxracen :)

Alvast Bedankt :)

ps: Kernel versie
2.6.3-4 (mdk)

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik draai ook Mandrake 10.0 (kernel 2.6.3-7) met de ATI drivers. Werkt prefect, ook 3D OpenGL.

Ik heb een nieuwe kernnel gebakken _ZONDER_ DRI support, deze geboot. Hierna heb ik de ATi drivers geinstalleerd en de config gedraaid.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Mmz, misschien werken de drivers dan niet onder de kernel die ik nu draai dan?

Zou vaag zijn though...

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 21:58:
Mmz, misschien werken de drivers dan niet onder de kernel die ik nu draai dan?

Zou vaag zijn though...
De spulletjes uit de kernel lijken voor te gaan op de drivers. Aangezien DRI ingebakken zit in de standaard kernel, doet de driver helemaal niets. Wanneer je DRI eruit sloopt en vervolgens de driver installeerd, werkt het wel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Kernel is gecompileerd (eindelijk), ik moet hem nu alleen nog ff booten, Ik heb alleen geen flauw idee hoe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, en werkt nog steeds niet... Geeft nog steeds de mesa drivers aan |:(

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
je moet de module fglrx hebben gemaakt en geladen. Met het commando lsmod kun je kijken of die geladen is. Je kunt deze module laden met insmod fglrx. Als dit niet goed gaat dan moet je de module nog maken. Dat kun je doen door naar /lib/modules/fglrx te gaan en daar de commando's uit te voeren die hier staan.

Als de module al wel goed geladen is moet je even kijken wat xfree voor fouten geeft(crtl-alt-F1 of in de logs)
Pagina: 1